Reklama

Velká chyba Hervého Poncharala?

Týmový šéf závodní stáje Tech3-Yamaha Hervé Poncharal vsadil v říjnu na kompletní uzdravení Jonase Folgera! Byla to snad taktická chyba?

Francouzský majitel týmu Tech3-Yamaha Hervé Poncharal ukončil MS-MotoGP 2017 se svými Rookies Zarcem a Folgerem na pozicích 6 a 10 a mohl se těšit celkem ze čtyř pódiových umístění (3x Zarco, 1x Folger), z vítězství v soutěži Rookie-of-the-Year, a k tomu byl ještě majitelem nejúspěšnějšího privátního týmu v MotoGP.

Na podzim začaly starosti týkající se nemocného Jonase Folgera, německý tým Intact mu přetáhl talentovaného jezdce Moto2 Xaviho Viergeho, a navíc se musí Poncharal strachovat o prodloužení smlouvy s továrnou Yamaha, která končí koncem roku 2018 a kdy by mu mohl udělat velké problémy Valentino Rossi, pokud by Ital ukončil po Valencii 2018 svou kariéru a zbudoval si vlastní tým MotoGP.

V úterý 16. ledna ve 22 hodin byl Poncharal informován Folgerovým manažerem Bobem Moorem (ex-mistrem světa 125-ccm v motokrosu), že se Jonas Folger nezúčastní MS-MotoGP 2018.

Týmový šéf se tak musel 10 dní před prvním testem letošní sezóny v Sepangu (28. až 30. ledna 2018) vydat do hledání náhradníka. Ovšem jezdecké a závodní kvality dostupných jezdců, kteří by zaplnili vzniklou díru po Folgerovi, jsou tak na 50% kvality Jonase Folgera.

Jedno je všem zainteresovaným jasné: Týmový principál Marc VDS Michael Bartholemy má hodně velký strach o to, aby v následujícím okamžiku neztratil mistra světa Moto2 Franca Morbidelliho.

Kvůli komplikovanému onemocnění Folgera v říjnu 2017 - kdy musel odcestovat z Motegi před GP Japonska - a kdy to vše vyšlo na světlo i pro veřejnost - se během následujícího víkendu při GP Austrálie diskutovalo v paddocku MotoGP hodně živě, zda Morbidelli - člen VR46-Riders Academy - nebude eventuálně přes platnou smlouvu s Marc VDS na rok 2018 transferován k týmu Tech3-Yamaha.

Stefan Bradl byl zároveň s touto možností uváděn do spojitosti s týmem Marc VDS, přičemž už předtím byl německý pilot spojován jako náhradník za Jacka Millera (odešel k Pramac-Ducati). Navíc Dorna chtěla mít ve startovním poli MotoGP jednoho německého pilota, když budoucnost závodění Jonase Folgera byla už tehdy nejistá.

Ovšem do hry vstoupil Rossi a k přestupovému transferu Morbidelliho se vyjádřil záporně, takže Poncharal nechal druhé místo v týmu volné pro Jonase a žádný plán B neměl připraven.

A vzít nějakému týmu pilota pod smlouvou si jako šéf IRTA nemohl Poncharal prostě dovolit!

Poncharal hovořil v posledních dnech s celou řadou jezdců Moto2, ale žádný z nich nemá ve své smlouvě zakotvenou možnost, že v případě nabídky závodění v královské kubatuře MotoGP může od platné smlouvy odstoupit, ačkoliv řada mladých pilotů z Moto2 by pochopitelně hodně ráda závodila na stroji Yamaha M1.

Rovněž nikdo ze současných testovacích jezdců, jakými jsou třeba u Suzuki (Guintoli), Honda (Bradl) nebo KTM (Kallio) nepřichází ze stejného důvodu v úvahu a Poncharal nechce z principu vzít žádného jezdce, který by musel porušit platnou smlouvu.

Francouzský manažer už zažil - především v kubatuře 250 ccm - těžké časy: 1994 nezískali jeho jezdci Protat a Ferro ani jeden jediný bod během celé sezóny!

Ale Poncharalova devíza je jasná: „Co tě nezabije, to tě posílí!“



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama