Reklama

Honda CB1000R: rebel

Japonská Honda dlouho hledala náhradu za svůj „muscle bike“ X-11. Honda CB1000R však nevychází ze supervýkonného cestovního stroje, ale ze supersportovní CBR1000RR. Výsledkem je lehký, velmi výkonný a agresivní stroj, který svádí k zábavným kouskům.

Nový svěží vítr z japonských krajin obohatili konstruktéři Hondy svůj výrobní program o naháče, který by ve vás měl zvednout hladinu adrenalinu v krvi. Spíše než na dlouhé vyjížďky se spolujezdcem je tak tenhle stroj určen pro hravou jízdu zatáčkami a výbušné zrychlení.

Už první pohled na motocykl napoví, že svým agresivním stylem a futuristickým designem bude Honda CB1000R patřit asi k nejvýraznějším novinkám letošního jara. Přední hlavní světlomet je součástí masky, stejně jako kryty ukazatelů směru. Zajímavým prvkem je pak poziční kulaté světlo obsahující LED diody, které tak přispěje k vaší viditelnosti v provozu. Přístrojový štít je tvořen trojicí digitálních displejů zobrazujících aktuální rychlost, otáčky, denní a celkové počítadlo ujetých kilometrů a teplotu motoru.

Řadový litrový agregát převzali tvůrci stroje ze staré známé CBR1000RR, u níž poskytoval tento motor největší výkon 172 koní. Podle slov výrobce by měl mít v modelu CB1000R výkon kolem 150 koní ale díky kratší převodovce bude poskytovat lepší reakci na rukojeť plynu. Raketové zrychlení na kterýkoliv z prvních rychlostních stupňů a jízda po zadním kole jsou disciplíny, jenž novinka zvládne bez přemlouvání.

To, že motor je dominantní součástí tohoto stroje je vidět na první pohled. Neméně působivě vypadají také svody výfuku 4-1, který je zakončen na pravé straně efektní krátkou koncovkou. A aby toho nebylo málo pro milovníky zajímavých řešení je tady letmo uložené zadní kolo, které u Hondy v této kategorii nepamatujeme. Spolujezdec si asi na motocyklu moc jízdy neužije, pokud se jedná o dlouhé cestování. Na normální převoz vašeho kámoše nebo otrlé dívky by to ale mělo stačit.

Technické údaje

Motor: Kapalinou chlazený řadový čtyřválec se čtyřmi ventily na válec. Vrtání a zdvih 75 x 56,5 mm, zdvihový objem 998 cm3, kompresní poměr 11,2 : 1. Největší výkon výrobce neudává. Elektronické vstřikování PGM-F1, tlakové oběžné mazání, elektrické spouštění a tranzistorové zapalování

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod O-kroužkovým řetězem, vícelamelová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Dvojitý páteřový rám z lehké slitiny, teleskopická přední vidlice, průměr nosníků 43 mm, zdvih 120 mm, zadní centrální pružicí a tlumicí jednotka HMAS monoshock, zdvih 128 mm. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 310 mm se čtyřpístkovým třmenem, vzadu jednoduchá ventilovaná o průměru 256 mm s dvoupístkovým třmenem. Kola litá třípaprsková 17“. Pneumatiky 120/70 ZR 17 vpředu a 180/55 ZR 17 vzadu. Rozvor 1445 mm, světlá výška 130 mm, výška sedla nad zemí 828 mm. Objem palivové nádrže 17 l.

Cena vč. DPH: 249 000 Kč

Přestavba přímo od výrobce

Hned od počátku výroby modelu CB1000R nabízí japonská firma její extrémnější verzi označenou XESS. Zkratku XESS = eXtreme European Streetfighter Styling určitě není nutné překládat. Za celým projektem stojí Vito Cicchetti, generální ředitel Honda Italia, a vývojové oddělení této společnosti, kterým se patrně CB1000R nezdál dostatečně radikální a rozhodli se s tím něco udělat. Výsledkem je agresivní výtvor s nádhernými detaily a lahůdkovými komponentami jako speciální anodizovaná přední vidlice s podpisem Showa, přední disky Hanabira s radiálními brzdiči, titanový výfuk, závodní stupačky, řetěz v červené barvě, chrániče páček a spousta karbonových prvků. Takže komu při jarních předváděcích jízdách učaruje svezení na CB1000R, ale chtěl by něco ještě výjimečnějšího, má jedinečnou příležitost pořídit si tuto tovární přestavbu.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama