Test Hondy CBR600RR: Sexy HANNspree
- Publikovno: 27.3.2009
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Honda CBR 600 RR si přes všechny změny stále zachovává pověst všestranného motocyklu. Tvrdíme, že model roku 2007 je dokonce všestrannější než její předchůdkyně. Supersport střední třídy navíc přišel v loňském roce v sexy barvách týmu HANNspree.
Právě všestrannost byla hondě vždy blízká a také proto je tak oblíbená. Nezklame na závodním okruhu ani při každodenním ježdění po běžných silnicích nebo v městském provozu. Po rozjetí pod plným plynem se dějí věci, hondě do té doby naprosto cizí. Zvedá se na zadní kolo i na druhý rychlostní stupeň a to nemusí být nádrž zcela prázdná. A další pocit, kterého si nejde nevšimnout. Supersportovní hračka od Hondy je menší než předchůdce z roku 2006, kterou jsme měli také k dispozici. Přitom se na ní sedí příjemněji díky vyšším řidítkům (10 mm) a méně skrčeným kolenům. Díky výborné ergonomii je na ní hned každý jako doma. Tedy pokud neměří dva metry. Další překvapení čeká při pohybu rukojeti v nízkých otáčkách. Motor i zde tahá jako zběsilý a v této disciplíně poráží většinu čtyřválcových konkurentů. Vše je pěkně lineární s přímou úměrou pohybu ruky. Dáte půl plynu, dostanete poloviční výkon. To samé platí o brzdách, které nejsou přehnaně kousavé, ale s jedním prstem na páčce lze naprosto snadno dávkovat potřebný brzdový tlak. A ještě jedna důležitá změna. Ve standardu honda dodává elektronický tlumič řízení, takový, jaký známe z litrového firebladu.
Pro připomenutí vítězství týmu HANNspree Ten Kate Honda v roce 2007, představila Honda edici speciální repliky CBR 600RR v plné grafice HANNspree evokující vítězného ducha a oddanost závodům ve světovém šampionátu supersportů. Honda tak vyhrává všechny seriály od roku 2002. Poslední vítězství je právě v barvách HANNspree zásluhou jezdce Kenana Sofuoglua. Pozitivní je, že tato speciální edice není dražší než ostatní barevná provedení. Doporučená prodejní cena je tedy stanovena na 269 900 Kč (verze s ABS 289 900 Kč)
Technické údaje
MOTOR, PŘEVODOVKA: Čtyřdobý vzduchem chlazený řadový šestnáctiventilový čtyřválec. Vrtání a zdvih 67x42,5 mm, zdvihový objem 599 ccm, největší výkon 88 kW při 13 500 1/min, největší točivý moment 66 N.m při 11 250 1/min. Sekundární převod řetězem.
ROZMĚRY: Délka/šířka/výška 2010/685/1105 mm, rozvor 1375 mm, úhel hlavy řízení 66,5 o, výška sedla 820 mm.
HMOTNOSTI: Hmotnost bez náplní/pohotovostní 155/184 kg, s náplněmi 184 kg.
VÝKONY: Nejvyšší naměřená rychlost 268 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,3 s, z 0 na 200 km/h za 9,5 s.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 27.3.2009
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 2.5. - Test CFMOTO 675 SR-R: pro okruhové začátečníky
- 4.4. - Test MV Agusta Enduro Veloce: italské dobrodružství
- 21.2. - Test CFMOTO Gladiator X850 G3: na práci i zábavu
- 7.2. - Test Honda CB650R E-Clutch: s automatickou spojkou
- 17.1. - Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku
- 6.12.2024 - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou