Reklama

Tým WRP Triumph je stáj s německým know-how

V mistrovství světa supersportů 2024 poprvé uvidíme dva týmy britského výrobce Triumph. Přinášíme vám rozhovor s Frankem Krekelerem, technickým ředitelem českého týmu WRP.

Český podnikatel Luděk Weag se motocyklovým závodům věnuje od roku 2014. V letech 2020 a 2021 závodil jeho tým s Yamahou v mistrovství světa supersportů, v letošní sezóně poprvé s Triumphem. Jako jezdce pro svůj tým «WRP - RT Motorsport by SKM» podepsal Španěla Jorge Navarra a Skota Johna McPheeho, oba úspěšné ex-piloty z Grand Prix.

Technickým ředitelem je Frank Krekeler z Grevenu v Severním Porýní-Vestfálsku, se kterým se web SPEEDWEEK.com sešel k rozhovoru v neděli v paddocku okruhu Phillip Island Grand Prix Circuit. „Jsem za vše zodpovědný, ale v tomto týmu je spousta dobrých lidí, nestavím se do popředí,“ začal jako obvykle opatrně partner společnosti SKM. „Společnost WRP sama vyrábí mnoho doplňkových dílů, jako jsou stupačky, řídítka nebo svorky vidlice, v případě potřeby během jednoho dne. Firma je výborně vybavená a má velmi dobré stroje i zaměstnance. Všechny soustružené a frézované díly vyrábí sami.“

Šéf Wepolu Luděk Weag vytvořil podmínky, které si závodní tým nemohl přát lepší - až po financování. Krekeler, který strávil týdny stavbou motocyklů v dílně v Chlumci nad Cidlinou, má zajistit konkurenceschopnost motocyklu Triumph Street Triple RS 765. „Posledních osm týdnů jsem byl v České republice téměř každý týden, vždy na tři až čtyři dny,“ řekl technický šéf. „Když jsme testovali, byl jsem ve službě dva týdny v kuse. Až bude sezóna, nebudu tam tak často, ale samozřejmě se budeme znovu a znovu setkávat, abychom společně pracovali na vývoji. Mnoho mechaniků a techniků týmu pochází z celého světa, jsme velmi mezinárodní.„

WRP, písmena znamenají Wepol Racing Parts, začala stavět závodní stroje se sériovými motocykly, Triumph přispěl díly kitu. „Motocykl má dobrý základ a potenciál,“ říká Krekeler. „Překvapilo mě, jak dobrý motocykl to je. Se společností SKM vyrábíme motory pro závodní jezdce, stejně jako WRP, což je společný podnik. Moji zákazníci tradičně pocházejí ze segmentu 600. Mám také pár zákazníků s Triumphem 675 nebo 765, takže motorka pro mě nebyla úplně neznámá. Ale musím se hlouběji ponořit do tématu příští generace. Je to vzrušující, ale nové území – a technicky náročné.“

WRP se se svým jezdeckým duem Navarro/McPhee nemusí skrývat před nominální jedničkou týmu z Triumphu s Ondřejem Vostatkem a Tomem Boothem-Amosem. “Musíte si ale uvědomit, že mají přímou tovární podporu, což nás takhle netěší," poznamenal Frank. „Pracujeme s Triumphem, WRP má své kontakty, můžeme je společně využít. Ale v mnoha oblastech jsme na to sami. Přesto si myslím, že jsme schopni držet krok. Jsme opatrně optimističtí, ale nejprve se musíme prosadit. Náš čas na přípravu byl krátký: na konci loňské sezóny jsme se moudře zúčastnili závodů španělského šampionátu v Barceloně, kde se oba jezdci dostali na stupně vítězů každý jednou. Pak jsme testovali jeden den ve Valencii a tři v Jerezu. V Austrálii se chceme co nejlépe připravit, udělat málo chyb a udělat to dobře. Sezóna pro nás vlastně teprve začíná v Evropě – Phillip Island je pro projekt obrovskou výzvou, aby začal.“



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama