Příliš drahý Lorenzo a další news z MotoGP
- Publikovno: 25.4.2018
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Jorge Lorenzo zaznamenal pouhých šest bodů ve třech závodech Grand Prix. Je to nejhorší moment jeho kariéry: se stejným motocyklem Ducati je Andrea Dovizioso první v mistrovství světa. A jak píší italské weby, tak krize Jorge Lorenza stojí Ducati 325 tisíc € za bod!
Motocykl Ducati pilotovaný Andreou Doviziosem vede po třech závodech mistrovství světa MotoGP, ten co ale řídí Jorge Lorenzo je na místě 16. V Austinu dokončil Mallorčan závod jako jedenáctý, daleko před ním byl nejen jeho týmový kolega, ale před ním byli odmávnuti jak soukromník Tito Rabat, tak se zlomenou klíční kostí závodící Jack Miller - zranění si «Jack Ass» přivodil při cyklistickém tréninku MTB v Kalifornii na Laguna Coast Wilderness Parku během přestávky mezi závodem v Argentině a v USA.
Je to kompletní katastrofa, Lorenzo získal dosud jen šest bodů ze tří závodů: Je to nejhorší moment jeho kariéry.
Mimochodem: Pro italskou továrnu je to hodně nákladné, odhadujeme-li, že Lorenzův plat je 12,5 milionu € ročně, což je 650 tisíc € za závod, tak každý ze šesti bodů dosud získaných bodů stál Ducati dobrých 325 tisíc €.
Lorenzovy výkony mají pochopitelně dopad i na aktuální jezdecký trh. Zatímco dříve se vše točilo okolo Rossiho a čekalo se, jak se «The Doctor» rozhodne a hlavně za kolik, tak nyní je prvořadou otázkou co bude vlastně s Lorenzem, tedy kde pojede 2019/2020 a za kolik?
Přestupová mlha je už vyřešena v následujících případech: Movistar-Yamaha už dávno oficiálně oznámila, že Valentino Rossi a Maverick Vinales zůstávají v týmu další dva roky.
Tým Repsol-Honda prodloužil smlouvu s mistrem světa Marcem Márquezem na další dva roky do konce 2020. A můžeme vycházet i z toho, že Dani Pedrosa po 13 letech udrží minimálně na sezónu 2019 své místo v továrním týmu HRC, ačkoliv si velké naděje na toto místo neustále dělá - a celkem oprávněně - Cal Crutchlow.
Ducati Corse by nejraději počkala s rozhodnutím o svém jezdeckém složení až do závodu Grand Prix v Mugellu . V Texasu byla «Dovimu» předložena nová smlouva, ale on ji zatím odmítl. Celkem pochopitelné, Andrea Dovizioso má v ruce všechny «esa»! - nejenže absolvuje už svou šestou sezónu u Ducati, ale hlavně je aktuálním lídrem MS, vícemistrem světa 2017 se šesti vítězstvími v Grand Prix, ale hlavně ikonou této italské značky, která si musí za každou cenu oblíbeného a úspěšného Itala udržet!
Na Jorge Lorenza čekají těžké časy: Jack Miller má na svém kontě s loňským modelem -Desmosedici 26 bodů, Lorenzo (25 milionu € gáže za 2 roky) teprve šest...
Ředitel závodního oddělení u Ducati, Gigi Dall’Igna, «stará liška», si totiž pojistil jezdecké umění 23-letého Australana také pro budoucnost: Má na něho opční právo i na sezónu 2019, které vyprší koncem letošního června. A právě «Jack Ass» může být jazýčkem na váhách v případě, kdo pojede druhý tovární motocykl Ducati a bude Doviho týmovým kolegou 2019/2020.
Ale jak už bylo řečeno: Ducati si může nechat čas na rozhodnutí o týmové #2 až do konce června, ostatně Lorenzo nemá mnoho jiných možností.
Suzuki Ecstar: Šance na setrvání v týmu pro Andrea Iannoneho se po pódiovém umístění v Texasu hodně zvýšily. Ital ale začal vést jednání na rok 2019 směrem Aprilia. Alex Rins sice hodně často havaruje - jeho místo ale není ohroženo, neboť má dle italských médií už novou smlouvu na další dvě sezóny v kapse.
Zarco měl rovněž zájem závodit 2019 a 2020 u Suzuki, ale během 2 měsíců nedostal vůbec odpověď a tak se rozhodl pro KTM. A nezapomínejme, že Suzuki nehrála 2016 s tímto Francouzem vůbec čistou hru - ačkoliv měl smlouvu o smlouvě, tak «dostal košem».
Dle vyjádření známého manažera Carlo Pernata se již Lorenzo nabídl Suzuki, ale Japonci nemají zájem. Lorenzo chce smlouvu v částce 6 milionu € za jednu sezónu. Zdá se dokonce, pokud Mallorčan nezůstane u Ducati, že by mohl následovat osudu svého kamaráda a poradce Maxe Biaggiho (ten vůbec nezávodil v sezóně 2006, pak přešel do WorldSBK) a jednu sezónu dokonce nuceně «odpočívat»!
Red Bull KTM: Smlouva s Polem Espargaró bude prodloužena o další dva roky, Johann Zarco podepsal v Austinu na 2019 a 2020.
Aprilia Racing Team Gresini: Scott Redding si bude muset hledat nové pracovní místo. Aleix Espargaró sice dosavadní očekávání několikrát nesplnil, ale je i nadále vážným kandidátem na rok 2019. Ředitel závodního oddělená Aprilie Romano Albesiano má ve svém hledáčku jezdce jako jsou Petrucci a Iannone.
U LCR-Honda jsou Crutchlow a Nakagami na sezónu 2019 nasazeni, to je jasné.
Marc VDS směřuje k Suzuki. Franco Morbidelli má smlouvu i na sezónu 2019, zatímco Tom Lüthi by mohl být nahrazen Alexem Márquezem, pokud se mladší bratr aktuálního mistra světa MotoGP rozhodne k přestupu z kubatury Moto2 do MotoGP.
Tech3-KTM pojede dle všech dostupných informací s Miguelem Oliveirou - dostal už od ředitele divize KTM-Motorsport Pita Beirera v Austinu návrh smlouvy. Hledá se druhý jezdec, v úvahu připadají buď Bradley Smith nebo Hafizh Syahrin.
Pramac-Ducati letos závodí s Millerem a Petruccim. Na rok 2019 má už podepsanou smlouvu vítěz GP Texasu kubatury Moto2 Francesco Bagnaia. Pokud by zůstal Lorenzo v továrním týmu Ducati, tak by celý tým Alma Pramac Racing mohl sice závodit se stroji 2019. Ale buď Miller nebo Petrucci by museli odejít. Ovšem na straně druhé jeden z této dvojice by mohl nahradit právě Lorenza v továrním týmu.
Zůstávají nám ještě dva týmy s motocykly Ducati, tedy Real Avintia Racing a Ángel Nieto Team: Zatímco Tito Rabat je u Avintia Racing díky svým výkonům nasazen aktuálně hodně vysoko, tak Siméon si musí dělat oprávněné starosti. S oběma týmy jedná továrna Yamaha, neboť Japonci zatím nemají žádný zákaznický satelitní tým na příští sezóny.
Ovšem oba dva týmy nejsou pro Japonce příliš zajímavé, ba naopak! Manažeři Yamahy si teď musí sníst «polévku», kterou si sami uvařili: Odchod Tech3 ke KTM a hodně špatná nabídka pro Marc VDS.
Smith, Redding, Siméon, Bautista, Syahrin, Abraham a zřejmě i Lüthi jsou jezdci, kteří nemají na sezónu 2019 vůbec nic jistého a možná si budou muset hledat nový domov, někteří dokonce i v MS-Superbike.
- Přidat komentář 10
- Publikováno: 25.4.2018
- Zařazeno v:
- Autor: