Kymco Xciting 400i ABS Hlavní obrázek k článku: Kymco Xciting 400i ABS

V letošním roce slaví firma Kymco dvacetileté výročí svého působení v Německu, a tak hned na začátku sezony vypustila na náš trh silného dravce v podobě nového modelu Xciting 400i ABS.

Zcela nově navržený maxiskútr by měl asi většinu zákazníků nadchnout především jízdními výkony a výbavou. Novinka přitom nabízí výrazně jistější ovládání i vyšší bezpečnost. O pohon se stará nově vyvinutý motor s objemem 400 ccm, jež Xcitingu propůjčuje velmi slušnou dynamiku. Výroční model by měl spojovat požitek z jízdy s každodenní použitelností. Při vývoji tohoto modelu se Kymco koncentrovalo na tři základní faktory. Nový Xciting 400i ABS má být ještě dynamičtější, a přitom musí splňovat ty nejvyšší nároky na bezpečnost a jízdní stabilitu.

Srdcem stroje je kompletně nový motor o objemu 400 ccm se čtyřventilovou technikou a vstřikováním paliva. S výkonem 26,5 kW (36 koní) a maximálním točivým momentem s hodnotou 37,7 N.m poskytuje tato kapalinou chlazená pohonná jednotka maximální dynamiku a řidič se může radovat z každého povelu plynu. K tomu napomáhá i fakt, že nový Xciting 400i ABS je se svou hmotností 209 kg o téměř 20 kilogramů lehčí, než jeho předchůdce. Nově konstruovaný rám nazvaný „dual underbone Design“ zaručuje v každém směru lepší ovladatelnost, vysokou stabilitu a minimální vibrace.

Brzdová soustava maxiskútru spoléhá na radiálně montované čtyřpístkové třmeny vpředu, frézované kotouče Wawe a systém ABS, jež pochází od renomovaného specialisty, firmy Bosch. Celý brzdový systém se stará o suverénní pocit jistoty v každé jízdní situaci a patří k tomu nejlepšímu, co může současný trh nabídnout.

Také v oblasti komfortu a výbavy je na tom tento stroj dobře. Celková ergonomie vozidla, kompaktní rozměry, stabilní rozvor i umístění sedla jsou poskládány tak, že ideální jízdní pozici nalezne každý jezdec. Přístrojová deska ladně kombinuje analogový otáčkoměr s velkým LCD panelem informujícím o rychlosti, teplotě chladící kapaliny, množství paliva či ujeté vzdálenosti a v neposlední řadě také o stavu nabití baterie. Výrazná opěrka na sedadle řidiče podtrhuje komfort stejně jako osvětlený zavazadlový prostor pod sedlem s objemem 42,7 litrů. Zásadní novinkou je denní LED svícení, výklopné stupačky pro spolujezdce a externí zásuvka na 12V ukrytá v přihrádce na rukavice.

Nezaměnitelný vnější design novinky zaujme výrazně zvýšenou linií zadní partie i ostře řezanými tvary přední masky s integrovanými LED blinkry. Čtyřstovka vyzařuje čistou dynamiku a je dobrou volbou pro řidiče vyznávající sportovní design, jež není na úkor komfortu a pohodlí. Nové Kymco Xciting 400i ABS se prodává od března, a to ve dvou barevných variantách. Vybírat můžete mezi černým, matným lakem a lesklou titanovou metalízou. Doporučená cena pro český trh je 159 990 Kč včetně DPH.

kymco 400 kymco-xciting-400i-2013-test-foto-statiche_16kymco 400 kymco-xciting-400i-3a4f84f4d9af848e691a41d93a011ff7kymco 400 newego_LARGE_t_77761_239021kymco 400 newego_LARGE_t_77761_252602kymco 400 xciting-400i-abs-2014_8



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama