Reklama

Honda vrací do života legendární Monkey

Honda si nechala patentovat návrhy motocyklu, který se až nápadně podobá slavné Monkey.

Motocykl, který je nakreslen na konstrukčních návrzích byste klidně mohli zaměnit za klasickou Monkey, která prošla generační modernizací. Je vybavena kotoučovými brzdami vpředu i vzadu, USD vidlicí, má zcela nově navržený rám, podsedlový rám i kyvnou vidlici. Poháněna by mohla být stejným motorem o zdvihovém objemu 125 ccm, který se používá v Hondě MSX 125 a měl by tak bez problémů splnit emisní normu Euro 4. Nová jsou také desetipaprsková hliníková kola, spodní ochranný kryt motoru a na cestu si bude svítit světlem vybaveným LED technologií.

1 Honda Monkey11 Honda Monkey21 Honda Monkey3

Svoji největší popularitu si Honda Z50 Monkey prožívala kolem roku 1960. S bubnovými brzdami, klasickými vidlemi a ocelovými koly je vlastně stále v produkci, prodává se v Japonsku s motorem s přímým vstřikováním. V Evropě by neprošla kvůli emisím a je také příliš malá pro použití v běžném životě. No jasně, už slyším Kaštanovi, že to není pravda, určitě se na ní dá jet až na konec světa, ale já si myslím, že pro „normální“ uživatele tomu tak je.

1 Honda Monkey41 Honda Monkey51 Honda Monkey6

Modernizovaná „opice“ bude poháněna motorem z malého MSX 125, kterého jsme měli možnost otestovat, a který je celosvětově velmi úspěšným. Kdyby před pár lety někdo Hondě řekl, že se jenom v Anglii prodá v roce 2015 více než tisíc kusů, klepali by si asi na čelo. Svůj obrovský úspěch zažívají i v Americe, kde se prodávají pod jménem Grom.

1 Honda Monkey71 Honda Monkey81 Honda Monkey9

Patentovaná Monkey je rozhodně větší strojem, než původní originál Z50. Ten měl rozměry 1365 mm délka, 895 mm rozvor a osmipalcová kola. MSX 125 je obuto na dvanáctipalcových kolech a stejná kola budou pravděpodobně i na Monkey. S většími koly musí zákonitě dojít i ke zvětšení rozměrů motocyklu, délka by tak mohla být kolem 1760 mm a rozvor 1010 mm.

Originální Monkey měla svoje typická úzká skládací řídítka, takže jste si ji klidně mohli naložit do kufru vašeho vozu a vytáhnout, až jste potřebovali. Tomu je bohužel u novinky konec. Pro lepší ovládání stroje mu byla dána širší řídítka. Zatím je toto pouze koncept, ale víte přece jak to u Hondy chodí, od konceptu nemají daleko k produkčnímu stroji. Nechejme se tedy překvapit, jestli se bude konat „návrat legendy.“



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama