Mitas Sport Force: vzhůru na okruh
- Publikovno: 3.10.2013
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Výrobce mimosilničních pneumatik Mitas uvádí na trh radiální motocyklové pneumatiky Sport Force.
Nová řada sportovních pneumatik rozšíří současnou nabídku silničních motocyklových pneumatik společnosti Mitas. Nové radiální pneumatiky Sport Force budou zpočátku nabízeny ve třech rozměrech předních a pěti rozměrech zadních pneumatik.
Pneumatiky Sport Force jsou prvními radiálními pneumatikami vyráběnými pod značkou Mitas. Jsou produkovány ve slovinském závodě Savatech. Na jejich vývoji se podílela pneumatikářská značka vlastním úsilím a podle všeho by se mělo jednat o velice konkurenceschopný produkt. Nasvědčuje tomu i množství použitých technických řešení:
Díky technologii OGT 3D má pneumatika Sport Force optimální tvar a hloubku dezénových drážek a při jízdě tak dochází k menšímu zahřívání běhounu. Technologie SCT zase udržuje vysokou tuhost kordové vrstvy i u ojeté pneumatiky, a tudíž déle zachovává optimální jízdní vlastnosti a prodlužuje její životnost. K navržení optimální konstrukce pneumatiky byla použita analýza FEA se speciální počítačovou simulací. Díky těmto postupům lze konstrukci pneumatiky přizpůsobit tak, aby měla nejvyšší možný záběr, ale zároveň byla natolik pevná, aby byla zajištěna maximální stabilita při jízdě.
Samotné složení silničního nového pláště je také dosti složité. Její směs tvoří pokročilé S-SBR elastomery, které vytvářejí funkční polymerní řetězce, jsou jedním z klíčových používaných materiálů. Společně s dezénovým vzorem běhounu, konstrukcí a zpevňujícími materiály ústí tato zlepšení v maximalizaci záběru a životnosti v různých jízdních podmínkách.
A jak je na tom samotný běhoun? V případě přední pneumatiky je hloubka vrstvy dezénu v prostřední části pneumatiky mělká, aby se pak zvedala v oblasti, kde je opotřebení pneumatiky větší. Směrem k okraji pneumatiky se opět snižuje a přechází v hladkou plochu. Hloubka vrstvy dezénu u zadní pneumatiky je největší v prostřední části, kde je opotřebení a odvod vody nejintenzivnější. Poté se směrem k okrajům pneumatiky postupně snižuje. V oblastech, kde je při náklonu největší kontakt pneumatiky s povrchem a záběr musí být největší, přechází rovněž v hladkou plochu – tzv. slick.
Pokud si chcete na příští sezónu zkusit výrobek značky Mitas na vašem supesportu, zde máte nabízené rozměry:
Přední pneumatika
110/70 ZR17 (54W) TL
120/60 ZR17 (55W) TL
120/70 ZR17 (58W) TL
Zadní pneumatika
150/60 R17 (66W) TL
160/60 ZR17 (69W) TL
180/55 ZR17 (73W) TL
190/50 ZR17 (73W) TL
190/55 ZR17 (75W) TL
- Přidat komentář +
- Publikováno: 3.10.2013
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru
- 30.6. - Závody MotoE v Assenu vyhráli Mantovani a Zaccone
- 29.6. - Marc Marquez vyhrál Dutch TT
- 29.6. - První brazilské vítězství v Moto2; Salač out
- 29.6. - Vítězem Moto3 byl prohlášen lídr šampionátu Rueda
- 28.6. - Sprint Race: Marc Marquez před bratrem Alexem
Další z rubriky
- 19.6. - Vespa Officina 8: modely Primavera a GTV v nové edici
- 10.6. - Harley-Davidson Fat Boy Gray Ghost: limitovaná edice
- 28.5. - Yamaha Tricity 125: v novém kabátu
- 26.5. - BMW Concept RR: budoucnost superbiku řady RR
- 19.5. - Triumph Speed Triple 1200 RX 2026: limitovaná edice
- 14.5. - Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: zážitkové cestování