MotoGP Velká cena Brno 2015: program a vstupné
- Publikovno: 12.8.2015
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Poprvé po 32 letech se na start seriálu mistrovství světa MotoGP na Masarykově okruhu v Brně, ve dnech 14. až 16. srpna, postaví čeští jezdci ve všech kubaturách.
V královské kubatuře MotoGP bude české barvy hájit už počtvrté Karel Abraham z týmu Cardion AB Motoracing (na stroji Honda RC213V RS se startovním číslem 17), v Moto2 se na divokou kartu představí talentovaný devatenáctiletý jezdec Miroslav Popov, v Moto3 budou o nejvyšší příčky usilovat dva čeští jezdci Jakub Kornfeil a Karel Hanika, zatímco v poháru mladých talentovaných jezdců Red Bull MotoGP Rookies Cup se představí třináctiletý Martin Gbelec, který letos nasbíral již deset mistrovských bodů. Kromě toho bude letošní závod mistrovství světa silničních motocyklů oslavou padesáti let motocyklových Velkých cen na brněnském okruhu a návštěvníci se mohou těšit na bohatý doprovodný program.
Do Brna přijede jako vedoucí muž průběžného pořadí mistrovství světa MotoGP 2015 legendární italský jezdec Valentino Rossi (195 bodů), za nímž je se ztrátou pouhých devíti bodů v těsném závěsu španělský jezdec Jorge Lorenzo (186 bodů). Oba premianti letošního šampionátu jezdí na strojích značky Yamaha YZF R1-M. Na třetím a čtvrtém místě průběžného pořadí jsou loňský a předloňský mistr světa Španěl Marc Marquez (Honda; 139 bodů) a Ital Andrea Iannone (Ducati; 129 bodů). Loni se v Brně na stupních vítězů radovali Pedrosa, Lorenzo a Rossi. V roce 2014 zajel nejrychlejší čas na brněnském okruhu Španěl Dani Pedrosa (1:56,027 min) průměrnou rychlostí 167,6 km/h. Stejný jezdec je také držitelem rychlostního rekordu z roku 2013, kdy dosáhl nejvyšší rychlosti 314,8 km/h.
Velká cena Brna na Masarykově okruhu je již 50 let neodmyslitelnou součástí seriálu mistrovství světa MotoGP. Tradice brněnských motocyklových závodů na nejvyšší úrovni je dokonce ještě starší a sahá až do 30. let minulého století. Současný okruh byl postaven v roce 1987 a do nynější podoby byl upraven v roce 1996. Jezdce po startu čeká atraktivní sled 6 levotočivých a 8 pravotočivých zatáček. Celková délka okruhu s šířkou dráhy 15 metrů a častým střídáním úseků se stoupáním a klesáním je 5403 metrů, nejdelší rovinka je dlouhá 636 metrů. Brněnský závod MotoGP se jede na 22 kol, jezdci tedy budou muset překonat vzdálenost 118,9 km.
Se seriálem MotoGP je neodmyslitelně spojena i značka Bridgestone, která začala dodávat závodní pneumatiky pro silniční motocykly již v 80. letech a po získání nezbytných zkušeností se stal díky kvalitě a skvělému výkonu svých produktů první volbou nejrychlejších jezdců. Na základě rozsáhlého technického know-how i obliby u týmů a jezdců byl Bridgestone v roce 2009 vybrán jako výhradní dodavatel pneumatik pro MotoGP. Cílem tohoto kroku bylo snížení nákladů a zvýšení bezpečnosti.
Sezóna 2015, do níž nastoupilo 25 jezdců a 15 týmů, je čtrnáctým rokem účasti společnosti Bridgestone v MotoGP a sedmým rokem v roli exkluzivního dodavatele pneumatik pro MotoGP, který poskytuje pneumatiky a technickou podporu každému týmu a jezdci na startovním roštu královské třídy mistrovství světa pořádaného Mezinárodní motocyklovou federací FIM (Fédération Internationale de Motocyclisme). Bridgestone tak pokračuje v realizaci své mise vyvíjet a dodávat bezpečnější závodní pneumatiky s vynikajícím výkonem během zahřívací fáze a skvělou zpětnou vazbou pro jezdce. Správná volba pneumatik je pro úspěch jezdce ve velmi vyrovnaném poli naprosto zásadním faktorem už jen z toho důvodů, že motocykly v MotoGP disponují v porovnání se závodními automobily přibližně desetkrát menší styčnou plochu mezi pneumatikou a vozovkou. Diváci mohou přitom i v letošním roce snadno sledovat strategii jednotlivých jezdců a týmů při volbě pneumatik, jejichž barevná značení prozrazují použitý druh směsi.
Nalezení vhodného nastavení pro Grand Prix České republiky bude velmi důležité. Brněnský okruh je rychlý a má profil s velkým převýšením. Důležité jsou na něm pneumatiky, které nabízejí dobrý brzdný výkon a stabilitu v zatáčkách. Povrch trati je relativně drsný, což vede spíš k volbě tvrdých směsí, zejména pro přední pneumatiku, která je extrémně zatěžována při brzdění před zatáčkami v klesáních. V rychlejších částech okruhu jsou pneumatiky vystaveny působení vysokých příčných sil.
Zájem o Velkou cenu v Brně je obrovský. Svědčí o tom i vyprodané lístky na tribuny. K dispozici jsou tak už jenom vstupenky na přírodní tribuny. Nejlevnější víkendová je za 2100 Kč. Více informací o vstupném najdete na tomto odkazu. Pokud pojedete vozem či na motocyklu, počítejte s tím, že budete potřebovat hlavně pevné nervy a dopředu si prostudujte, kde zaparkovat. Parkovné je 150 Kč/den/motocykl a 200 Kč/den/automobil. Osobně doporučuji využít Hromadné dopravy. Z Brna, Mendlova náměstí, je vypravován speciální autobus s číslem 400. V neděli ráno dokonce jezdí každých pět minut, viz. jízdní řád.
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 12.8.2015
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - WSBK - Cremona: Zatím je nejrychlejším lídr šampionátu Bulega
- dnes - Pole Position získal v Cremoně Caricasulo, 25. Vostatek
- dnes - Test CFMOTO 675 SR-R: pro okruhové začátečníky
- včera - Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila
- 30.4. - Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie
- 29.4. - Aktuální zdravotní stav Bertelleho
Další z rubriky
- dnes - WSBK - Cremona: Zatím je nejrychlejším lídr šampionátu Bulega
- dnes - Pole Position získal v Cremoně Caricasulo, 25. Vostatek
- včera - Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila
- 29.4. - Aktuální zdravotní stav Bertelleho
- 29.4. - WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey
- 28.4. - Test MotoGP v Jerezu