Yamaha WR 450 F 2016: soutěžní enduro
- Publikovno: 13.2.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Pokud se dá o nějakém terénním motocyklu říci, že je kvalitní a spolehlivý, tak to vždy platilo o soutěžních Yamahách. Vloni slavili velký úspěch s WR 250 F, letos to stejné očekávají od její silnější sestry.
Pokud vám novinka WR 450 F připomíná motokrosovou mašinu Yamaha YZ 450 F, tak máte pravdu. Soutěžní enduro je postaveno na jejím podvozku a do vínku se jí dostalo nového, kapalinou chlazeného čtyřtaktního motoru, DOHC, který má válec skloněný dozadu, sání má vpředu a výfuk vzadu. Dle výrobce se takto upraveným motorem posunulo těžiště doprostřed a tím byste měli docílit optimální centralizaci hmoty. Z tohoto důvodu se přesunul i vzduchový filtr, který je nyní usazen rovnou za krkem řízení a zdá se, že se k němu snadno dostanete i bez použití jakéhokoliv nářadí.
Motor s elektronickým vstřikováním paliva je u endura naladěn na jinou notu oproti motokrosovému YZ 450 F, je uhlazenější, není tolik dravý a jeho nástup výkonu je plynulejší. Pro ty fajnšmejkry, kteří by si rádi vyladili palivovou mapu nabízí Yamaha externí elektronický přístroj Yamaha Power Tuner. Jezdci si mohou vybrat z devíti map, které jsou snadno nastavitelné a také tu naleznete funkci Monitor, která vám umožňuje nastavit volnoběžné otáčky a vidíte i celkovou dobu chodu motoru. Můžete si tak upravovat režim jízdy podle toho, jakým terénem se zrovna chystáte projíždět. Yamaha s tímto endurem cílí nejen na off-roadové nadšence, ale i na jezdce jezdící dálkové rallye.
V základním vybavení dostáváte plastový chránič motoru a elektrický startér, který je navíc doplněn i o páku nožního startování. Motocykl je také vybaven chladičem s ventilátorem, mechanickou enduro spojkou, pětistupňovou převodovkou a výstražnou kontrolkou upozorňující na nízkou hladinu paliva v nádrži, do které se vejde 7,5 litrů paliva. Novinka je obuta na pneumatikách Metzeler 6 Days Extreme, přední 21 palců, zadní osmnáctipalcové kolo má poněkud neobvyklé rozměry 130/90.
O měkčí pérování se postará nejmodernější USD vidlice značky KYB se zdvihem 310 mm, vzadu je klasická kyvná vidlice s centrálním tlumičem Monocross a se zdvihem 318 mm. Přední kotoučová brzda o průměru 270 mm je jemně a přesně dávkovatelná. Sedlo je ve výšce 965 mm nad zemí a celková hmotnost včetně nápní je 123 kilogramů. Dodává se v modré barvě Racing Blue a prodejní cena WR 450 F je 249 990 korun.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 13.2.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 30.4. - Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie
- 28.4. - Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování
- 22.4. - Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta
- 16.4. - Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem
- 11.4. - BMW R 1300 R: svalnatý roadster
- 9.4. - Ducati Desmo450 MX: s desmodromickým rozvodem