Reklama

Sofuoglova domluva zřejmě pomohla

Manažer Kenan Sofuoglu dal loni v létě Canu Öncüovi jasně najevo, jaký privilegovaný život si užívá jako závodní jezdec v mistrovství světa supersportů – pro 19letého mladíka to byla zřejmě poučná zkušenost.

Se dvěma třetími místy v prvních dvou podnicích v Aragonu a Assenu zahájil Can Öncü mistrovství světa supersportů 2022 dobře, ale také dvakrát havaroval. Až do letní přestávky se Turek z týmu Kawasaki Manuela Puccettiho už nikdy nedostal na stupně vítězů a zaostal tak jednoznačně za očekáváním.

Pro Öncüova manažera Kenana Sofuoglu tak bylo zřejmé jedno: Nejmladší vítěz GP (15 let a 115 dní) by mohl být mnohem úspěšnější, kdyby ke svým úkolům přistupoval svědomitěji .

„Mohu mu zablokovat Instagram a další sociální média, měl by se soustředit na motorku, ne na zábavu,“ řekl tehdy pětinásobný mistr světa Supersportů Sofuoglu, který během letní přestávky rychle zrušil Öncüovu dovolenou. „Místo toho jsem ho nechal pracovat. Musí pochopit, jakou má krásnou práci. A musí pochopit, jak těžké je v životě vydělat peníze. Ve druhé polovině sezóny dostane šanci změnit svůj život.„

Öncü se o letní přestávce hodně snažil jako číšník, pracoval také na stavbě a vrátil se psychicky posílen. Hned na druhém podniku v druhé polovině sezóny 2022 se vrátil na stupně vítězů a následovalo dalších pět umístění na stupních vítězů. Na konci sezóny skončil 19-letý mladík třetí v mistrovství světa a zdaleka nejlepší jezdec s motocyklem Kawasaki. Jediná kapka hořkosti: Jeho loňský týmový kolega Yari Montella (v MS 2022 celkově - 7.) zajistil Kawasaki jediné vítězství v sezóně v Austrálii.

“Když se poprvé dostanete na pódium, jste šťastný,„ řekl tehdy Can Öncü. „Pokud jste pravidelně na stupních vítězů, pak automaticky hledáte první místo a už se nespokojíte s umístěním na stupních vítězů. Ten pocit vítězství jsem měl naposledy v roce 2018 po závodě Moto3 ve Valencii – chci to zažít znovu.“

Kawasaki jako poslední ze šesti výrobců v mistrovství světa supersportů přináší pro nadcházející sezónu systém ride-by-wire, pomocí kterého lze přesněji převádět signály ze standardní elektroniky od MecTronik.

Cíl pro Can Öncü je jasný: Kawasaki s ním chce vyhrát mistrovství světa.

„Kawasaki v minulé sezóně přinesla nové díly, s tímto motocyklem jste už mohli vyhrávat závody a šampionát,“ říká Öncü. “Musíme jít k věci. Mým snem je stát se mistrem světa. Ale takhle nepřemýšlím, myslím závod od závodu. A když vyhraju závody, pak jednoho dne vyhraju mistrovství světa – to je můj cíl.“



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama