Reklama

Stefan Bradl je budoucnost MS-Superbike

Od úterý dopoledne je to oficiální. Stefan Bradl pojede s motocyklem Honda MS-Superbike 2017. V německém Red Bull Rookies-Cupu začal Stefan Bradl s Hondou, s motorem Honda vyhrál 2011 MS-Moto2, od roku 2012 závodil tři roky v týmu LCR-Honda a skončil vždy v Top-Ten v MS-MotoGP.

Po 46 Top-Ten umístěních v královské kubatuře nenašel Bradl žádný zajímavý tým MotoGP na rok 2017, takže sečteno, podtrženo: Stefan Bradl ukončil (nebo přerušil) po pěti letech svou kariéru v MotoGP a 2017 pojede MS-Superbike za tým Honda World Superbike Team – jako týmový kolega Nickyho Haydena.

26letý německý jezdec z Bavorska převezme místo aktuálního pátého jezdce šampionátu Michaela van der Marka, který odchází do továrního týmu Yamahy a stane se novým týmovým kolegou vítěze z 8h v Suzuce Alexe Lowese.

Nejlepším německým jezdcem v historii MS-Superbike je dosud Max Neukirchner, který MS-WorldSBK 2008 na Alstare-Suzuki dokončil v Top-5 a dokázal dva závody vyhrát.

Za závodění Hondy v MS-Superbike je zodpovědná Honda Motor Europe (HME) se sídlem v Bracknellu/GB

V seriálu MS provádí závodní činnost nizozemský tým Ten Kate Racing, nejdříve od sezóny 2001 v WorldSSP a od 2004 i v WorldSBK.

Od roku 2007 s Jamesem Toselandem nezískaly Honda a Ten Kate už žádný titul mistra světa.

Na motocyklové výstavě Intermot v Kolíně (od 4. října) bude prezentována nová Honda CBR1000RR, která by měla být pilotována Nickym Haydenem a Stefanem Bradlem, jako vážný konkurent motocyklů Kawasaki a Ducati v MS-Superbike 2017.

Aby mohla tato nová Honda v šampionátu startovat, musí být vyrobena minimálně v 500 exemplářích a cena jednoho nesmí přesáhnout cenu 40.000 Euro.

Nejlepšího výsledku posledních let s motocyklem Honda dosáhl 2014 Johnny Rea, úřadující mistr světa s motocyklem Kawasaki, obsadil před dvěma roky s bikem Honda Fireblade bronzovou pozici v MS.

Aktuálně jsou van der Mark a Hayden v MS na P5 a P6, se ztrátou 183 a 195 bodů na lídra Johnnyho Reu.

Faktem je, že populární US-Boy Nicky Hayden bude závodit maximálně ještě 2 až 3 roky a 26letý Stefan Bradl je tak pro Hondu největším želízkem v ohni do budoucna. Právě on by měl navázat na 15 vítězných závodů Johnnyho Rey a celkem 42 jeho získaných pódií s motocyklem Honda v letech 2009 až 2014.

Honda Motor Europe si tedy pronajímá v MS-Superbike od roku 2004 infrastrukturu od Ten Kate Racing pro závodění továrního týmu v WorldSBK, k tomu je nutno připočítat i projekt pro WorldSSP.

Mistři světa WorldSSP z Ten-Kate-Honda

2014 Michael van der Mark
2010 Kenan Sofuoglu
2008 Andrew Pitt
2007 Kenan Sofuoglu
2006 Sébastien Charpentier
2005 Sébastien Charpentier
2004 Karl Muggeridge
2003 Chris Vermeulen
2002 Fabien Foret

Honda vyhrála v MS-Superbike teprve šestkrát titul mistra světa, ale pouze jednou to byl jezdec z projektu Ten Kate Honda – v roce 2007 s Jamesem Toselandem.

S motocyklem Honda se v roce 1988 stal hned prvním mistrem světa v historii WorldSBK, byl to na motocyklu Honda-RC30-Pilot Fred Merkel, následoval 1989 rovněž stejný jezdec. V sezóně 1997 pak zvítězil John Kocinski s V4-RC45. V letech 2000 a 2002 vyhrál Colin Edwards na biku Castrol-Honda, což byl dvouválec VTR1000. A tím zatím posledním v roce 2007 byl James Toseland, tedy v režii bratranců Gerrita a Ronalda z nizozemského Nieuwleusenu.

Všichni mistři světa WorldSBK

1988 Fred Merkel (USA), Honda RC30
1989 Fred Merkel (USA), Honda RC30

1990 Raymond Roche (F), Ducati 851
1991 Doug Polen (USA), Ducati 888
1992 Doug Polen (USA), Ducati 888
1993 Scott Russell (USA), Kawasaki ZX-7R
1994 Carl Fogarty (GB), Ducati 916
1995 Carl Fogarty (GB), Ducati 916
1996 Troy Corser (AUS), Ducati 916
1997 John Kocinski (USA), Honda RC45
1998 Carl Fogarty (GB), Ducati 916
1999 Carl Fogarty (GB), Ducati 996
2000 Colin Edwards (USA), Honda VTR1000
2001 Troy Bayliss (AUS), Ducati 996
2002 Colin Edwards (USA), Honda VTR1000
2003 Neil Hodgson (GB), Ducati 999
2004 James Toseland (GB), Ducati 999
2005 Troy Corser (AUS), Suzuki GSX-R1000
2006 Troy Bayliss (AUS), Ducati 999
2007 James Toseland (GB), Honda CBR1000RR
2008 Troy Bayliss (AUS), Ducati 1098
2009 Ben Spies (USA), Yamaha YZF-R1
2010 Max Biaggi (I), Aprilia RSV4 1000
2011 Carlos Checa (E), Ducati 1098
2012 Max Biaggi (I), Aprilia RSV4 1000
2013 Tom Sykes (GB), Kawasaki ZX-10R
2014 Sylvain Guintoli (F), Aprilia RSV4 1000
2015 Jonathan Rea (GB), Kawasaki ZX-10R



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama