Reklama

Příčiny Bautistova debaklu v Sepangu

Dvojnásobný mistr světa Superbike Alvaro Bautista (Ducati) totálně propadl během svého vystoupení na divokou kartu MotoGP v Sepangu. Až v neděli po hlavním závodě prozradil, proč byl tak pomalý.

V mistrovství světa superbiků je Alvaro Bautista jasnou #1 a v kombinaci s Ducati Panigale V4R je těžko porazitelný, jak dokazuje jeho 59 vítězství a 89 umístění na stupních vítězů. Navzdory dvěma předchozím testům MotoGP v Misanu však ve svém vystoupení s divokou kartou v Sepangu nebyl zdaleka konkurenceschopný.

Přestože si Alvaro užívá malajskou trať i tamní horko a vlhko, k údivu mnohých doslova spadl do propasti. Bautista dokončil páteční trénink předposlední, stejně jako kvalifikaci a sobotní závod ve sprintu. A v nedělním závodě Grand Prix opět projel cílem předposlední, ale Takaaki Nakagami (LCR Honda), který jel za ním, předtím upadl a poté teprve pokračoval v závodě. Bautista byl 53,5 sekundy od vítěze Enea Bastianiniho.

„Musím přiznat, že jsem měl celý víkend problém, který jsem nechtěl přijmout,“ řekl Bautista v neděli odpoledne. „Při testu v Jerezu jsem měl ošklivou havárii se superbikem a narazil jsem si hlavu z výšky tří metrů po převýšení. Později bylo vše v pořádku, ale v pátek v Sepangu jsem cítil, že na levou stranu nemám sílu. Snažil jsem se s tím vypořádat a pracoval jsem s fyzioterapeuty, ale stále se to zhoršovalo. Nemohl jsem jet tak, jak jsem chtěl, a proto jsem na sebe naštvaný. Nedokázal jsem si jízdu užít ani se prosadit.“

Už v pátek Bautistova data ukázala, že byl velmi dobrý při brzdění a v pravotočivých zatáčkách, ale ve dvou levotočivých zatáčkách ztratil téměř sekundu.

„Vymlouval jsem se a řekl jsem, že mi chybí sebevědomí, ale ve skutečnosti na tomto motocyklu potřebujete hodně výkonu, když dáte brzdy,“ připustil Alvaro. „Jsem frustrovaný. Ne kvůli výsledku, ale proto, že jsem nemohl vydat maximum. 90 procent mého problému bylo tak, jak je popsáno. Zbylých deset procent byl můj nedostatek důvěry. Škoda, že jsem nemohl využít své šance. Bylo by hezké, kdybych mohl znovu řídit a být stoprocentně fyzicky fit.“

Skoro 39-letý Španěl nepřišel s nápadem zrušit sázku na divokou kartu. “Neměl jsem a nemám žádné bolesti, všechno bylo v pořádku,„ řekl Bautista. „Jen to, že nemám sílu. Musím se nechat zkontrolovat doma ve Španělsku, abych zjistil proč. Možná je něco v nepořádku s obratlem na krku. Při pádu byly stlačeny obratle a přetaženy svaly, což pravděpodobně ovlivnilo nerv na paži. Musíme se na to dívat velmi pečlivě, krk je velmi kritická a citlivá oblast. Doufám, že to rychle vyřešíme, abych byl fit na zimní přípravu.“

Výsledek MotoGP Race Sepang/MAL:

1. Bastianini, Ducati, 20 kol za 39:59,137 min
2. Alex Márquez, Ducati, + 1,535 sec
3. Bagnaia, Ducati, + 3,562
4. Martin, Ducati, + 10,526
5. Quartararo, Yamaha, + 15,000
6. Bezzecchi, Ducati, + 16,946
7. Morbidelli, Yamaha, + 18,553
8. Miller, KTM, + 19,204
9. Di Giannantonio, Ducati, + 19,399
10. Marini, Ducati, + 19,740
11. Viñales, Aprilia, + 21,189
12. Zarco, Ducati, + 23,598
13. Marc Márquez, Honda, + 27,079
14. Augusto Fernández, KTM, + 28,940
15. Pol Espargaró, KTM, + 29,849
16. Lecuona, Honda, + 50,960
17. Bautista, Ducati, + 53,564
18. Nakagami, Honda, + 1:42,162 min

Výsledek MotoGP-Sprint Sepang/MAL:

1. Alex Márquez, Ducati, 10 kol za 19:58,713 min
2. Jorge Martin, Ducati, +1,589 sec
3. Pecco Bagnaia, Ducati, +3,034
4. Enea Bastianini, Ducati, +3,242
5. Brad Binder, KTM, +3,310
6. Jack Miller, KTM, +4,318
7. Marco Bezzecchi, Ducati, +5,307
8. Johann Zarco, Ducati, +5,501
9. Luca Marini, Ducati, +6,420
10. Maverick Viñales, Aprilia, +7,241
11. Franco Morbidelli, Yamaha, +8,775
12. Aleix Espargaró, Aprilia, +9,995
13. Fabio Di Giannantonio, Ducati, +10,067
14. Augusto Fernández, KTM, +10,643
15. Pol Espargaró, KTM, +11,005
16. Fabio Quartararo, Yamaha, +11,911
17. Raúl Fernández, Aprilia, +13,591
18. Miguel Oliveira, Aprilia, +15,058
19. Takaaki Nakagami, Honda, +16,015
20. Iker Lecuona, Honda, +23,484
21. Marc Márquez, Honda, +24,930
22. Álvaro Bautista, Ducati, +36,501
23. Joan Mir, Honda, +40,594



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama