Komentáře k článku Newbold se odměnil vítězstvím zpět na článek →

  • Nepřihlášený ugt3000 Sobota 21.března, 12:24

    Jo, jo, dobře to pamatuju, byl sem za vracečkou nad Kohoutovicemi. Tepi měl náskok přes půl minuty a už sme slavili - jako nástupce Saarinena měl fanoušky na své straně a v Brně mu to vždycky jelo. V posledním kole jel velmi pomalu: "On už jede úplně klidně", říkal sem kámošovi. "Houby klidně, jemu to nejede!", odvětil a Tepi do kopce kýval s motorkou z leva do prava, aby z nádrže dostal poslední zbatky benzínu. S obtížemi se vyškrábal na kopec. Za dlouhou dobu přijel Newbold a tak sme čekali, jak to dopadne. Bohužel sme jásali předčasně, přestože už trať vede jen z kopce, nestačilo to a Newbold Tepiho předjel. Dobrá je ta fotka, jak si Tepi našlapuje na první stupeň, určitě by si výhru zasloužil. Těch 13 GP 500 ccm u Newbolda je nějak málo, bylo jich podstatně víc, asi 29. Ještě menší doplnění. John Newbold byl v roce 1976 (a před tím v roce 1975) spolu s Barry Sheenem a Johnem Williamsem jezdcem teamu Texaco Heron. Tento tým měl od Suzuki největší podporu po té, co po sezoně 1975 skončil tovární tým Suzuki a měl i nejlepšího jezdce Barry Sheena. V roce 1976 měl Sheene už titul mistra světa dávno jistý a tak všechny tři závěrečné závody MS vynechal. Nerad závodil na přírodních okruzích a stejně jako Brno v roce 1976 dopadla i TT na Manu, Imatra a Nürburgring. Není se ostatně co divit průměrná rychlost v Brně byla jen o málo nižší než na TT... John Newbold tak jen jako druhý jezdec týmu vyfasoval nejlepší motocykl, když už Sheene ukončil sezonu. Tým Heron existoval v MS 500 ccm až do roku 1987, kdy za něj jezdil i Kevin Schwantz. John Newbold tragicky zahynul při North West 200 v roce 1982.

    Reagovat
  • Nepřihlášený Bosso Sobota 21.března, 16:21

    Jel dle of. statistik ještě 2x s Yamahou 350, ty starty jsou dle of. statistik MS-500 ccm. Je ale docela možné, že jich bylo více a na of. stránkách jsou chyby. Ale i ve Wiki je uvedeno celkem 15 startů v GP (13 + 2).

    Reagovat
  • Nepřihlášený ugt3000 Sobota 21.března, 16:40

    Zkuste se mrknout na holandskou nebo italskou jazykovou verzi, nejsou všechny totožně.

    Reagovat
  • Nepřihlášený DutchTT Pondělí 23.března, 09:51

    Taky jsem tam byl v lomu. Krásný časy a krásné motorky.

    Reagovat
  • Nepřihlášený Bosso Pondělí 23.března, 21:54

    "U lomu" jsem byl, když havaroval Virginio Ferrari - Suzuki - (už v tréninku), rok 1979 myslím. A v závodě myslím ani nestartoval...

    Reagovat
Přidat komentář:


Login Přihlásit Registrace ›

Reklama