Zklamání roku: Rookie MotoGP Tito Rabat
- Publikovno: 3.1.2017
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
2016 absolvoval Tito Rabat, mistr světa Moto2 2014, svou první sezónu v kubatuře MotoGP. Jeho výsledky byly ovšem i na Rookieho velkým zklamáním.
„Byla to nejtěžší sezóna mé kariéry“, říká jasně Tito Rabat. Až 21. místo s pouhými 29 body to bilance 27-letého Tita Rabata v 18 závodech sezóny 2016 za tým Marc VDS Honda.
Rabat je znám jako «dříč», který během svých závodních sezón v Moto2 se obrovským tréninkovým úsilím na trati Almeria a na Offroad okruhu v Rufea dostal až k titulu mistra světa. Už na první testy MotoGP 2016 v Sepangu se Rookie Rabat připravoval intenzivním tréninkem se svým motocyklem Honda CBR 1000 na závodním okruhu Almeria.
Rabat kromě toho trénoval také se «zatáčkovitým» stimulátorem, který mu umožňoval to správné hledání ideální stopy.
Španěl trénuje hodně intenzivně, připravuje se cílevědomě a každý svůj trénink také analyzuje. V královské kubatuře ale narazil Rabat 2016 na svou hranici a přes tu se bohužel nedostal. Chybí mu zřejmě přirozený talent, jako mají hvězdy MotoGP Márquez, Rossi nebo Lorenzo, díky intenzivní dřině se mu to podařilo ještě kubatuře Moto2.
Změna z motocyklu Moto2 o objemu 600-ccm na rakety MotoGP s 1000-ccm je doprovázena dalšími výzvami: Větší váha motocyklu, karbonové brzdy, daleko více poweru, jednotné pneumatiky Michelin a hodně moc elektroniky. Kromě toho perfektní posez na závodním motocyklu umožňuje v každém úseku tratě ideální využití potenciálu motocyklu.
A také soupeři v královské kubatuře jsou piloti úplně jiného kalibru. Zde jsou soustředěni nejtalentovanější piloti z celého světa.
Už po prvním testu MotoGP 2016 v Sepangu byl Rabat šokován. A aby byl schopen akceptovat tempo jiných jezdců se satelitními motocykly Honda, tak se několikrát ocitl po crashi na asfaltu.
Při prvním závodě Grand Prix v Kataru skončil Rabat v Qualifying 19., v závodě samotném získal za P15 první mistrovský bod, v cíli ale bylo klasifikováno přesně 15 jezdců. Na vítěze Jorge Lorenza ztratil 54,9 sec.
Natürlich ist es keine einfache Situation für einen Rennfahrer, wenn er vom Weltmeister (2014) und WM-Dritten (2015), auf den alle Augen gerichtet sind, zu einem Fahrer im hinteren Drittel der MotoGP-WM-Tabelle wird.
V první polovině sezóny získal Rabat 18 bodů - nejlépe se umístil (se ztrátou 50 sec.) na P9. v Argentině.
Očekávané zlepšení ve druhé polovině sezóny se ale nedostavilo. Jeho bilance v 18 závodech sezóny 2016 je hodně tristní: V devíti závodech nebodoval, v těcj osttaních se umístil následovně: 15, 9, 13, 14, 11, 14, 10, 15 a 14.
Rabat skončil v celkovém pořadí dokonce za testovacím jezdcem Ducati Michele Pirrem, který získal dokonce o 7 bodů více.
Na Rabatovu obranu je nutno říci: Honda RCV 2016 dělala problémy řadě jezdců, což ukázaly výkony Cala Crutchlowa v první polovině sezóny a také nejhorší sezóna MotoGP v podání Daniho Pedrosy. Rabat musel také bojovat se zraněním, když si například v Mugellu zlomil klíční kost.
Nesmíme zapomenout, že jeho týmový kolega Jack Miller vyhrál deštivý závod v Assenu. Ovšem kromě svého vítězství získal Miller v dalších 17 závodech pouhých 32 bodů.
Pokud se podíváme na Rabatovy ztráty na absolutní špici, tak v Kataru to bylo 54,9 sec. V zámořských závodech Japonsko, Austrálie a Malajsie pak 54,7 sec; 1:06 min ; 54,8 sec. Při finále ve Valencii dojel za vítězem Jorge Lorenzem jako 17. o 58,5 sec.
Nyní angažoval Rabat jako Riding Coache Juliána Simóna, mistra světa 125-ccm z roku 2009 a během zimních měsíců bude Rabat každý týden jednou až dvakrát trénovat na okruhu v Almerii.
Jedno je jisté, pokud se Rabat pronikavě nezlepší, tak bude letošní sezóna MotoGP jeho poslední v královské kubatuře.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 3.1.2017
- Zařazeno v:
- Autor: