BMW HP4 Race: s čistokrevným závodním motorem
- Publikovno: 19.4.2017
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Doplněno o foto ze Šanghaje: BMW představilo závodní motocykl HP4 RACE, se kterým pro vás bude jízda na závodním okruhu doslova nebeskou manou. V některých technických doplňcích dokonce předčí i tovární motocykly závodící v kategorii superbike. Pozor, vyrobeno jich bude pouze 750 kusů!
Navíc, se nebude jednat o typickou sériovou výrobu. O jeho pečlivou montáž se postará malý, vysoce specializovaný tým, který je zárukou té nejvyšší úrovně kvality. Pokud jde o motor, elektroniku a odpružení, dosahuje HP4 RACE stejné úrovně jako dnešní tovární závodní stroje kategorie superbike. Rám je dokonce díky své karbonové konstrukci překonává. Plně natankovaný a připravený vyrazit váží motocykl pouhých 171 kilogramů. Je tedy ještě lehčí než tovární závodní stroje, které dnes jezdí závody Světového poháru superbiků, a jeho hmotnost jen mírně překonává závodní motocykly šampionátu MotoGP.
S modelem HP4 RACE se BMW Motorrad stává prvním motocyklovým výrobcem na světě, který na trh uvádí motocykl s rámem vyrobeným čistě z karbonu. Ten váží jen 7,8 kilogramu a je vyráběn průmyslově, byť v omezených sériích. Samonosný karbonový zadní polorám je vybaven třístupňovým nastavením výšky. Ze stejného materiálu jsou vyrobena i obě kola, což umožnilo dosáhnout snížení jejich hmotnosti o přibližně 30 procent ve srovnání s kovanými koly z lehkých slitin při zachování mimořádně tuhé konstrukce.
Nový model splňuje ty nejvyšší nároky závodních technologií i pokud jde o odpružení a brzdy. Přední vidlice upside-down FGR 300 i pružící a tlumicí jednotka TTX 36 G pocházejí z produkce švédského výrobce Öhlins. Kyvná vidlice z lehkých slitin, vyrobená z frézovaných i plechových částí, je další součástí, která pochází přímo ze Světového poháru superbiků.
I brzdový systém, jehož základem jsou dva jednodílné brzdové třmeny Brembo GP4 PR, využívá dílů jinak používaných jen ve strojích Světového poháru. Titanové pístky se speciální povrchovou úpravou a jednodílné hliníkové třmeny s chemicky niklovaným povrchem představují v tuto chvíli tu nejlepší dostupnou kombinaci materiálů. Ve spojení s ocelovými závodními brzdovými kotouči T-type o tloušťce 6,75 mm a průměru 320 mm nabízí tento systém ohromující účinnost.
Novou HP4 RACE pohání čistokrevný závodní motor, podobný specifikacím 6.2 a 7.2, používaným ve vytrvalostních závodech a Světovém poháru superbiků. Disponuje špičkovým výkonem 158 kW (215 k) ve 13 900 1/min. Maximálního točivého momentu 120 Nm dosahuje v 10 000 1/min. Maximální otáčky byly oproti modelu S 1000 RR posunuty ze 14 200 1/min na 14 500 1/min. K dosažení nejlepších možných výkonů přispívá i šestistupňová převodovka s optimalizovanými poměry jednotlivých převodových stupňů a volitelným stálým převodem (součástí jsou různá ozubená kola a napínáky řetězů).
Motocykl je vybaven širokou paletou elektronických řídicích a asistenčních systémů, stejně jako hmotnostně optimalizovaným palubním elektrickým systémem, který byl vyladěn tak, aby splňoval závodní požadavky. Bohatá škála informací je k dispozici na 2D přístrojovém panelu s přenosnou datovou pamětí (2D logger).
Široké možnosti nastavení pro různé typy okruhu a silniční podmínky nabízí slyšitelný systém Dynamické kontroly trakce DTC (programovatelná pro zvolené převodové stupně v 15 úrovních), ovládaný omezením přívodu paliva, motorová brzda EBR (programovatelná pro zvolené převodové stupně v 15 úrovních) a systém asistence pro jízdu po zadním kole Wheelie Control. Všechny tyto systémy mohou být dle požadavků řidiče specificky naprogramovány pro každý převodový stupeň, což umožňuje optimální využití potenciálu dynamiky, který nový model HP4 RACE nabízí. Mezi další elektronické funkce patří omezovač rychlosti Pit Lane Limiter, který pomáhá dodržet omezení v boxové uličce, nebo Launch Control pro perfektní závodní starty.
Karbonové doplňky, kryt tlumiče sání a kryt sedla jsou provedeny v barvách BMW HP Motorsport. Ručně broušená hliníková nádrž s čirým lakem podtrhuje vzhled vysoce kvalitního závodního motocyklu.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 19.4.2017
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Jako lídři přijíždějí na rakouský Spielberg M. Marquez, Gonzalez a Rueda
- dnes - Tým Aki Ajo bez Denize Öncü
- včera - Petr Najman: „Rekord, pád i pohár ze srpnových Hořic“
- včera - Chantra stále mimo hru, Espargaro jako náhradník na Hondě
- včera - MV Agusta Superveloce 1000 Ago: pocta Agostinimu
- 12.8. - Je pro Moto2 lepší přípravou Moto3 nebo MS-SSP?
Další z rubriky
- včera - MV Agusta Superveloce 1000 Ago: pocta Agostinimu
- 30.7. - Aprilia RS 125 GP 2025: replika závodního stroje
- 28.7. - Suzuki GSX-8T a GSX-8TT: neo-retro roadstery
- 23.7. - BMW R 1300 R Titan: stavba z BMW Motorrad
- 21.7. - Honda CUV e: 2025: elektrický skútr
- 15.7. - Triumph Scrambler 400 XC: anglická klasika