Reklama

Wunderlich X2: Hybridní BMW R1200GS LC s pohonem obou kol

Německou firmu Wunderlich většina majitelů motocyklů BMW dobře zná, neboť v jejich nabídce je mnoho zajímavých doplňků, kterými by mohli vybavit svůj stroj.

Ovšem kromě toho, se také zabývají úpravami motocyklů. Poslední z nich je hybridní BMW R 1200 GS, ze kterého udělali zajímavý stroj s pohonem obou kol. Kromě klasického boxeru, který pohání zadní kolo, vyvinuli společně s italskou firmou Evolt elektrický pohon předního kola. Motor má výkon 10 kw a jeho výhodou je, že dokáže využít vzniklou energii během brzdění a dobíjí externě umístěný akumulátor ze setrvačné energie motocyklu. V případě tohoto BMW jej můžete vidět nad předním blatníkem, je připevněn pod plastovou kapotáží ve tvaru zobáku.

Pokud byste využívali pouze pohon na přední kolo, mohli byste jet rychlostí až 20 km/h. Ovšem tento motor může jít i v opačném směru a to rozhodně uvítáte, pokud stojíte ve svahu. Vytlačit tento 270 kilogramů těžký motocykl dá hodně práce i silnému chlapovi. Nespornou výhodou je i jízda v těžkém blátivém terénu, kde vás pohon předního kola podrží v zatáčce a na kluzkém povrchu.

Ekologicky smýšlející jezdci jistě zajásají a nejen ti, myslím, že tento nápad s přídavným pohonem druhého kola by uvítali i méně zkušení jezdci, kteří by si rádi pořídili enduro a vyrazili s ním na pořádně dobrodružnou cestu. Jenom nemají tu odvahu, pustit se s naloženým motocyklem přesahující váhu 300 kilogramů do náročnějšího terénu. Nápad firmy Wunderlich se mi moc zamlouvá a myslím, že je to jen otázka času, kdy se toho chytí samotné BMW nebo konkurenční KTM. Která bude asi první?

1 Wunderlich X2 BMW R 1200 GS81 Wunderlich X2 BMW R 1200 GS71 Wunderlich X2 BMW R 1200 GS41 Wunderlich X2 BMW R 1200 GS31 Wunderlich X2 BMW R 1200 GS11 Wunderlich X2 BMW R 1200 GS51 Wunderlich X2 BMW R 1200 GS61 Wunderlich X2 BMW R 1200 GS9



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama