Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm

HRC testuje dnes 17. prosince na okruhu Sepang International Circuit motocykl MotoGP Honda o objemu 850 ccm. V Malajsii se zaměří i na pneumatiky Pirelli, které se budou používat od roku 2027.

Nová pravidla MotoGP vstoupí v platnost v roce 2027. Patří mezi ně snížená aerodynamika motocyklů, odstranění systémů (zařízení) pro nastavení výšky odpružení a omezení zdvihového objemu na 850 ccm. Pirelli se také stane výhradním dodavatelem pneumatik pro královskou třídu.

Výrobci se na rok 2027 připravují již dávno.Například KTM testovala začátkem prosince v Jerezu motocykl RC16 o objemu 850 ccm. Pol Espargaro a Dani Pedrosa měli rovněž nazuté na svých prototypech pneumatiky Pirelli.

Tento týden je řada na HRC. Japonský výrobce ve středu v Sepangu poprvé otestoval Hondu s motorem o objemu 850 ccm. Testovací jezdec Takaaki Nakagami bude mít v Malajsii k dispozici prototyp se sníženou aerodynamikou a bez jakýchkoli zařízení; motorka bude také obuta do pneumatik Pirelli. Vzhledem k tomu, že zatím neexistuje žádný nový prototyp, má tato konfigurace co nejvěrněji simulovat motorku pro rok 2027.

V září letošního roku měly testovací týmy výrobců poprvé příležitost vyzkoušet si hladké pneumatiky Pirelli v Misanu.– s upravenými motorkami MotoGP o objemu 1000 ccm. Michele Pirro (Ducati), Augusto Fernandez (Yamaha), Dani Pedrosa (KTM), Takaaki Nakagami (Honda) a Lorenzo Savadori (Aprilia) tehdy získali první zkušenosti pro své zaměstnavatele.

V roce 2026 zbývající výrobci – Ducati, Aprilia a Yamaha – také poprvé otestují své motory o objemu 850 ccm na závodní dráze. Přesné datum zatím není známo.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama