Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- Publikovno: 21.11.
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Italská Vespa se bude ulicemi prohánět s nejvýkonnějším jednoválcem, který kdy měla v nabídce. Zdvihový objem bude mít 310 ccm a výkon 25 koní. V nabídce bude ve třech variantách, základní, GTS Super a GTS SuperSport.
O kterém jiném skútru bychom mohli říct, že je legendou? Po světě jezdí více než 19 milionů skútrů této značky a vůbec poprvé za osmdesát let představila Vespa svoji vlajkovou loď GTS s kapalinou chlazeném motoru o zdvihovém objemu 310 ccm, který vychází ze současného motoru o zdvihovém objemu 278 ccm, pohánějící modely Vespa GTS, Super, SuperSport a SuperTech.
Pohonná jednotka prošla značnou úpravou, téměř 70% součástek je zcela nových. Zdvih se zvětšil ze 63 mm na něco málo přes 70 mm, díky čemuž mohli zvýšit zdvihový objem a také výkon až na 25 koní. Vyšší hodnotu má také točivý moment který je k dispozici už při nízkých rychlostech a ihned po přidání plynu, což skútru umožňuje silnou akceleraci při jízdě ve městě, kde je nutné často zpomalovat a zrychlovat. Pohonné ústrojí obsahuje mimo jiné nové vstřikovače, nakloněný válec, nový startovací systém a konstrukci klikové skříně, která snižuje mechanický hluk a hluk hnacího řemene.
Jedinečný styl ji provází od samého začátku a to ji také řadí mezi designové skútry. Linie modelu GTS zachovávají rovnováhu mezi tradicí a modernou a jsou propracované do nejmenších detailů. Ocelová karoserie plní funkci podvozku, který nese hmotnost centrálně umístěného motoru a mechanických částí. Vespa umně kombinuje ovladatelnost s jistou stabilitou, mimo jiné díky pneumatikám namontovaným na 12palcových ráfcích a kotoučovému brzdovému systému na obou kolech. Je vybavena kontrolou trakce a protiblokovacím systémem ABS.
Typickým prvkem je kulatý full-LED světlomet. Ovládací prvky jsou seskupeny do dvou chromovaných jednotek, které připomínají řazení na řídítkách raných modelů Vespa. Celkově čistý design pokračuje i za plexi štítem, kde ovladač bezklíčového zapalování nahrazuje tradiční zapalovací spínač na klíček. Černý povrch přístrojové desky je navíc integrovaný do jednoho celku, kde uprostřed najdete tradiční háček na tašku. V zadní části motocyklu se nacházejí směrová LED světla a zadní světlo.
Vespa GTS 310 je vybavena pohodlnějším sedlem a jezdec může těžit z vylepšené ergonomie, která mu usnadňuje položení nohou na zem. I sedlo pro spolujezdce je prostorné a pohodlné. Přihrádka v protilehlém štítu zvětšuje úložné prostory , a zároveň se uvnitř nachází USB port, který slouží k nabíjení mobilního telefonu nebo jiných elektronických zařízení.
Vespa se dodává ve třech různých verzích. Nejklasičtější varianta Vespa GTS je střídmá a minimalistická, je dostupná je v metalických barvách Beige Avvolgente, Nero Convinto a Verde Amabile . Každý detail je zvýrazněn stylovými chromovanými prvky, včetně hrany karoserie, typického ozdobného prvku na přídi ve tvaru „kravaty“, pružiny předního odpružení, rámečku světlometu a krytu výfuku. Šedé sedlo, s vertikálním prošíváním a tónovanými švy, ladí s gripy a gumovými vložkami na stupačkách, které jsou také šedé. Ráfky kol jsou rovněž lakovány šedou barvou.
Vespa GTS Super se inspiruje legendárními sportovními modely jako Vespa GS 150 z roku 1955, Vespa 180 SS z roku 1965 a T5 „Pole Position“ z roku 1985. Je snadno rozpoznatelná díky ráfkům v grafitové barvě s diamantově broušeným povrchem a dvojitě potaženým sedlem s lemováním. Nabízí se ve dvou lesklých pastelových barvách: Bianco Innocente a Rosso Coraggioso, stejně jako v metalickém odstínu Nero Convinto. Celkový chromovaný vzhled doplňují sportovní černé detaily, jako gripy a gumové vložky na stupačkách, stejně jako pružina předního odpružení.
Vespa GTS SuperSport je vrcholnou sportovní verzí Vespy. Její výrazný a odvážný vzhled je okamžitě patrný díky grafitovým ráfkům s unikátní grafikou a černým detailům, včetně lemování, které vede po hranách karoserie. Typická „kravata“ na předním štítu získala nový design v karbonovém stylu, který ještě více vyniká díky fluorescenčním oranžovým detailům. Sedlo je černé s horizontálním prošíváním a kontrastním dvojitým stehem ve fluorescenční oranžové barvě. Tento model je dostupný v pěti různých barvách, doplněných speciálně navrženou grafikou: lesklé barvy Blu Eclettico a Bianco Innocente doplňují Grigio Travolgente Opaco, Nero Convinto Opaco a Verde Ambizioso Opaco.
Zdroj: Vespa
- Přidat komentář +
- Publikováno: 21.11.
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
- 29.11. - Papež František přijal «Pecco» Bagnaiu
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl