WSBK 2026: O dva stabilní jezdce méně

Startovní pole pro mistrovství světa superbiků 2026 je definitivně sestaveno: Zůstalo šest výrobců, Ducati je i nadále nejsilnější značkou, ale startovní rošt se zmenšuje. Přinášíme všechny jezdce a týmy na první pohled.

Pokud jde o týmy a výrobce, startovní rošt pro rok 2026 je shodný s letošním, s výjimkou jednoho týmu. Tým MIE Honda, který v příštím roce nebude mít svého hlavního sponzora Petronas , se do mistrovství světa nezaregistroval na plný úvazek, ale hodlá se zúčastnit čtyř nebo pěti podniků s wild card. Cílem šéfky týmu Midori Moriwaki je, aby se její tým v roce 2027 vrátil do plné soutěže se dvěma jezdci. Elegantní Japonka se již mnoho let potýká se zdravotními problémy, které zhoršuje obtížná ekonomická situace.

Sestava Fireblade se proto rozpoltí a zůstane pouze tovární tým Honda Racing Corporation, který oznámil dva nové jezdce: Jakea Dixona (5. v mistrovství světa Moto2) a letošního stabilního jezdce MotoGP Somkiata Chantru.

V Bimotě zůstává vše při starém: tedy dva motocykly s Alexem Lowesem a Axelem Bassanim.

BMW také nasadí pouze dva motocykly M1000RR – s Danilem Petruccim a Miguelem Oliveirou z MotoGP se tak k týmu připojuje ex-vítěz «královské kubatury».

Kawasaki zdvojnásobuje své úsilí v mistrovství světa supersportů a je zastoupena i v nové třídě sportbike, ale v kategorii superbiků zůstává pouze s jediným jezdcem, Garrettem Gerloffem.

Na Yamaze budou opět soutěžit tři dvoučlenné týmy. Andrea Locatelli se připojí k Xavimu Viergemu, který bude jeho nový týmový kolega a nástupce Jonathana Rey v továrním týmu Pata.

Remy Gardner zůstává u GRT Yamaha a nyní bude sdílet týmový box se šampionem prostřední kubatury Supersport Stefanem Manzim.

Satelitní tým Motoxracing dostane od Yamahy vylepšené vybavení a bude pokračovat s Bahattinem Sofuogluem. Mladý Ital Mattia Rato překvapivě dostal šanci v mistrovství světa superbiků.

Ducati je co do počtu nasazených motocyklů největším výrobcem, a to s osmi stroji. K favoritovi mistrovství světa Nicolu Bulegovi se v týmu Aruba.it připojí Iker Lecuona, který nahradí Álvara Bautistu. Jednačtyřicetiletý jezdec a bývalý šampion bude místo toho jezdit za Barni Spark Racing s Yarim Montellou po boku.

Soukromí jezdci Ducati Marc VDS (Sam Lowes), MGM (Tarran Mackenzie), Motocorsa (Alberto Surra) a Go Eleven (Lorenzo Baldassarri) budou i nadále soutěžit s jediným jezdcem.

Andrea Iannone, který v současné době nemá pro příští rok tým, požádal promotéra Dornu o prodloužení smlouvy ve snaze založit vlastní tým. Zasvěcené osoby považují jeho šance na úspěch za malé.

Týmy & jezdci MS-Superbike 2026:

Bimota:

Bimota by KRT: Alex Lowes (GB), Axel Bassani (I)

BMW:

ROKiT: Danilo Petrucci (I), Miguel Oliveira (P)

Ducati:

Aruba.it: Nicolo Bulega (I), Iker Lecuona (E)
Barni Spark: Yari Montella (I), Alvaro Bautista (E)
Motocorsa: Alberto Surra (I)
Elf Marc VDS: Sam Lowes (GB)
Go Eleven: Lorenzo Baldassarri (I)
MGM: Tarran Mackenzie (GB)

Honda:

HRC: Jake Dixon (GB), Somkiat Chantra (T)

Kawasaki:

Kawasaki: Garrett Gerloff (USA)

Yamaha:

Pata Maxus: Andrea Locatelli (I), Xavier Vierge (E)
GYTR GRT: Remy Gardner (AUS), Stefano Manzi (I)
Motoxracing: Bahattin Sofuoglu (TR), Mattia Rato (I)



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama