Reklama

Yamaha WR250F 2020: rychlejší a lehčí Hlavní obrázek k článku: Yamaha WR250F 2020: rychlejší a lehčí

Do příští sezóny vyjede Yamaha na trh s novou generací modelu WR250F, které bude rychlejší, silnější a lehčí. Motocykl bude poháněn novým vysoce výkonným motorem a vybaven špičkovým odpružením vpředu i vzadu.

Během své dvacetileté historie si tento ryzí enduro model vybudoval skvělou pověst jednoho z nejodolnějších a nejkonkurenceschopnějších závodních strojů na všech úrovních, s celou řadou vítězství v národních i mezinárodních soutěžích. Získal si také popularitu mezi milovníky jízdy v terénu, kteří oceňují snadné ovládání motocyklu, vysoký výkon a vynikající spolehlivost a odolnost.

1 2020 Yamaha WR250F (15)1 2020 Yamaha WR250F (16)1 2020 Yamaha WR250F (17)

Do nové sezóny vyjede tento čtyřtakt kubatury 250 ccm v novém závodním vzhledu, který ladí s novinkou pro rok 2019 WR450F a nejnovějšími motokrosovými modely řady YZF. Nové kryty chladiče a kryt airboxu přinesly ladnější křivky a sjednocenější vzhled, nové boční panely a zadní blatník mají agresivnější tvar - a aby motocykl vypadal dlouho dobře, je kapotáž opatřena grafikou odolnou proti opotřebení. Do výbavy dostal také o půl litru větší a štíhlejší palivovou nádrž pro delší dojezd. Do nádrže se tak nyní vejde 7,9 litru. I přes objemnější novou nádrž je kapotáž modelového roku 2020 štíhlejší než předchozí verze, společně s plošším a nižším sedlem zaručují lepší ergonomii i volnost pohybu jezdce

Vzhled ve stylu řady WRF posiluje elegantní kryt světlometu, umístěný níže na vidlici blíže k jezdci. Motocykl je opatřen novým spodním krytem vyrobeným z lehkého plastu zajišťujícím vysokou míru ochrany. Kromě ochrany rámu, čerpadla chladicí kapaliny, hadic a skříní motoru brání také pronikání nečistot a bláta, které mohou zvyšovat hmotnost. Plochá základna přispívá k hladkým přejezdům přes kameny a popadané větve.

1 2020 Yamaha WR250F (18)1 2020 Yamaha WR250F (19)1 2020 Yamaha WR250F (2)

Nový lehký snímač rychlosti na předním kole odesílá data do displeje s vysokou přesností. Odpadá tak potřeba lanka a příruby rychloměru použitých na předchozím modelu. Nový systém tak umožňuje rychlejší demontáž a montáž předního kola. Kompaktní displej obsahuje také palivoměr a kontrolky řízení motoru.

Motor modelu WR250F 2020 vychází z konstrukce použité u motocyklu YZ250F a disponuje celou řadou technologií pro zvýšení výkonu zajišťujících vyšší a lineární přísun výkonu v celém rozsahu otáček, přičemž narostl zejména ve vyšších otáčkách. Motocykl je vybaven lehkým a kompaktním startérem o průměru pouhých 50 mm umožňujícím snadné opětovné nastartování a rychlý rozjezd při závodech.

1 2020 Yamaha WR250F (25)1 2020 Yamaha WR250F (28)

Motor Yamaha s obrácenou hlavou válce má sání vpředu a airbox je namontován před palivovou nádrží. Model pro rok 2020 je vybaven nově navrženým vzduchovým filtrem, který umožňuje výměnu bez použití nářadí. Silný 390W startér je umístěn blízko středu podvozku, kde přispívá k ideální centralizaci hmoty. Napájí ho kompaktní olověný akumulátor a nový alternátor ACM pak zajišťuje dostatečný a spolehlivý přísun elektrické energie.

Motocykl je vybaven šestistupňovou převodovkou s dlouhými převody opatřenou spojkou nové konstrukce, která je lehčí a současně odolnější. Je konstruovaná pro dlouhodobý provoz s vysokou účinností i v tom nejnáročnějším terénu, využívá speciální lamely se zdrsněným povrchem odolné proti tepelné zátěži, včetně velmi nešetrného zacházení, od nelítostného prokluzování na technických tratích po agresivní rozjezdy pod plným plynem. Ovládání páčky je mnohem citlivější.

1 2020 Yamaha WR250F (32)1 2020 Yamaha WR250F (36)

Výkonovou charakteristiku motocyklu WR250F 2020 lze bezdrátově ladit pomocí chytrého telefonu s nainstalovanou aplikací Power Tuner. Aplikace umožňuje zasahovat do většího množství nastavení, takže jezdec si může upravovat výkon přesně podle svých požadavků, terénu a jízdních podmínek. Jezdci mají k dispozici 3 tovární mapování a možnost výběru ze 16 nastavitelných hodnot pro vstřikování paliva a časování zapalování, což dohromady představuje širší spektrum nastavení. Hodnoty jsou zobrazeny na 3D mapě za účelem vyšší přesnosti úprav v požadovaných rozmezích otáček. Výkonovou charakteristiku motoru lze proto jemně doladit pro prakticky libovolnou situaci.

Aplikace Power Tuner dále nabízí funkci záznamu informací o závodu, diagnostiku motoru, obrazovku monitorování v reálném čase a funkci zálohy dat. Kromě toho aplikace jezdcům umožňuje sdílet a porovnávat mapy a protokoly ze závodů pro účely plánování závodních strategií - nebo jen jako pomůcku pro ostatní jezdce, kteří chtějí své stroje využívat na maximum.

1 2020 Yamaha WR250F (7)1 2020 Yamaha WR250F (27)1 2020 Yamaha WR250F (6)

Motocykl WR250F je vybaven dvoupolohovým přepínačem mapování motoru umístěným na řídítkách. Přepínač ovládá dva režimy nastavené z výroby, jezdci však mohou volit i z vlastních map vytvořených pomocí aplikace Power Tuner. Ty lze nahrát do komunikační řídicí jednotky (CCU) motocyklu a jezdec má pak možnost přepínáním mezi jednotlivými mapováními přizpůsobit stroj za jízdy aktuálním podmínkám.

Dvojitý hliníkový kolébkový rám má upravenou konstrukci, například přímé nosníky palivové nádrže, a k dosažení optimálně vyvážené tuhosti je opatřen nově vyvinutými hlavními úchyty motoru s pomocnými vnějšími destičkami. Nová konstrukce přinesla přibližně 15% nárůst celkové tuhosti podvozku. Působí proto odlehčeně a vyváženě a nabízí skvělou zpětnou vazbu od povrchu.

1 2020 Yamaha WR250F (38)1 2020 Yamaha WR250F (35)

Pro rok 2020 dostal motocykl WR250F přední vidlici typu AOS (Air Oil Separate - se samostatnými kanálky pro vzduch a olej) z modelu YZ250F se speciálním enduro nastavením, které si dokáže poradit s jízdou nízkou i vysokou rychlostí na nejrůznějších typech zpevněných i měkkých povrchů. Nová vidlice Kayaba (KYB) s trubkami o průměru 45 mm a zvýšeným průtokem oleje poskytuje pocit bezpečného kontaktu s terénem. Enduro nastavení vidlice přináší pocit kontroly s plynulými přechody mezi fázemi stlačení a odskoku. Vidlice je navíc vybavena tužšími rozpěrkami kola, které pomáhají eliminovat průhyby a poskytují trakci zajišťující vyšší stabilitu a lepší ovladatelnost. V zadní části motocyklu je tlumič převzatý z modelu YZ250F se silnější a o 350 g lehčí vinutou pružinou.

1 2020 Yamaha WR250F (40)1 2020 Yamaha WR250F (41)1 2020 Yamaha WR250F (1)1 2020 Yamaha WR250F (20)1 2020 Yamaha WR250F (21)1 2020 Yamaha WR250F (22)1 2020 Yamaha WR250F (23)1 2020 Yamaha WR250F (24)1 2020 Yamaha WR250F (10)1 2020 Yamaha WR250F (11)1 2020 Yamaha WR250F (12)1 2020 Yamaha WR250F (13)1 2020 Yamaha WR250F (14)1 2020 Yamaha WR250F (29)1 2020 Yamaha WR250F (3)1 2020 Yamaha WR250F (30)1 2020 Yamaha WR250F (33)1 2020 Yamaha WR250F (34)1 2020 Yamaha WR250F (37)1 2020 Yamaha WR250F (39)1 2020 Yamaha WR250F (4)1 2020 Yamaha WR250F (5)1 2020 Yamaha WR250F (8)1 2020 Yamaha WR250F (9)1 2020 Yamaha WR250F (31)1 2020 Yamaha WR250F (26)



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama