Reklama

Test MotoGP v Misanu: Nejrychlejším byl Luca Marini

Po závodě «Gran Premio Red Bull di San Marino e della Riviera di Rimini» absolvovali piloti MotoGP jednodenní testovací den na okruhu «Misano World Circuit Marco Simoncelli» v Misanu.

Pole MotoGP bylo v pondělí zdecimováno, protože jednodenní test vynechali kromě zraněných Alexe Rinse a Eney Bastianiniho také hvězdy Ducati Pecco Bagnaia a Marco Bezzecchi, kteří byli zranění už od GP Katalánska.

Továrna z Borgo Panigale nemohla povolat ani testovacího jezdce Michele Pirra, ale ten utrpěl při nedělním havárii v závodě pohmožděniny na levém kotníku a tak rovněž nemohl testovat. Jezdec týmu Gresini-Ducati Fabio Di Giannantonio také zrušil dnešní testování, protože si v sobotu ráno po havárii v FP2 stěžoval na bolest ramene.

Kvůli akutnímu nedostatku jezdců prováděla dnes Ducati omezený testovací program s piloty Pramacu GP23 Jorgem Martinem a Johannem Zarcem.

V Aprilii Aleix Espargaró mluvil pouze o normálním, malém testu . Technický ředitel Aprilie Romano Albesiano oznámil: „Pokládáme základy pro náš projekt pro rok 2024, který nebude revolucí, ale pečlivým vývojem již tak velmi výkonného balíčku.“

V KTM Dani Pedrosa předal nový karbonový podvozek Jacku Millerovi a Bradu Binderovi. Ve stejné době byl na RC16 spatřen také nový ocelový rám.

S výhledem do roku 2024 se pozornost samozřejmě soustředila na japonské motocykly. Reakce továrních pilotů Repsol Honda na prototypy 2024 RC213V byly netrpělivě očekávány. Marc Márquez a Joan Mir však po prvních kolech naznačili, že to není velký pokrok. „Jsme ještě daleko. Hodně věcí se musí změnit,“ okomentoval vše osminásobný mistr světa. Ani on zatím neotestoval nový motor.

Německý testovací jezdec HRC Stefan Bradl už odpoledne na trať nevyjel.

V boxu Yamaha panoval velký ruch, kde dění pozorně sledoval také inženýr Luca Marmorini. Fabio Quartararo je s celkovým počtem 91 kol jedním z nejpilnějších jezdců. Aktualizace viditelné zvenčí zahrnovaly nový podvozek a nový aero balíček.

Nejlepší čas 1:30,602 minuty zajel Luca Marini, který se mohl soustředit na práci s nastavením na loňské GP22 v barvách Mooney VR46. Jeho stanoveným cílem bylo zlepšit fázi zrychlení.

Pro srovnání, Pole-Position dvojnásobného vítěze z Misana Jorgeho Martina (také All-Time rekord) je 1:30,390 min.

Výsledek test Misano, pondělí 11.9.; průběžný stav ve 12 hod. : 1. Martin, 1:31,351 min; 2. Viñales, Aprilia, + 0,007 sec; 3. Zarco, Ducati, + 0,263; 4. Marini, Ducati, + 0,316; 5. Oliveira, Aprilia, + 0,328; 6. A. Fernández, KTM, + 0,443; 7. Quartararo, Yamaha, + 0,443; 8. R. Fernández, Aprilia, + 0,484; 9. Miller, KTM, + 0,496; 10. A. Márquez, Ducati, + 0,524; 11. Pol Espargaró, + 0,704; 12. A. Espargaró, Aprilia, + 0,799; 13. M. Márquez, Honda, + 0,836; 14. Binder, KTM, + 0,861; 15. Bradl, Honda, + 0,891; 16. Morbidelli, Yamaha, + 0,917; 17. Nakagami, Honda, + 0,952; 18. Mir, Honda, + 1,230

Výsledek test Misano, pondělí 11.9.; kombinované časy: 1. Marini, Ducati, 1:30,602 min; 2. Viñales, Aprilia, + 0,234 sec; 3. Binder, KTM, + 0,552; 4. Martin, Ducati, + 0,566; 5. Miller, KTM, + 0,573; 6. Quartararo, Yamaha, + 0,575; 7. Oliveira, Aprilia, + 0,630; 8. Morbidelli, Yamaha, + 0,699; 9. Alex Márquez, Ducati, + 0,735; 10. Raúl Fernández, Aprilia, + 0,760; 11. Aleix Espargaró, Aprilia, + 0,779; 12. Nakagami, Honda, + 0,832; 13. Zarco, Ducati, + 0,890; 14. Marc Márquez, Honda, + 0,973; 15. Augusto Fernández, KTM, + 1,084; 16. Mir, Honda, + 1,084; 17. Pol Espargaró, KTM, + 1,242; 18. Bradl, Honda, + 1,544



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama