Reklama

Přestupový mlýn MotoGP možná semele ještě Millera, Acostu, Bastianiniho a Martina

Přestupový mlýn MotoGP má letos velmi zvláštní a poněkud nevyzpytatelný průběh. V tuto chvíli je sice neobsazené pouze jedno místo (Repsol Honda Team), ale zdá se, že to nezůstane jen u toho. V «premier class» by mohlo v blízké budoucnosti dojít k několika překvapivým a pozoruhodným změnám.

V poslední době jsme viděli několik překvapení ohledně přestupového trhu MotoGP. Ostatně kdo by čekal, že Marc Marquez po letošní sezóně opustí Hondu a v roce 2024 vymění tovární Hondu RC213V za starší Ducati z Gresini Racing MotoGP a kdo mohl předvídat, že Alex Rins po roce předčasně ukončí smlouvu s HRC a v roce 2024 se stane novým týmovým kolegou Fabia Quartarara v týmu Monster Energy Yamaha MotoGP. Také odchod Johanna Zarca z Prima Pramac Racing, volba Marca Bezzecchiho zůstat věrný Mooney VR46 Racing Teamu a vzdát se tovární Ducati a volba Ducati zvolit si Franca Morbidelliho jako Zarcovu náhradu v Prima Pramac Racing lze nazvat docela nápadnou.

Poté, co byly tyto pozoruhodné převody dokončeny, mnozí sledovali vývoj v Hondě s větším než normálním zájmem. Mnoho jmen bylo v poslední době spojováno jako možní nástupci Marca Marqueze v týmu Repsol Honda. V tuto chvíli se zdá, že Fermin Aldeguer a Fabio Di Giannantonio jsou dvě nejdůležitější jména, která se v roce 2024 stanou týmovým kolegou Joana Mira v oficiálním týmu Honda MotoGP. Při vší úctě k těmto dvěma talentovaným jezdcům, málokdo by to na začátku letošní sezóny předpověděl.

Očekává se, že konečné rozhodnutí ohledně výběru Hondy padne v nejbližších dnech. S touto volbou by byl startovní rošt MotoGP pro rok 2024 kompletní, ale v paddocku MotoGP se nyní objevuje několik příběhů, že tomu tak vůbec nemusí být. V továrních týmech KTM a Ducati nastaly totiž trochu potíže.

Je možné, že Enea Bastianini bude muset své místo v týmu Lenovo Ducati přenechat Jorge Martinovi, současnému jezdci Prima Pramac Racing a aktuální #2 v pořadí šampionátu MotoGP. Je jasné, že výkony Bastianiniho v letošní sezóně zůstaly ve srovnání s předchozí sezónou značně za očekáváním. Teď už sice každý ví, že Ital v této sezóně neměl štěstí, musel se potýkat se zraněními a velkou část sezony byl mimo hru. Ale navzdory všem těmto okolnostem se zdá, že Ducati stále pochybuje a preferuje Martina jako týmového kolegu Francesca Bagnaii pro rok 2024.

Na zprávy už reagoval Bastianiniho osobní manažer Carlo Pernat a zkušený Ital okamžitě zareagoval, když byl dotázán na zmíněné fámy proti jeho chráněnci.

Carlo Pernat: „Enea je skvělý šampion a dokázal to. Havárie během prvního víkendu Grand Prix sezóny v Portugalsku - způsobená Lucou Marinim - okamžitě zničila jeho šance na titul. Ducati to moc dobře ví. A pak je tu smlouva: její porušení by stálo spoustu peněz a v Ducati to také vědí.“

Jako by to nestačilo, zdá se, že KTM také zvažuje takový scénář, protože výkony Jacka Millera výrazně zaostávají za výkonem jeho týmového kolegy z Red Bull KTM Factory Racing Brada Bindera. Zatímco Jihoafričan v této sezóně již dvakrát vyhrál v sobotu (Sprint), a v neděli skončil dvakrát na stupních vítězů a aktuálně zaujímá čtvrté místo v průběžném pořadí šampionátu, Miller si musí vystačit s pouhým jedním umístěním na stupních vítězů (Jerez) a desátým místem v pořadí ve své debutové sezóně pro rakouského výrobce motorů.

Je jasné, že KTM od Australana čekala více. Nyní také víme, že Rakušané se nevyhýbají tvrdým opatřením a bez milosti zasahují, když si něco smyslí: stačí se ostatně zeptat třeba Pola Espargara. Nyní je také veřejným tajemstvím, že lidé v KTM mají velmi rádi současného jezdce Moto2 Pedra Acostu a letošního zřejmě už jistého mistra světa Moto2. Španěl už má smlouvu na MotoGP v rámci rodiny KTM (GASGAS Factory Racing Tech 3), ale to by se mohlo změnit.

Klidně se může stát, že Acosta – kterého KTM vidí jako nového Marca Marqueze – bude pro rok 2024 převeden do Red Bull KTM Factory Racing jako Binderův týmový kolega a že Miller bude naopak posunut továrnou KTM do GASGAS Factory Racing Tech 3. Můžeme to ostatně uzavřít vše poté, co ředitel KTM Motorsport Pit Beirer v rozhovoru pro německý Speedweek nechtěl dát na výše zmíněnou otázku jasnou odpověď. Beirer na otázku neodpověděl, ale řekl: „Očekává se Miller u KTM a Acosta u GAGAS“. To je zkrátka odpověď, že Beirer se může vydat jakýmkoli směrem a zní velmi odlišně od rázného ne.

Jak, co a kde, to ukáže teprve nejbližší budoucnost, ale je jasné, že rok 2023 se zapíše do dějin Grand Prix jako rok bohatý na události, pokud jde o smlouvy MotoGP, speciální a překvapivé přestupy, i když si Bastianini a Miller jednoduše udrží svá současná místa pro rok 2024.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama