Začátek IRRC je přede dveřmi, i s Najmanem
- Publikovno: 3.5.
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Jezdci šampionátu «International Road Racing Championship» - IRRC jsou těsně před sezonním startem v nizozemském Hengelu (6. & 7. května). Letošní šampionát má pro české fanoušky o jeden závod v Německu blíž, ve Schleizu.
International Road Racing Championship (IRRC) začíná tedy v Nizozemí, na okruhu dlouhém 4,878 km, který se jmenuje «Circuit De Varsselring» a leží nedaleko města Hengelo. Pojedou se pochopitelně tradičně dvě závodní jízdy kubatur Supersport a Superbike. Letos se tedy kromě tradičních závodů: jedná se o Hengelo, Imatru, Chimay, Hořice a Frohburg v rámci 100. letého jubilea pojede i na okruhu Schleizer Dreieck, tedy na nejstarším silničním okruhu v Německu.
O titulu v kubatuře Supersport by se mělo stejně jako v roce 2022 rozhodovat mezi českým obhájcem titulu Markem Červenýn a Nizozemcem Jornem Hambergem. A velkou pozornost vzbuzuje i start dvojnásobného vítěze TT Garyho Johnsona, který pojede za Team Schleizer Dreieck. Po nečekané smrti Němce Thomase Walthera bude chybět vloni celkově třetí jezdec. Z německého pohledu by ho mohl nahradit Johnsonův týmový kolega Sebastian Frotscher.
Nás samozřejmě nejvíce zajímá, jak se po zranění uvede Petr Najman, který se zúčastnil závodu Jarní Ceny Brna a před sezónou po brněnském závodě řekl: „Do Brna jsme s týmem vyrazili hlavně otestovat nově postavenou závodní motorkou, která ještě nikdy předtím nebyla na trati. Potřebovali jsme ji otestovat a nastavit na mě. V pátek jsem zajel jeden trénink na tréninkové motorce a poté už jsem jezdil jen na nové závodní. Motorka byla perfektně připravená, neměli jsme žádné problémy a za celý víkend jsme nemuseli nic nastavovat, jen jsme trochu upravili podvozek. To bylo vše, co jsme na motorce dělali. Tým fungoval perfektně, zkoušeli jsme výměny pneumatik během kvalifikací atd. V kvalifikaci jsem si vyjel 12. místo s časem 2:12 a v sobotním závodě dojel jedenáctý s časem 2:11, což bylo jen o vteřinu horší, než jsem jezdil na Triumphu. S tím jsme byli spokojení a ukázalo se, že jde rekonvalescence dobrým směrem.
Druhý den už mě hodně bolela ruka a neměl jsem v ní moc sil, tak jsme s týmem zvažovali, zda budu vůbec startovat. Nakonec jsme se rozhodli, že alespoň pro trénink vyzkouším start a případně po šesti nebo sedmi kolech zajedu do boxů. Pro jistotu jsme natankovali motorku na celou délku závodu, kdybych se rozhodl jet závod celý. Start se mi docela povedl a pohyboval jsem se kolem 11. místa, které jsem měl vyjeté na startu. Chvíli jsem se držel Petera Feigla a Tomáše Svitoka, ale po chvíli mi začaly odcházet síly v ruce a musel jsem zvolnit. Přemýšlel jsem, zda zajedu do boxů nebo ne. Nakonec jsem se rozhodl, že závod dojedu i ve volnějším tempu, že to nevzdám. Každý ujetý kilometr i v pomalejším tempu je pro mě dobrý. Poté mě předjeli ještě dva jezdci a dojeli jsme závod na 13. místě. Myslím si, že letos byla v Brně v Supersportech asi největší konkurence za posledních deset let, takže to po takovém návratu není žádná ostuda. Byl to pro mě první závod od loňského Finska a pohybovat se kolem desítky v takové konkurenci, je dobré. Navíc jsem jezdil opatrněji, abych na začátku sezóny neudělal nějakou zbytečnou chybu, nezranil se a nerozbil motorku. Následoval závod Supermono, kde jsem bohužel musel v předposledním kole ze závodu odstoupit kvůli velkému úpadku výkonu. Nechtěl jsem, aby se nestalo něco víc, tak jsem raději závod ukončil.
Jako tým jsme spokojení, PSB s motorkou také, protože fungovala dobře. Pomalu jsme zrychlovali, sžívali jsme se spolu a zažili jsme i legraci, takže jsme všichni spokojení. Nyní už se připravujeme za necelé dva týdny na první závody IRRC v holandském Hengelu.“
Jinak do Hengela jsou kromě Marka Červeného s #45 (WRP Wepol Racing Parts - Triumph) a #69 Petra Najmana (Festa-Laserscanning Europe by PSB - Yamaha) přihlášeni ještě #49 Jakub Šprojcar (TTRace - Yamaha) a #91 Lukáš Václavovič (TTRace - Kawasaki).
Loňská kubatura IRRC Superbike byla zcela ve znamení Belgičana Vincenta Lonboise. Protože se vice-šampion David Datzer rozhodl věnovat se výlučně závodům North West 200 (mezitím by tento závodní víkend opět odřeknut už počtvrté a naposled se tedy Ulster Grand Prix konala 2019) a Tourist Trophy, tak je spolufavoritem jeho krajan a pětinásobný vítěz Didier Grams a také Švýcar Lukas Maurer. Z Čechů zde uvidíme #74, a tím je Kamil Holán (Blue Garage) s Kawasaki.
Termínový kalendář IRRC 2023
06. – 07.05. Hengelo (NL)
02. – 04.06. Schleiz (D)
01. – 02-07. Imatra (FIN)
22. – 23.07. Chimay (B)
12. – 13.08. Hořice (CS)
16. – 17.09. Frohburg (D)
- Přidat komentář +
- Publikováno: 3.5.
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 31.5. - Prohlášení ředitelství závodu AMK Hořice
- 22.5. - „Vrchol sezóny na začátku sezóny,“ to jsou Hořice pro Petra Najmana
- 22.5. - Skvělou atmosféru v Hořicích zastínily těžké pády
- 15.5. - Petr Najman závodil v propršeném Starém Městě
- 9.5. - Letošní Hengelo pro Najmana nejlepším závodem IRRC vůbec
- 8.5. - Na čele IRRC po Hengelu Hamberg a Maurer