Zlikvidovala Kawasaki MS-Superbike?

Od roku 2013 je Kawasaki nejúspěšnější značkou MS-Superbike a vyhrála pět ze šesti možných titulů mistra světa. Jiné továrny pozorují tuto dominanci s podezřením.

Žádná jiná značka se nevěnuje závodění v MS-Superbike tak důsledně jako Kawasaki. Přesnost u týmů a jezdců, pravidelné testy, přímý vztah závodního týmu k sériové produkci, tyto všechny faktory udělaly továrnu z japonské Koby nejúspěšnější značkou v posledních letech.

Tom Sykes vyhrál šampionát motocyklů podobných těm sériovým v sezóně 2013, od roku 2015 pak čtyřikrát v řadě zásluhou Jonathana Rey.

Ducati a Yamaha si sice dovolily v tomto šampionátu rovněž tovární týmy, ovšem daleko více finančních prostředků a odbornosti dávají do MotoGP. Honda se poprvé od roku 2002 zúčastní šampionátu WorldSBK s továrním týmem, ale viděno dnešníma očima se nedají očekávat žádné zázraky. Nově zformovaný tovární tým BMW musí s novým motocyklem S1000RR teprve svou sílu ukázat a předvést.

Více vyrovnanosti na špici by mohlo šampionátu WorldSBK jen prospět, obrovská převaha Kawasaki se diskutuje i v paddocku MotoGP.

„Masivní angažmá Kawasaki je v superbikovém mistrovství světa dominujícím faktorem. Ačkoliv si jejich vítězství a vyhrané šampionáty zaslouží plný respekt, tak si myslím, že tato dominance show určitě nezlepšuje. Superbikový šampionát je relevantní a důležitá série, ale závodní podmínky by měly být pro všechny značky srovnatelné“, je názoru Lin Jarvis od Yamahy.

Yamaha bude poprvé v sezóně 2019 podporovat i druhý tým, kromě tovární stáje Pata Yamaha (Alex Lowes, Michael vd Mark) pojede i zákaznický tým GRT Yamaha (Marco Melandri, Sandro Cortese) s továrním materiálem.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama