Reklama

BMW C evolution jde na trh

Nový elektrický maxiskůtr BMW nabídne patnáct koní a nejvyšší rychlost 120 km/h. Kapalinou chlazený elektromotor zásobuje akumulátor, který vydrží na jedno nabití údajně až 100 kilometrů.

Německý výrobce dnes velice oblíbených motocyklů přišel na trh s luxusním skútrem BMW C 600 Sport a C 650 GT už před rokem a půl. Test tohoto cvalíka, který umí upalovat až stoosmdesátkou vám přineseme už v příštím týdnu. Elektrickou variantu nazvanou C evolution je možné ve finální podobě spatřit na právě probíhajícím frankfurtském autosalonu. A čím je tento stroj zajímavý nejvíce?

V rámu BMW C evolution se ukrývá synchronní elektromotor, který je schopen krátkodobě vyvinout sílu až 35 kW a 72 N.m. Přenos síly na letmo uložené kolo se děje přes zapouzdřený ozubený řemen. Výrobce slibuje výborné jízdní vlastnosti i díky umístěné baterii ve spodní části stroje. Kapacita lithium-ion akumulátoru je 8 kWh, který lze dobít z jakékoliv běžné zásuvky a nebo z nabíjecí stanice. Samotné nabití vybitého akumulátoru trvá maximálně 4 hodiny. Informace o stavu nabití, rychlosti, průměrné spotřeby v kWh/100 km zobrazuje barevný TFT displej, který umí i graf množství energie získané z rekuperace. Na cestu si pak přes den posvítíte denními a pozičními LEDkovými světly.

Tento ne zcela obvyklý dopravní prostředek se může pochlubit inteligentní rekuperací, která se automaticky spustí při bzrdění a při zavřeném plynu pak rekuperace pracuje na cca 50 procent. K úspornému režimu přispívají i speciální pneumatiky Metzeler Feelgreen se sníženým odporem. Na výběr má jezdec ze čtyř jízdních režimů Road, Eco Pro, Sail a Dynamic. Akceleraci z 0–50 km/h udává bavorský výrobce za 2,7 s a z 0–100 km/h za 6,2 s.

Stroj je dále vybaven brzdovým systémem ABS od firmy Bosch, který společně s dvoupístkovými brzdiči nebude mít moc práce. Stejně tak kontrola trakce neboli TCA, která zabraňuje prokluzu zadního kola bude málokdy v činnosti. Pneumatiky 120/70 a 160/60 jsou pak na patnáctipalcových kolech. Pro praktičnost pak najdeme, jak už jsme u skůtrů zvyklí, dostatek odkládacích schránek nejenom pod sedlem, ale i před koleny jezdce. Po ránu a v chladnějším počasí si budete moci zatopit vyhřívanými rukojeťmi.

Výrobce přidal na motocykl údajně pro lepší manévrování na místě i zpátečku. Tím pravým důvodem bude ale zcela určitě velká pohotovostní hmotnost BMW C evolution, o níž se v tiskové zprávě naopak mlčí. Koneckonců, co si o tom myslí náš partnerský web Autoforum, si můžete přečíst sami.

BMW C EVO BMW C EVO5BMW C EVO BMW C EVO1BMW C EVO BMW C EVO3BMW C EVO BMW C EVO4BMW C EVO BMW C EVO6



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama