Reklama

PGM 2.0 Litre V8: nejsilnější produkční osmiválec Hlavní obrázek k článku: PGM 2.0 Litre V8: nejsilnější produkční osmiválec

Přijde vám šest válců pořád málo? Tak proč ne osm! Tuhle stejnou otázku si položil bývalý mechanik z týmu Loctite Yamaha, Paul Maloney a pustil se v roce 2008 do stavby vidlicového osmiválce. O rok později měl již motor hotový, ale přesto k jeho produkční verzi následovalo ještě několik let usilovného testování a ladění.

Základem pro tento unikátní agregát posloužil čtyřválcový motor ze supersportu Yamaha YZF-R1. Oficiálně tak Australan představil svůj motocykl PGM s dvoulitrovým osmiválcem v roce 2015. To však ještě nebyl homologován pro provoz na silnici, což opět zabralo dalších pár dlouhých měsíců.

1 PGM 2.0 Litre V8 (7)1 PGM 2.0 Litre V8 (2)1 PGM 2.0 Litre V8 (13)

Kapalinou chlazený vidlicový osmiválec má zdvihový objem 1996 ccm. Přes šestistupňovou převodovku se řetězem přenáší na zadní kolo výkon 334 koní (246 kW) při 12 800 1/min a maximální kroutící moment 214 Nm při 9500 1/min. Motor je nedílnou součástí rámu, který je tvořen ze dvou částí. Přední je vyroben z chrom-molybdenových trubek, zadní podsedlový rám byl zpracována na CNC stroji a je vyroben ze slitiny hliníku. Kyvná vidlice byla použita z Yamahy YZF-R1.

1 PGM 2.0 Litre V8 (10)1 PGM 2.0 Litre V8 (1)1 PGM 2.0 Litre V8 (3)1 PGM 2.0 Litre V8 (4)1 PGM 2.0 Litre V8 (5)

Podvozek je vybaven tlumiči značky Öhlins, vpředu je plně stavitelná 48 mm vidlice FGRT301, vzadu rovněž plně stavitelný tlumič TTX Mk2. Kovaná desetipaprsková kola Marchesini jsou brzděna brzdiči značky Brembo GP4 Nickel vpředu, která zpomalují dva 320 mm kotouče. Vzadu je třmen P4-34 Nickel brzdící jeden 220 mm kotouč. Sedmnáctipalcová kola jsou obuta na pneumatikách Michelin Pilot Power 3, vpředu má rozměr 120/70, zadní 190/50. O jadrný zvuk motocyklu, který jednoznačně očekáváte a chcete, aby byl slyšet už z dálky, se vám postará koncovka výfuku Akrapovič.

1 PGM 2.0 Litre V8 (11)1 PGM 2.0 Litre V8 (6)1 PGM 2.0 Litre V8 (9) Ačkoliv vypadá motocykl mohutně, jeho provozní hmotnost je 242 kilogramů. Velká část dílů je vyrobena z karbonu a to zcela určitě přispívá velkou měrou ke snížení celkové hmotnosti motocyklu. Sedlo je ve výšce 840 mm a rozvor kol je 1540 mm. Zajímala by nás i maximální rychlost, kterou tento sportovní motocykl dokáže vyvinout, ale tady jen Paul uvádí, že ta záleží na odvaze pilota. Rovněž není nikde zveřejněná cena, ale odhadovaná je na zhruba 180 tis. australských dolarů, což je přibližně 2,9 milionu korun.

1 PGM 2.0 Litre V8 (8)1 PGM 2.0 Litre V8 (12)



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama