Reklama

Test Indian Scout 2016: The Last Boy Scout

Znáte film Poslední skaut s Brucem Willisem? Detektiv Hallenbeck je ideální parťák do nepohody a výrobce Indian nám tu namíchal koktejl v podobném duchu. Model Scout nechce být ničím jiným než motorkou připravenou na cokoli. A že se navíc bude líbit každému, o tom nepochybujte.

První seznámení s motocyklem nepřináší zásadní rozdíl oproti běžné produkci. Přepínání ovládacích prvků ani přehlednost jednoduchého palubního přístroje nevybočuje ze zaběhnutého standardu. Což je dobře, neboť dnes je jen málo pravověrných zastánců staré školy, kteří nepožadují intuitivní ovládání. Takže Američan nám tu ihned jde na ruku a my to kvitujeme. V tomto předčí svého největšího rivala Harley-Davidson levou zadní. Zkrátka se zde cítíte ihned dobře a na americkou produkci až nečekaně příjemně evropsky.

1 Indian Scout test021 Indian Scout test042 Indian Scout test28

Zkuste jednoduchý test. Odloupněte logo Indian z nádrže a zeptejte se kámošů zda uhodnou, co že je to za motorku. Polovina řekne, že něco takhle uhlazeného udělají jen v Japonsku. Ne, tohle vlastně nedělejte. Mam lepší nápad. Raději se posaďte do načančaného sedla a vyrazte.

Řídítka jsou první a možná jedinou věcí, která vám tady zaměstná hlavu. A nemusíte s nimi ani řídit. Stačí pohled na stojící motocykl z profilu a budete si říkat, koho napadlo sem dát takové rohy? Problém ale bude spíš v tom, že design celého motocyklu je tak celistvý a uhlazený, že sebemenší odtržení od celku vyjde snadno najevo. No schválně, napadá vás nějaký jiný motocykl, který má takhle dokonale sladěný rám, nádrž, sedlo, blatníky a výfuky? Ano, záměrně jsem zapomněl na řídítka, ale stačí je chytit, rozjet se a vše bude dobré. Po chvíli si zvykám na jejich poněkud zvláštní tvar a ani po hodinové jízdě nemám unavená ramena.

Volnější plynová rukojeť, která jde až nezvykle jemně vůbec neprozrazuje s jakým objemem tu máte co do činění. Popojíždění po městě je tak velmi snadné a rozjíždění je jen otázkou lehkého pouštění spojky. Plyn není téměř vůbec potřeba odměřovat. Vše se odehrává jednoduše a to i zásluhou skvěle naladěného motoru.

2 Indian Scout test252 Indian Scout test241 Indian Scout test16

Zabírat začíná motor už na nějakých 1400 ot/min a udrží tempo ve stejném rytmu až do omezovače. Není tedy potřeba si hlídat kolik točíte, byť na přístrojovce máte možnost sledovat digitální číslíčka, jak se bleskurychle přeměňují v závislosti na tom jak moc za plyn taháte. Těžko se popisuje tohle příjemné popojíždění, jelikož není kromě řídítek nic, co by vám utkvělo v paměti, o čem by pisálek mohl remcat. To je dobré znamení.

Opustíte-li město a necháte motor rozmotat do rychlosti okolo 100 km/h zjistíte, že je dobře odladěn i od vibrací. To může být dobře pokud se chystáte na dalekou štreku a vaše ruce potřebují klid. Pokud tedy hledáte motocykl s charisma, který se bude klepat a dunět musíte buď vyměnit výfuky za laděné koncovky nebo se poohlédnout jinde. Výrobce zde zkrátka šel nejjednodušší cestou a to uspokojit co nejvíce jezdců.

Pojďme ale dál a to na převodovku, která se hlásí o slovo a mluví po americku. Očekávejte tedy o něco větší hluk při přeřazení s požadavkem na vaši silnou nohu. Zařazení zvládnou i holky, ale je potřeba být při navolení kvaltu rozhodný. Testovaný model měl najeto sedm tisíc kilometrů, takže si převodovka měla čas sednout. Hrubší chod berte tedy jako její vlastnost.

2 Indian Scout test392 Indian Scout test432 Indian Scout test41

Na zatáčkovitém úseku, při ostřejší jízdě, kde volíte mezi třetím a čtvrtým kvaltem rozehráváte s Indianem hru, která nemá vítěze. Jednou se vám povede projet zatáčku dobře, neboť máte správný kvalt, jindy zas zapomenete podřadit a čtyřka vás nevytáhne ze zatáčky jak je potřeba. Záhy tak zjistíte, že v rychlosti chce Indian vaše soustředění a pak umí i sportovní jízdu. Pneumatiky snesou solidní náklony a občasné škrtnutí stupačkou je v normálu. Motocykl to nerozhodí a vy pelášíte dál. Omezující je kvalita našich silnic, ale pokud nejste jelita a umíte na železničním přejezdu a podobných hrbolech zpomalit, dočkáte se příjemného zhoupnutí. V Praze na Pohořelci na kočičích hlavách a po tramvajovém pásu si budete libovat. Podvozek vás společně s pohodlným sedlem pohoupá. Nechtějte ale od podvozku aby odvedl stejně kvalitní práci na boulích a dírách do kterých vletíte v kilu jak splašený.

Brzdy, respektive jeden kotouč na předku odvádí velmi dobrou práci a dočkáte se i zpětné vazby. Není to vyloženě citovka do konečků prstů, ale na to, že se musí brzdový třmen vypořádat s tolika rozvášněnými kilogramy je jeho výkon hodně dobrý. Zadní brzda pak dlouho neblokuje kolo a v zatáčce nechá i chvíli motocykl v náklonu a nerovná ihned motocykl do přímky.

2 Indian Scout test352 Indian Scout test292 Indian Scout test37

Nejlepší hřiště pro Scouta je město, to je bez debat, tady si libuje a nic mu nestojí v cestě. Svým kamarádským přístupem, skvěle odladěným motorem a houpavou jízdou padne do noty každému řidiči. Na okreskách už musíte něco umět a vědět, jak do toho máte šlapat. Že by opravdu poslední skaut? Každému se líbí, na nic si nehraje a to, že má v kalhotách koule zjistíte záhy taky. Jen počítejte s tím, že si to trochu jede po svém. Takže vlastně, charisma mu taky nechybí… Jo, tohle je poslední skaut jak řemen.

Technické údaje

Motor: kapalinou chlazený dvouválec do V s úhly válců 60°, OHC. Vrtání a zdvih 90.0 x 73.6 mm, zdvihový objem 1130 ccm, kompresní poměr 10,7:1. Největší výkon 100 k, největší točivý moment 97,7 N.m při 5 900 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řemenem zpevněným karbonovými vlákny, mechanicky ovládaná vícelamelová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Ocelový trubkový rám - motor součástí nosné konstrukce. Přední klasická teleskopická vidlice, zdvih 120 mm. Zadní dvojité tlumiče s nastavitelným předpětím, zdvih 76 mm. Brzdy kotoučové, vpředu jednoduchá o průměru 298 mm, vzadu jednoduchá o průměru 298 mm. Kola litá. Pneumatiky 130/90-16 vpředu a 150/80-16 vzadu. Rozvor 1563 mm, světlá výška 135 mm, výška sedla nad zemí 635 mm, suchá hmotnost 244 kg. Objem palivové nádrže 12,5 litrů.

Barevné provedení: Silver Smoke, Thunder Black Smoke, Thunder Black, Wildfire Red, Indian Motorcycle Red

Cena včetně DPH: 375 900 Kč

Přilbu Rocc, oblečení a boty Büse nám zapůjčila firma TOP MOTO S.R.O.

1 Indian Scout test021 Indian Scout test031 Indian Scout test042 Indian Scout test282 Indian Scout test332 Indian Scout test342 Indian Scout test351 Indian Scout test012 Indian Scout test372 Indian Scout test392 Indian Scout test422 Indian Scout test431 Indian Scout test051 Indian Scout test061 Indian Scout test071 Indian Scout test091 Indian Scout test101 Indian Scout test111 Indian Scout test121 Indian Scout test131 Indian Scout test141 Indian Scout test151 Indian Scout test161 Indian Scout test171 Indian Scout test181 Indian Scout test191 Indian Scout test202 Indian Scout test212 Indian Scout test222 Indian Scout test242 Indian Scout test252 Indian Scout test262 Indian Scout test272 Indian Scout test36



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama