Moto3: český tým MOTO FGR
- Publikovno: 21.2.2012
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
O českých jezdcích v Grand Prix se toho píše mnoho, ale to, že ve třídě Moto3 máme český tým se zas až tolik neví. Ústeckoorlická firma MOTO FGR spolu s holandským jezdcem Jasperem Iwemou budou bojovat o přední místa. Na motocyklu budou mít startovní číslo 53.
Nyní mají za sebou první společné testy v Jerezu. Hlavním cílem bylo najetí co možná nejvíce kol, aby si Jasper rychle zvykl na nový podvozek a motor. První den se stihlo najet 49 kol s „nejrychlejším časem“ 1.53.3. Druhý den testů se Jasper pohyboval kolem času z předchozího dne a stihl objet 53 kol. Na třetí den byla nainstalována nová jednotka Dellorto, která sice nekoresponduje se standartním motorem, ale cílem bylo, aby si elektronik Danilo zvykl na tento systém. Bohužel nastavit elektroniku, která je určena na kitový motor nebylo možné a časy se prvnímu dni nepřiblížili. Nicméně cíl najetí co nejvíce kilometrů byl splněn. Celkem Jasper najezdil 151 kol. Opravdové porovnání s konkurencí bude až na třetím testu, který proběhne také v Jerezu a kde již bude k dispozici tovární materiál a oficiální časomíra. Celý tým se nyní přesouvá do sídla v Ústí nad Orlicí a má tři týdny na to, aby bylo vše připraveno na poslední dva testy a první katarský závod.
A jaké jsou pocity šéfmechanika Igora Králíka: „První dva dny vše fungovalo, protože jsme měli standardní motor i elektroniku. Třetí den jsme s novou elektronikou jeli pomaleji a hledali její optimální nastavení, což je ale v podstatě nemožné, protože jsme omezeni, aby to vůbec standardní motor vydržel. Teď musíme vše nachystat na 100%, abychom mohli testovat ještě dva dny ve Valencii před oficiálním testem v Jerezu, kde už budeme mít konečně kitový motor.“
Jasper Iwema má ze spolupráce s českým týmem i s motocyklem dobré pocity: „První testy ve Valencii a Jerezu s motocyklem třídy MOTO 3 a mým týmem MOTO FGR jsou za námi. Můj první dojem na tým a motorku je velmi dobrý. Po 300 kolech můžu shrnout, že si postupně zvykám na čtyřtaktní motor Honda a jsem příjemně překvapen, jak dobře podvozek FGR funguje. V této fázi je těžké vyhodnotit, jak si vedeme oproti konkurenci, protože jsme doposud nemohli jet s oficiálním materiálem od Hondy. Toto přináší smíšené pocity, ale myslím, že můžeme být celkově spokojeni s odjetými kilometry, které jsme doposud najeli. Obzvláště se mi líbí způsob, jakým tým MOTO FGR společně pracuje a velmi se těším na pokračování s dobrými výsledky v dalších testech tak, abychom byli připraveni na první závod v Kataru, který začíná v dubnu.“
Máme tedy další želízko v ohni, kterému můžeme držet pěsti. S kým budou ve třídě Moto3 soupeřit se můžete podívat zde.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 21.2.2012
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- včera - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl