Reklama

Zaplatil bych jen za možnost závodění v Grand Prix

Andrea Migno se svěřuje pro web Corsedimoto: „Letos jsem dokonce získal pódium v ​​Moto3, ale nepomohlo to“. Ital začal sezónu 2023 jako nezaměstnaný, poté byl povolán jako náhradník do Moto3 a byl odmávnut jako senzačně třetí v Argentině. Žádnému jinému italskému jezdci se letos v mistrovství světa Moto3 nepodařilo dostat na stupně vítězů.

Přesto to bylo vše zbytečné. Pilot z Říma byl a zůstal celou sezónu jako náhradník. Dokonce debutoval v MotoE a v MS-Supersport, vždy jako náhradník za zraněné jezdce, ale dveře pro stabilního jezdce pro něj zůstaly zavřené. A pro rok 2024 nevidí rovněž žádnou jiskřičku naděje.

Andrea Migno vysvětluje pro www.corsedimoto.com, že by rád závodil i letos, ale i do šampionátu CEV Moto2 je potřeba donést za závodění velmi vysoké částky.

Upřesňuji: 27-letý Migno má na svém kontě 153 závodů Grand Prix, získal v nich celkem 659 bodů, 2 vítězství, 11 pódií - to vše v Moto3.

Andrea Migno tak stále zůstává bez týmu a bez motorky: Hledá jak v CEV Moto2, WorldSSP a dokonce i CIV. V roce 2022 dokončil Migno mistrovství světa Moto3 v Top-9, ale žádají po něm velmi vysoké sponzorské částky, jako by jeho minulost nikdy neexistovala, zdá se, že je již zapomenuta.

„Pořád jdu pěšky, “ přiznává Andrea Migno a dodává: „A je mi to velmi líto. Všichni požadují velké peníze, které nemám a které je pro mě velmi obtížné je získat.“

„Za mistrovství světa Moto2 požadují 300 až 400 tisíc eur, za CEV Moto2 chtějí 200 tisíc eur, za mistrovství světa supersportů o něco méně“.

„Mojí prioritou je CEV, tedy zůstat v Moto2 a doufat, že se vrátím do mistrovství světa, ale pokud se mi to nepodaří, bral bych také CIV, jak Supersport, tak Superbike. V CIV bych mohl mít šance, protože částky jsou nižší. Pracuji na tom, ale je to těžké.„

“Obě věci. Stále mám velkou chuť soutěžit, dostat se z tohoto mlhavého období. Je v tom ale trochu zklamání, to nepopírám. Nemyslím si, že je správné, aby se věci ubíraly tímto směrem. V systému je něco špatně. Pokračuji v tréninku, jako bych měl závodit, chci být připraven na každou možnou výzvu. Tu a tam myslím na Aleixe Espargaró, který byl už také na ulici, pak ale našel skvělou sedačku a vyhrál dokonce v MotoGP. Aleix je mou inspirací a z celého srdce doufám, že zažiji stejnou pohádku jako on. Nevzdávám se, chci závodit a doufám, že to zvládnu“.

„Bohužel, pokud jde o mou činnost pilota, je situace hodně komplikovaná. Od našeho posledního rozhovoru se téměř nic nezměnilo. Prozkoumal jsem všechny možné možnosti a všude žádají velké peníze: Každý chce finanční příspěvek. Nemám rozpočet na závodění, tím méně na VR46. Logicky nejsem jediný jezdec v této situaci, myslím, že je to nyní docela běžný problém.“

Zaměřil jste se i na Supersport? „Upřímně řečeno, kdybych měl utrácet peníze, udělal bych to, abych závodil v mistrovství světa Moto3 nebo Moto2.“ Paddock Superbike je tišší, líbí se mi, ale není to moje realita. Samozřejmě, kdybych měl možnost závodit s dobrým týmem Supersport, třeba s Ducati, vážně bych o tom uvažoval, ale chtěl bych zůstat v MotoGP. V každém případě je to problém, protože nemám rozpočet na to, abych tam nebo jinde jezdil.“

Jak jste se ocitl v MotoE? „Je to mistrovství, které mám rád, zkušenost s Misanem byla trochu náročná, ale nebylo to špatné. Ale nebyl jsem úspěšný a pokračování nebylo: ani tam pro mě nevidím moc možností.“

Budete nadále televizním komentátorem? „Tuto zkušenost definuji jako přechodnou. Bavil jsem se, ale byl to náhradní krok, opravdu si nemyslím, že budu nadále televizním komentátorem, to jsem vyloučil.„

Jaké jsou vaše plány na rok 2024? „Rád bych zůstal jezdcem, rád bych ještě pár let závodil, ale pokud nenajdu sedačku a motocykl, tak prostě počkám. Mezitím budu stále navštěvovat motocyklovou scénu, ale budu dělat něco jiného.“



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama