Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii?
- Publikovno: dnes
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Sezóna MotoGP 2026 ještě nezačala, ale první zvěsti o přestupech pro rok 2027 se již objevují. Podle zpráv v italských médiích zvažuje tým VR46 Racing, vlastněný Valentinem Rossim, ukončení partnerství s Ducati po roce 2026 a spojení sil s Aprilia Racing.
A to není vše: Francesco Bagnaia a Fabio Quartararo a další údajně také zvažují změnu výrobce po příští sezóně.
Tým VR46 Racing spolupracuje s Ducati od svého debutu v královské třídě v roce 2021. Tým s jezdci jako Marco Bezzecchi a Luca Marini dosáhl značného úspěchu. Od roku 2025 má tým dokonce přístup k nejnovějšímu továrnímu vybavení Ducati (GP25), na kterém jezdí Fabio Di Giannantonio. Výkony Di Giannantonia, stejně jako Franca Morbidelliho – který měl v týmu model GP24 – však zaostávaly za výkony několika dalších jezdců Ducati v modelech GP25 i GP24 (Marc Márquez, Alex Márquez, Fermin Aldeguer a Francesco Bagnaia, kterým se podařilo vyhrát pouze jeden nebo více závodů). V roce 2026 VR Racing opět nasadí Di Giannantonia a Morbidelliho, kterým oběma končí smlouvy po sezóně. Není známo, jak dlouho bude smlouva s Ducati s „tovární podporou“ platit, ale Ducati a tým při jejím podpisu (začátkem roku 2025) jednali o víceleté dohodě.
Zda s potenciálním přechodem k Aprilii souvisí neuspokojivé výkony, nebo fakt, že Ducati dává v příští sezóně k dispozici čtvrtý tovární motocykl Ducati Alexu Márquezovi (BK8 Gresini Racing), ale rozhodně je to pozoruhodné. Podle VR46 Racing odmítli nabídku na dodání druhého továrního motocyklu (kromě Di Giannantonia) a Alex Márquez (zastoupený Alessiem Salucci-Uccio) je proto druhou volbou pro Ducati Corse. Že je realita zcela jiná, nebude pro mnohé tajemstvím – Ducati si Alexe Márqueze vybrala na základě jeho výkonu v roce 2025, ale je jasné, že VR46 Racing a Alex Márquez se na spolupráci pravděpodobně netěšili. Navíc nyní není žádným tajemstvím, že tato prohlášení nebyla interně v Ducati Corse dobře přijata.
Uvidíme, ale tohle není jediná fáma, která koluje. Fabio Quartararo se také stále častěji zmiňuje jako jezdec Aprilie pro rok 2027. Francouz údajně nedůvěřuje novému motoru Yamaha V4 a dalším rozvojovým plánům svého současného zaměstnavatele a je v pokročilé fázi zvažování přestupu k Aprilia Racing v roce 2027.
Yamaha údajně jedná s Francescem Bagnaiou o možném přestupu pro rok 2027. Ital by se pak stal novým týmovým kolegou Topraka Razgatlioglua, který v roce 2027 přejde z Pramac Yamaha MotoGP do týmu Monster Energy Yamaha MotoGP. Pokud by Bagnaia na konci roku 2026 skutečně opustil Ducati, Alex Márquez by zaujal jeho místo v týmu Ducati Lenovo na pole position. Pokud by k tomu došlo, zbývá vidět, zda uvidíme oba bratry Márquezovi soutěžit společně v továrním týmu Ducati. Navzdory přání Ducati udržet si současného devítinásobného mistra světa na palubě déle kontaktovala Honda také své vedení ohledně možného návratu svého bývalého miláčka. Japonský tým si pro rok 2027 stanovil „dream team“, v němž by se jeli Marc Márquez a Pedro Acosta.
Nejen již zmíněná jména se však stanou součástí přestupového mlýna MotoGP pro rok 2027, protože téměř všem současným jezdcům MotoGP končí smlouvy po sezóně 2026 – pouze Johann Zarco, Toprak Razgatlioglu a Diogo Moreira v současné době podepsali smlouvy na rok 2027.
S ohledem na tyto informace, nadcházející změny technických předpisů, končící smlouvy všech současných týmů a výrobců a měnící se dynamiku sil mezi týmy a konstruktéry se zdá, že sezóna MotoGP 2026 bude jednou z nejnapínavějších za poslední roky, a to nejen ze sportovního, ale i z obchodního hlediska.
Závěr
I když se v současné době bavíme pouze o fámách a historkách založených na teorii, jedna věc je již jistá: startovní rošt MotoGP bude v roce 2027 vypadat úplně jinak.
- Přidat komentář 1
- Publikováno: dnes
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii?
- dnes - Test Honda GB350S: retro jednoválec
- 10.12. - Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra
- 10.12. - Chang Circuit v Thajsku útočištěm uprchlíků
- 10.12. - Piaggio Beverly 310 a 400 25th Anniversary: výroční edice
- 9.12. - MotoGP: GP Turecka 2027?
Další z rubriky
- dnes - Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii?
- 10.12. - Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra
- 10.12. - Chang Circuit v Thajsku útočištěm uprchlíků
- 9.12. - MotoGP: GP Turecka 2027?
- 6.12. - Věci se vyvinuly úplně jinak: Bláznivá sezóna MotoGP 2025
- 5.12. - KTM: První test 850cc v Jerezu

