Somkiat Chantra píše novou kapitolu Thajska

Thajští jezdci v kategorii superbiků jsou vzácní a dosud se objevili pouze jako hosté s wild card. Nejúspěšnějšími jezdci jsou Nattavude Charoensukhawatana (Kawasaki) a Saen Cheysak (Yamaha), kteří v roce 1990 v Sha Alam získali oba body do mistrovství světa.

Somkiatem Chantrou bude v roce 2026 poprvé v historii jezdec z této jihovýchodní asijské země na plný úvazek.

Po neuspokojivé sezóně MotoGP byl Chantra týmem Honda Racing Corporation odsunut do mistrovství světa superbiků v roce 2026. Šestadvacetiletého jezdce v továrním týmu doplní Jake Dixon, který přestoupil z Moto2. Většina pozorovatelů hodnotí Angličana výše, ale to není předem jasné.

Při debutu nového dua HRC zajel Chantra čas 1:39,494, což je o 0,3 sekundy rychlejší čas než Dixon, který také třikrát havaroval. Zkušenosti z MotoGP se zdají být výhodou. „V porovnání s MotoGP je superbike úplně jiný,“ zdůraznil Chantra. „Snažili jsme se nastavit elektroniku podobně jako na motorce MotoGP a našli jsme slibný přístup. Teď už jen potřebujeme čas na postupný pokrok.“

V Moto2 dosáhl šestadvacetiletý thajský jezdec dvou vítězství (Mandalika 2022 a Motegi 2023) a celkem šesti umístění na stupních vítězů. Dixon má se sedmi vítězstvími a 22 umístěními v první trojce výrazně lepší bilanci.

Mimochodem, nejslavnějším thajským jezdcem v paddocku mistrovství světa zaměřeného na produkční vozy je Ratthapark Wilairot. Nyní 37letý jezdec se zúčastnil pouze 16 závodů mistrovství světa supersportů, ale v roce 2015 vyhrál svůj domácí závod v Buriramu na Hondě a fanoušci ho bouřlivě oslavovali. V roce 2014 si také zajistil druhé místo v Losailu. Anupab Sarmoon, jezdící za tým Yamaha Thailand Supersport, drží rekord v počtu startů v mistrovství světa, ale ve 42 závodech nikdy neskončil výše než na osmém místě.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama