Reklama

Yamaha SCR950: šachovnicový scrambler od Brat Style

S žádostí o úplně první přestavbu nového motocyklu Yamaha SCR950 se společnost Yamaha obrátila na legendárního japonského úpravce žijícího v Kalifornii, pana Go Takamineho ze společnosti Brat Style.

Go Takamine se narodil v Okinawě vedle americké vojenské základny. Poprvé se s motocykly setkal, když viděl, jak se američtí vojáci baví jízdou na prašných cestách základny. Posuňme se do roku 1998, kdy v Tokiu vznikla společnost Brat Style jako dílna, ve které se na zakázku stavěly dobře vypadající silniční stroje, které odrážely vášeň pana Go Takamineho pro rychlou jízdu v jakémkoli terénu.

Nyní, téměř o 20 let později, sídlí společnost Brat Style v Kalifornii. Název firmy se stal v oblasti úprav motocyklů uznávaným pojmem a hlavní zásluhu na tom má láska pana Go Takamineho k motocyklům Yamaha SR400 a 500. Tento japonský úpravce postavil za svou kariéru ve společnosti Brat Style už přes 100 motocyklů SR, včetně prvního stroje pro projekt Yard Built, naprosto neuvěřitelného modelu SR400 B.S.R.

1 Yamaha SCR 950 Brat Style201 Yamaha SCR 950 Brat Style211 Yamaha SCR 950 Brat Style22

Yamaha SCR950 se mi vážně líbí,„ říká Go Takamine. „Je výkonný, pohodlný a snadno ovladatelný. Baví mě jezdit s ním po silnicích i po nezpevněných polních cestách. Líbí se mi i barvy, protože přebírají některé designové prvky ze starých terénních modelů Yamaha. Udělat na něm přestavbu byl úkol, při kterém jsem se opravdu bavil! Jako obvykle jsem si sám vyrobil většinu hlavních částí motocyklu - palivovou nádrž, sedlo, blatníky, boční kryty, svody výfuku i řídítka, abych mohl vzniknout stroj ve stylu značky „Brat Style“. Náročná byla hlavně palivová nádrž. Několikrát jsem ji měl už hotovou, ale nakonec ji vyhodil, protože jsem nebyl úplně spokojený! Složité bylo také zakomponovat palivové čerpadlo. Ve srovnání se sériovým SCR950 jsem motocykl hodně odlehčil a teď je tak jízda na něm ještě větší zábava! Když jsem si práci na SCR950 vyzkoušel, můžu říct, že má dobrý potenciál k úpravám. Má jednoduchý, přehledně stavěný trubkový rám a dobře vypadající zadní podsedlový rám. To znamená, že se dají snadno nahrazovat výfuk, sedlo i blatníky. Ani odlehčení oblasti kolem řídítek nebylo tak těžké. Jsem přesvědčený, že SCR950 vám umožňuje upravit si ho podle vlastních představ, aniž byste museli měnit velké množství dílů!„

1 Yamaha SCR 950 Brat Style31 Yamaha SCR 950 Brat Style41 Yamaha SCR 950 Brat Style5

Při tvorbě „šachovnicového scrambleru“ Go Takamine výrazně zjednodušil a zpřehlednil přední část, nasadil širší řídítka pro lepší ovladatelnost v terénu a namontoval nový, menší světlomet. Na překrásném víčku palivové nádrže najdete gravírované logo Brat Style jako poctu platformě Faster Sons společnosti Yamaha, a nádherné gravírování je i na upraveném krytu vzduchového filtru.

1 Yamaha SCR 950 Brat Style61 Yamaha SCR 950 Brat Style81 Yamaha SCR 950 Brat Style9

Upravené zadní odpružení od společnosti Works Performance má větší zdvih a světlou výšku. Podsedlový rám a zadní blatník ruční výroby odlehčují zadní část tak, aby ladila s přídí stroje. Kola prototypu s drátěným výpletem jsou obuta do robustních terénních pneumatik. A na žádném motocyklu nesoucím logo společnosti Brat Style nemůže chybět charakteristické zadní světlo. Obě strany šachovnicového scrambleru zdobí upravené výfuky, ručně vyrobené tepelné štíty chrání nohy před popálením. Sedlo ručně vyrobené Mauricio Aguilarem a stříkané barevné provedení ze staré školy s historickou grafikou Yamaha a šachovnicovými praporky na nádrži od Denise Babina dotváří motocykl připravený na jakýkoliv náročný terén.

1 Yamaha SCR 950 Brat Style11 Yamaha SCR 950 Brat Style101 Yamaha SCR 950 Brat Style111 Yamaha SCR 950 Brat Style121 Yamaha SCR 950 Brat Style131 Yamaha SCR 950 Brat Style141 Yamaha SCR 950 Brat Style151 Yamaha SCR 950 Brat Style161 Yamaha SCR 950 Brat Style171 Yamaha SCR 950 Brat Style191 Yamaha SCR 950 Brat Style21 Yamaha SCR 950 Brat Style7



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama