Reklama

Přestupový kolotoč se rozjel

Několik Top-pilotů se musí obávat o svá místa v MotoGP na rok 2023: Například jmenuji Jacka Millera, Pola Espargaró, Alexe Márqueze, Taka Nagakamiho, Andrea Doviziosa a Mavericka Viñalese. Hodně napoví to, zda Joan Mir (Suzuki) odejde opravdu k HRC...?

Čtyři tovární piloti MotoGP se nemusí aspoň bezprostředně obávat o své působení, neboť Marc Márquez, Pecco Bagnaia a Brad Binder už své smlouvy prodloužili do konce sezóny 2024. A smlouva s továrnou Yamaha, která sice mistru světa Fabio Quartararovi končí koncem sezóny 2022, tak byla od pátku během Grand Prix v Jerezu neoficiálně prodloužena o další dva roky a francouzský jezdec tak zůstane #1 v týmu Yamaha Factory Team.

Celá řada dalších Top-pilotů si ale musí dělat starosti: Jack Miller, Pol Espargaró, Alex Márquez, Alex Rins, Taka Nagakami, Andrea Dovizioso a Maverick Viñales nemají vůbec nic jistého.

A takto vypadají plány týmů MotoGP na sezónu 2023.

Repsol Honda

Marc Márquez je fix, Pol Espargaró nemá svou smlouvu vůbec jistou, ex-mistr světa Joan Mir by po skončení Suzuki v šampionátu Grand Prix mohl převzít toto místo.

LCR-Honda

Alex Márquez a Takaaki Nagakami zatím trochu zklamali, takže by se mohl vrátit Jack Miller, který už 2015 u LCR závodil. Především pozice Nakagamiho je hodně vratká...Jeho pozici by mohl převzít Ai Ogura, nebo Somkiat Chantra.

Monster Yamaha

Fabio Quartararo svou smlouvu prodlouží o 2 roky, Franco Morbidelli sice zůstává hodně za očekáváním, ale má smlouvu do konce roku 2023 a dle ředitele závodního oddělení Yamahy Lina Jarvise bude smlouva dodržena.

WithU Yamaha

Andrea Dovizoso je největším zklamáním od 19. září 2021, kdy poprvé závodil na motocyklu Yamaha. Dá se přepokládat, že bude muset svou kariéru pilota MotoGP ukončit. Jeho týmový kolega Darryn Binder přeskočil prostřední kubaturu Moto2 a nemá to vůbec lehké. Otázkou je, jak bude nadále pojímán jeho současný tým: Pokud zůstane WithU-Team jako Yamaha-Junior-Team, tak by mohl zůstat a k němu přijít třeba lídr Moto2 Celestino Vietti z VR46 Riders Academy. Ovšem zájem je i o Raúla Fernándeze, stejně jako o Topraka Razgatliogla.

Ducati Lenovo

Pecco Bagnaia je fix, Jack Miller stojí jasně ve stínu Itala, i když vice-mistr světa měl na začátku sezóny velké problémy s Desmosedici GP22. Dvojnásobný letošní vítěz Enea Bastianini by mohl převzít Millerovo místo, naděje si dělá také Jorge Martin.

Pramac Ducati

Momentálně závodí za satelitní tým Ducati Johann Zarco a Jorge Martin a je docela možné, že tato dvojice zůstane i na sezónu 2023. Ovšem «Martinator» by mohl být kandidátem i pro tým Repsol Honda a tak by se mohl vrátit Jack Miller. A pokud se Zarco neprokáže konzistencí, tak by mohl také dostat «padáka». 16. července už oslaví 32 roků a dosud ještě nevyhrál ani jeden závod MotoGP.

Gresini Racing Ducati

V letošním roce závodí za Gresiniho Enea Bastianini a Fabio Di Giannantonio. Dvojnásobný letošní vítěz Enea Bastianini bude zřejmě přetransferován buď do továrního týmu Lenovo Ducati, nebo do satelitní stáje Pramac Ducati (pokud se Jorge Martin při následujících závodech Grand Prix výrazně prosadí a dostane šanci vedle Bagnaii v továrním týmu.)

Mooney VR46 Ducati

Luca Marini ve svém druhém roce závodění v MotoGP, ačkoliv má k dispozici GP22, stojí většinou ve stínu týmového kolegy Marco Bezzecchiho, který závodí na GP21. Tato dvojice by mohla dostat šanci i v sezóně 2023, pokud bude Vietti transferován k WithU-RNF-Yamaha.

Red Bull KTM Factory Racing

Brad Binder je do konce 2024 pod smlouvou, jednání s Miguelem Oliveirou probíhají. Ovšem jsou zde volni piloti od Suzuki, Alex Rins a Joan Mir. Faktem ale je, že KTM raději sází na «vlastní odchovance», jako třeba na Bindera a Oliveiru.

KTM Tech Factory Racing

Oba Rookies Remy Gardner a Raúl Fernández, prožívají těžkou začátečnickou sezónu v «premier class» s KTM RC16. Továrna KTM ale počítá se stejnou dvojicí i na sezónu 2023.

Aprilia Racing

Vítěz Grand Prix Argentiny Aleix Espargaró a aktuálně druhý jezdec šampionátu MotoGP bude mít za nějakou dobu brzy odslouženo šest let u Aprilie. 2023 očekává starší z bratrů Espargarových lukrativní zvýšení gáže! Maverick Viñales stojí zatím zcela ve stínu svého týmového kolegy a mohl by ho nahradit buď Alex Rins nebo talent z Moto2 Tony Arbolino.

Tovární týmy MotoGP 2022

Red Bull KTM (Binder, Oliveira)
Ducati Lenovo (Bagnaia, Miller)
Monster Yamaha (Quartararo, Morbidelli)
Suzuki Ecstar (Mir, Rins)
Aprilia Racing (Aleix Espargaró, Viñales)
Repsol Honda (Marc Márquez, Pol Espargaró)

Satelitní a privátní týmy 2022

Tech3-KTM (Gardner, Raúl Fernández)
Pramac Ducati (Zarco, Martin)
WithU-Yamaha (Dovizioso, Darryn Binder)
Mooney VR46 Ducati (Marini, Bezzecchi)
Gresini Racing Ducati (Bastianini, Di Giannantonio)
LCR Honda (Nakagami, Alex Márquez)

Stav MS po 6 z 21 závodů Grand Prix:1. Quartararo 89 bodů. 2. Aleix Espargaró 82. 3. Bastianini 69. 4. Rins 69. 5. Bagnaia 56. 6. Mir 56. 7. Zarco 51. 8. Brad Binder 48. 9. Marc Márquez 44. 10. Oliveira 43. 11. Miller 42. 12. Pol Espargaró 35. 13. Martin 28. 14. Viñales 27. 15. Nakagami 21. 16. Morbidelli 18. 17. Alex Márquez 16. 18. Bezzecchi 15. 19. Marini 14. 20. Dovizioso 8. 21. Darryn Binder 6. 22. Gardner 3.

Stav MS konstruktérů: 1. Ducati, 131 bodů. 2. Yamaha 89. 3. Aprilia 83. 4. Suzuki 80. 5. KTM 76. 6. Honda 57.

Stav MS týmů: 1. Suzuki Ecstar, 125 bodů. 2. Aprilia Racing 109. 3. Monster Energy Yamaha 107. 4. Ducati Lenovo 98. 5. Red Bull KTM Factory 91. 6. Pramac Racing 79. 7. Repsol Honda 79. 8. Gresini Racing MotoGP 69. 9. LCR Honda 37. 10. Mooney VR46 Racing 29. 11. WithU Yamaha RNF 14. 12. Tech3 KTM Factory 3.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama