Reklama

CFMoto V.02-NK Concept: čínská KTM Hlavní obrázek k článku: CFMoto V.02-NK Concept: čínská KTM

Sportovní nekapotovaný motocykl s prapodivným názvem má s KTM kromě motoru LC8 společné i designové studio Kiska Design, které stojí za jeho vzhledem a uznejte sami, že některé detaily vám mohou oranžové stroje připomínat.

Značku CFMoto asi znáte spíše z kategorie čtyřkolek, modely Gladiátor už jste určitě viděli, ale v jejich nabídce naleznete rovněž motocykly, zastoupené ve větší míře skútry. Jejich stroje mají zajímavý design a oproti jiným čínským motocyklům se tak dost odlišují. Když k tomu ještě přibalíte atraktivní cenu, za kterou se prodávají, rázem tu před vámi stojí lákavá nabídka.

1 CFMoto V.02-NK koncept (4)1 CFMoto V.02-NK koncept (2)1 CFMoto V.02-NK koncept (3)

Průlomovým modelem by pro tuto firmu měl být nedávno představený koncept motocyklu V.02-NK, který vznikl vzájemnou spoluprací s čínskou CFMoto, rakouskou KTM a rakouským designovým studiem Kiska Design. Se svými ostře řezanými rysy působí hned na první dojem jako nezkrotný streetbike, který se vám v plné míře postará o velké množství adrenalinu a zábavy. Tak trochu jde v duchu KTM a možná, že to je i záměrem.

Motocykl bude poháněn dvouválcovým motorem LC8, je to starší verze modelu, kterou už KTM nepoužívá a Číňané si jej od nich odkoupili a lehce poupravili, aby jejich zdvihový objem přesahoval litrovou hranici, původní hodnota byla 990 ccm. Motor je usazen do příhradového rámu, který si CFMoto samo vyvinulo a je spojené s jednostrannou kyvnou vidlicí.

1 CFMoto V.02-NK koncept (1)1 CFMoto V.02-NK koncept (8)1 CFMoto V.02-NK koncept (6)1 CFMoto V.02-NK koncept (7)

Podvozek vyladili tlumiči značky Öhlins a brzdný systém od neméně známé firmy Brembo. Zajímavě vyřešili umístění chladiče motoru, který je pod sedlem nad zadním kolem a vzduch je k němu přiváděn karbonovými průduchy vedoucími pod nádrží. Tyto průduchy mají ještě další funkci a to tu, že slouží jako podpěry pro sedlo. No a aby to bylo ještě zamotanější, tak vám prozradíme, že tento nápad není žádnou převratnou technologickou inovací, kdysi jej na svých motocyklech představil exšéf Benelli, Pierluigi Marconi, jehož jméno je nyní spojeno i s touto novinkou od CFMoto.

Čínská firma by se chtěla se svým konceptem V.02-NK objevit na trhu už v roce 2020 a netají se tím, že by se s ním chtěla dostat na západní trhy. Navíc se nechali slyšet, že to nebude jen tento motocykl, ale můžeme se těšit i na další modely, které budou postaveny na základech osvědčeného, nyní už litrového, motoru LC8.

1 CFMoto V.02-NK koncept (10)1 CFMoto V.02-NK koncept (11)1 CFMoto V.02-NK koncept (12)1 CFMoto V.02-NK koncept (13)1 CFMoto V.02-NK koncept (9)



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama
Reklama