Reklama

BMW R1600C: koncept cruiseru od Wunderlich Hlavní obrázek k článku: BMW R1600C: koncept cruiseru od Wunderlich

Jestli je nějaký model, který nemá BMW ve své nabídce, tak je to cruiser. No a jelikož se ani neproslýchá, že by snad na něčem takovém pracovali, rozhodl se Wunderlich, německý úpravce a výrobce doplňků k motocyklům BMW, že to takto nenechají být.

Je to už více než deset let, kdy v BMW Motorrad ukončili výrobu svého cruiseru R1200C. Jenomže doba se mění a s ním i styl zákazníků. O tom, že se tito mastodonti zase stávají oblíbenými i mezi mladými jezdci svědčí úspěch italského Ducati XDiavel nebo anglického Triumph Bonneville Bobber. Přiznám se, že bych docela ráda viděla, s čím by se BMW proti jeho konkurentům vytasilo. Zatím si musíme vystačit s konceptem německé firmy Wunderlich.

1 BMW Wunderlich R 1600 C koncept (1)1 BMW Wunderlich R 1600 C koncept (2)1 BMW Wunderlich R 1600 C koncept (5)

Nechtělo se jim čekat, až se BMW Motorrad rozhoupe a představí nástupce R1200C, a tak oslovili svého dvorního designéra Nicolase Petita, aby jim vytvořil model, který by se co nejvíce podobal novodobému cruiseru. Návrhář se nechal inspirovat starším konceptem Speed Cruiser, jen mu dodal ty správné proporce a vytvořil unikátní koncept nazvaný R1600C Vision. Vznikl tak opravdový cruiser, který má mohutné svalnaté tělo, ale přitom je stále elegán.

Srdcem cruiseru je dvouválcový motor o obsahu 1600 ccm, který by měl poskytovat dostatek výkonu jak pro klidnou „kochající se“ jízdu, tak pro žhavou temperamentní vyjížďku. Přední část motocyklu se velmi podobá původní R1200C a jeho dominantou je přední retro kulatý světlomet, Petit rovněž při návrhu použil klasickou teleskopickou vidlici. Mně osobně zaujala štíhlá, nádherně klenutá palivová nádrž, na kterou plynule navazuje sedlo, jehož zadní část je odnímatelná, nebo ji můžete vyklopit nahoru a vytvořit si z ní zadní opěrku pro jezdce. Podsedlový rám je totožný s rámem z BMW R NineT.

1 BMW Wunderlich R 1600 C koncept (3)1 BMW Wunderlich R 1600 C koncept (4)

Brzdný systém je řešen dvěma masivními disky vpředu a jedním vzadu, brzdič je od firmy Brembo. Velmi dobře vypadají i dvě nad sebou uložené koncovky výfuku, které dávají motocyklu na jednu stranu střízlivý, ale na druhou i zajímavý vzhled. Cruiser R1600C vypadá jako autentický stroj, který právě opustil brány bavorské továrny. Doufejme, že se v Německu k tomuto kroku rozhoupají a že by nám k tomu mohli nabídnout i velké množství stylů a úprav, tak jako je tomu nyní u modelové řady R nineT.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama