KTM 790 Adventure R Prototype: lehčí enduro Hlavní obrázek k článku: KTM 790 Adventure R Prototype: lehčí enduro

Oranžoví moc dobře vědí, kde mají ještě mezery a museli by být slepí, kdyby si nevšimli, jak roste obliba středně velkých Adventure motocyklů. Sice nás ještě nechají nejméně rok čekat, ale už nás alespoň navnadili svým prototypem 790 Adventure R.

Cestovní enduro bude poháněné stejným, kapalinou chlazeným dvouválcovým agregátem, jako jejich letos představená novinka KTM 790 Duke. Motor o zdvihovém objemu 799 cm má výkon 105 koní a krouťák 85 Nm při 8000 1/min. Nemám sebemenších pochyb, že i enduro bude stejně rebelské jako Duke. Ostatně stačí když si pustíte video níže a budete zírat s jakou hravostí zvládá 790 Adventure jakýkoliv terén. Jeho jednoznačnými benefity oproti velkým sourozencům bude nízká hmotnost a zároveň dostatek okamžitého točivého momentu.

1 KTM 790 Adventure prototype (6)1 KTM 790 Adventure prototype (8)1 KTM 790 Adventure prototype (7)

Více než běžné cestovní enduro mi svým vzezřením 790 Adventure připomíná dakarské speciály, snad to bude přidaným roadbookem, který se běžně na motocykly nemontuje. Kolem motoru, usazeném v trubkovém ocelovém rámu, je kapotáž, která je bezpečným krytem jak pro agregát, tak pro samotný rám. Drátěná kola jsou obuta na terénní pneumatiky a tím je jasně dáno, kde bude hlavní revír této novinky.

1 KTM 790 Adventure prototype (2)1 KTM 790 Adventure prototype (3)1 KTM 790 Adventure prototype (4)

Z fotografií lze usuzovat, že by měla být palivová nádrž přesunutá dolů a tím pádem by se snížilo dolů i těžiště motocyklu.Tvarované sedlo není nijak úzké, ale ani široké, je tak akorát jak pro jízdu ve stupačkách, tak v sedle. Měli byste v něm zvládnout i delší přejezdy, aniž by nějak zásadně trpělo vaše pozadí. Samozřejmostí by měli být i elektroničtí pomocníci, nejen ABS, ale také kontrola trakce nebo přednastavené jízdní mapy.

1 KTM 790 Adventure prototype (9)1 KTM 790 Adventure prototype (5)1 KTM 790 Adventure prototype (1)

Téměř bychom si mohli vsadit, že finální verze tohoto středního endura bude odlišná od prototypu, zcela jistě nebude ve standardu roadbook ani plastové chrániče rukou. Jiný bude nejspíše i přední LED světlomet a je otázkou, jestli bude alespoň částečně vybavený padacími rámy či krytem motoru. Hmotnost tohoto stroje by mohla být kolem 180 kilogramů. Jednoznačně to bude zajímavý motocykl nejen pro dívky, ale také pro ty, kteří se nechtějí prát s těžkým motocyklem.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama