Reklama

Razlan Razali: „Dovizioso? Byl to boj o přežití"!

Razlan Razali založil nový projekt MotoGP pro sezónu 2022. Výběr Andrey Doviziosa jako pilota si velmi přál nový sponzor WithU. Manažer týmu Razali dobře ví, že tento druh sportu je byznys.

Razlan Razali má za sebou těžké měsíce po ohlášeném rozloučení hlavního sponzora Petronas. Existuje několik důvodů, které donutily malajsijského ropného giganta k tomuto rozhodnutí: Ekonomická krize po nouzové situaci Covid, hodně špatné výsledky roku 2021, potíže s hledáním pilotů. S Fabiem Quartararem a Franco Morbidellim prožil tým svůj zlatý věk hned na začátku svého závodění v MotoGP. Bude hodně těžké zopakovat výsledky ze sezóny 2020, vše bude v rukou Andrea Doviziosa, na kterého WithU, nový sponzor týmu, chtěl vsadit.

Nebylo vůbec jednoduché najít piloty do tohoto týmu. Mnozí z různých důvodů odmítli nabídku připojit se k satelitnímu týmu Yamaha. Byli to třeba Razgatlioglu nebo Bezzecchi, a také Marini a Fernandez.

Razlan Razali se navíc musel vzdát týmů Moto2 a Moto3, aby zachránil dvě místa v MotoGP. „Stala se z toho otázka přežití. Abychom zachránili plány MotoGP, museli jsme zrušit týmy v Moto3 a Moto2. Budeme ale pokračovat v závodění týmu MotoE.“ vysvětluje malajský manažer.

Změnila se i filozofie týmu, především výchova mladých talentů. „ MotoGP je byznys. Musím se řídit přáním těch, kteří financují. Takže naše filozofie při výběru jezdce se změnila... Najali jsme Doviho, což znamená, že jsme se odchýlili od mé původní filozofie„., dopňuje Razali.

Vedle veterána z Forlì tak bude závodit Darryn Binder, který se přesune z Moto3 přímo do «premier class» a vynechá tedy Moto2. “Velké riziko, „ připouští Razali.

Dlouho se ale společně s Yamahou snažil podepsat Raula Fernandeze. Částka za jeho uvolnění ale stoupala stále výš a výš, KTM se ho nechtěla nijak vzdát. Proto padlo rozhodnutí povýšit ho od příští sezóny do Tech3 i za cenu ztráty Danila Petrucciho.

Mezitím v srpnu Petronas oznámil svůj odchod do důchodu a útok na získání Fernandeze byl definitivně přerušen. “S WITHU jsme se domluvili velmi rychle. Věděli jsme, že chtějí být hlavním sponzorem. Pak jsem oznámil změny na Yamaze. Musel jsem vyjednat nové smlouvy s Dornou a Yamahou a najít novou společnost. Tak jsme mohli představit tým WITHU Yamaha RNF MotoGP. To, co jsme museli dělat od poloviny srpna až doteď, bylo šílené. ", ví dobře Razlan Razali.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama