Reklama

Pre Katar: Rozhodne se už v Losailu o mistrech světa Moto3 a MotoGP?

Za umělého osvětlení se na okruhu «Lusail International Circuit» v Doha pojede o víkendu letošní předposlední Grand Prix sezóny 2023: «Qatar Airways Grand Prix of Qatar».

MotoGP

Vloni tam trumfoval Enea Bastianini (tehdy ještě v barvách týmu Gresini), minulou neděli se v Sepangu vrátil nazpět na nejvyšší stupně vítězů, ovšem tentokrát už jako tovární jezdec Ducati; a to po nešťastném a těžkém průběhu sezóny.

Ve středu zájmu ovšem bude souboj dvou rivalů na čele šampionátu «premier class»: Obhájce titulu Pecco Bagnaia přijíždí s náskokem 14 bodů před jezdcem satelitního týmu Pramac Jorge Martinem. Ve zbývajících dvou závodních víkendech je ještě možnost získat 74 bodů.

Stav MS-MotoGP jezdců po 35 z 39 závodů: 1. Bagnaia, 412 bodů. 2. Martin 398. 3. Bezzecchi 323. 4. Binder 254. 5. Zarco 200. 6. Aleix Espargaró 198. 7. Viñales 175. 8. Marini 171. 9. Quartararo 156. 10. Miller 156. 11. Alex Márquez 149. 12. Di Giannantonio 100. 13. Morbidelli 93. 14. Marc Márquez 84. 15. Bastianini 76. 16. Oliveira 76. 17. Augusto Fernández 69. 18. Rins 54. 19. Nakagami 52. 20. Raúl Fernández 40. 21. Pedrosa 32. 22. Mir 24. 23. Pol Espargaró 13. 24. Savadori 9. 25. Folger 9. 26. Bradl 8. 27. Pirro 5. 28. Petrucci 5. 29. Crutchlow 3.

Stav MS konstruktérů: 1. Ducati, 626 bodů (mistr světa). 2. KTM 334. 3. Aprilia 292. 4. Yamaha 176. 5. Honda 169.

Stav MS týmů: 1. Prima Pramac Racing, 598 bodů. 2. Ducati Lenovo Team 498. 3. Mooney VR46 Racing 494. 4. Red Bull KTM Factory Racing 410. 5. Aprilia Racing 373. 6. Gresini Racing 249. 7. Monster Energy Yamaha 249. 8. CryptoDATA RNF 120. 9. LCR Honda 112. 10. Repsol Honda 108. 11. GASGAS Factory Racing Tech3, 91.

Moto2

V prostřední kubatuře Grand Prix je mistrovství světa rozhodnuto ve prospěch Pedra Acosty (Red Bull KTM Ajo) a tak se podívejme, co je nového v přestupovém kolotoči Moto2 na rok 2024.

A jedno přestupové potvrzení: Marcos Raminez pojede v roce 2024 za American Racing Team. Ramirez v neděli v barvách amerického týmu skončil třetí v závodu Moto2 Velké ceny Malajsie. Španěl a americký tým kubatury Moto2 už spolu závodili v roce 2020. Ramirez letos během sezóny opustil Forward Racing a vrátil se pro zbytek této sezóny ke svému „starému“ a bývalému zaměstnavateli.

Původně byla spolupráce zamýšlena pro zbývající závody sezóny 2023, když americký závodní tým soutěžil s Britem Rory Skinnerem. Ovšem Skinnerovy výkony v posledních víkendech Grand Prix výrazně zaostávaly za Ramirezem. To přimělo americký tým se po této sezóně rozloučit se Skinnerem (přes platnou smouvu) a pokračovat ve spolupráci s Ramirezem. Stručně řečeno, americký závodní tým se bude v roce 2024 skládat ze dvou amerických jezdců, kteří pro tým působili už také v minulosti.

Nyní, když tento americký závodní tým oficiálně potvrdil svou sestavu na sezónu 2024, zbývají ještě dvě volná místa ve třídě Moto2 (kromě řady jmen, která ještě nebyla oficiálně potvrzena, ale předpokládá se, že je to pouze formalita).

Volné je například druhé místo vedle Ayumu Sasakiho v týmu Yamaha VR46 Mastercamp a zatím taky neexistuje ani žádná dohoda ohledně druhého místa ve Fantic Racing vedle nováčka Arona Caneta. V Yamaha VR46 Mastercamp by chtěli získat současného jezdce týmu SpeedUp Alonsa Lopeze, zatímco ve Fantic Racing čekají na to, jak dopadne rozhodnutí týmu Repsol Honda. Pokud by se Honda rozhodla pro Fermina Aldeguera nebo Lucu Mariniho - v druhém případě Aldeguer odejde do VR46 Racing - rádi podepíšou Fabia Di Giannantonia.

Výše uvedená rozhodnutí jsou ale noční můrou pro šéfa týmu SpeedUp Lucu Boscoscura, protože existuje šance, že vzhledem k výše uvedenému vývoji po této sezóně zažije odchod obou jezdců: Lopeze i Aldeguera, a to navzdory skutečnosti, že oba jezdci mají podepsanou smlouvu na příští sezónu s jejich současným týmem. Skutečnost, že šéf italského týmu není spokojen s tímto vývojem, je ale řečeno hodně mírně. Boscoscuro se proto zuby nehty brání a hrozí velkými paušálními platbami (až do výše 400.000 Euro), které jsou podle něj ve smlouvách obou jezdců černé na bílém.

Ale pojďme ještě na chvíli k jedinému českému jezdci v kolotoči Grand Prix Filipu Salačovi: Ten aktuálně sice uzavírá Top-10, ale o pouhých 6 bodů za ním je Ital Celestino Vietti. Aby ale Salač udržel stejnou pozici jakou má na svém kontě zatím nejlepší Čech v kubatuře Moto2 (Karel Abraham 10. místo z roku 2010), tak to bude ještě v Kataru a potom ve Valencii pro něho hodně tvrdé.

Stav MS-Moto2 jezdců po 18 ze 20 závodů: 1. Acosta, 320,5 bodů (mistr světa). 2. Arbolino 243,5. 3. Dixon 183. 4. Aldeguer 162. 5. Canet 159. 6. Chantra 153,5. 7. Lopez 127. 8. Gonzalez 122,5. 9. Ogura 119,5. 10. Salac 110. 11. Vietti 106. 12. Lowes 91. 13. Garcia 84. 14. Roberts 80,5. 15. Arenas 79. 16. Baltus 53. 17. Ramirez 49. 18. J. Alcoba 46,5. 19. D. Binder 32. 20. Bendsneyder 30. 21. Foggia 28. 22. Guevara 20. 23. Van den Goorbergh 17. 24. Tulovic 12. 25. Pasini 11. 26. Hada 4,5. 27. Escrig 3. 28. Skinner 2. 29. Kelly 1.

MS konstruktérů: 1. Kalex, 422,5 bodů (mistr světa). 2. Boscoscuro 236. 3. Forward 4.

MS týmů: 1. Red Bull KTM Ajo 399,5 bodů. 2. Elf Marc VDS Racing 334,5. 3. Beta Tools SpeedUp 289. 4. Idemitsu Honda Team Asia 273. 5. Pons Wegow Los40, 243. 6. Inde GASGAS Aspar 203. 7. QJMOTOR Gresini Moto2, 156,5. 8. Correos Prepago Yamaha VR46 Master Camp 122,5. 9. Italtrans Racing 108,5. 10. Fantic Racing 106. 11. Fieten Oli Racing GP 70. 12. Onlyfans American Racing Team 51. 13. Liqui Moly Husqvarna Intact GP Team 35. 14. Pertamina Mandalika SAG Team 34,5. 15. Forward Team 4.

Moto3

Jaume Masia (Leopard Racing) má náskok 13 bodů na Ayumu Sasakiho (Liqui Moly Husqvarna Intact GP) a Japonce, respektive jeho tým bude zřejmě hodně mrzet cíl závodu v Sepangu, kdy Sasakiho týmový kolega Collin Veijer těsně Japonce porazil a „sebral“ mu tak 5 bodů!... a ty mohou sympatickému Sasakimu chybět.

23-letý Španěl Jaume Masia tak má v Kataru svůj první mečbol.

Stav MS-Moto3 jezdců po 18 ze 20 závodů: 1. Masiá 246 bodů. 2. Sasaki 233. 3. Alonso 205. 4. Holgado 205. 5. Öncü 195. 6. Ortolá 170. 7. Moreira 131. 8. Veijer 130. 9. Muñoz 113. 10. Rueda 111. 11. Nepa 100. 12. Toba 97. 13. Yamanaka 77. 14. Artigas 76. 15. R. Rossi 66. 16. Furusato 56. 17. Suzuki 50. 18. Kelso 48. 19. Bertelle 47. 20. Salvador 31. 21. Fenati 30. 22. Odgen 23. 23. A. Fernández 22. 24. Migno 17. 25. Farioli 14. 26. Fellon 6. 27. Azman 5. 28. Carraro 5. 29. Aji 4. 30. Whatley 4. 31. Perez 3.

MS konstruktérů: 1. KTM 362 bodů (mistr světa). 2. Honda 297, 3. Husqvarna 272. 4. GASGAS 229. 5. CFMOTO 100.

MS týmů: 1. LIQUI MOLY Husqvarna Intact GP 363 bodů, 2. Leopard Racing 318. 3. Red Bull KTM Ajo 306 Punkte. 4. Gaviota GASGAS Aspar Team 282. 5. Angeluss MTA Team 270. 6. Red Bull KTM Tech3, 219. 7. SIC58 Squadra Corse 163. 8. MTHelmets-MSi 136. 9. CFMOTO Racing PrüstelGP 124. 10. BOE Motorsports 116. 11. Rivacold Snipers Team 82. 12. Honda Team Asia 60. 13. CIP Green Power 54. 14. Vision Track Racing Team 27.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama