Nová kubatura Sportbike, která nahradí MS-SSP300
- Publikovno: dnes
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
S oficiálním zveřejněním reglementu nového mistrovství světa kubatury MS-Sportbike se mohou jezdci a týmy začít připravovat na premiérovou sezónu 2026. Zatím to byly pouhé spekulace a dohady, nyní už stojí reglement MS-Sportbike «černý na bílém».
Které motocykly byly homologovány? Homologaci motocyklů si nechalo vydat osm výrobců. Aprilia RS 660, CF Moto 675 SR-R, Kawasaki ZX-6R 636, Triumph Daytona 660, Yamaha YZF R7, Kove 450RR, Suzuki GSX-8R a Honda CBR 600 mají motory od velkých dvouválcových motorů o objemu 776 ccm až po malý čtyřválcový motor o objemu 450 ccm.
FIM usiluje o výkon okolo 90 koní. Je samozřejmé, že vyvážení je nezbytné pro srovnání různých konceptů.
Prvním faktorem je hmotnost. Kove bude zdaleka nejlehčí motocykl a se 70 HP ve standardní konfiguraci bude pravděpodobně jedním z méně výkonných motocyklů; Suzuki bude nejtěžší. Jak víme z jiných sérií, celková hmotnost motocyklu a jezdce bude – zjednodušeně řečeno – jedna.
Neúspěšnému výrobci mohou být dále uděleny technické úlevy a povoleno mu modifikovat komponenty motoru, které by normálně musely odpovídat standardnímu výrobnímu modelu. Dále lze omezit točivý moment a otáčky – k tomu světový řídící orgán používá standardizovanou elektronickou řídicí jednotku (ECU) od společnosti Mectronik.
Algoritmus, který stojí za vyvažováním, je stejný jako v mistrovství světa supersportů a pro normálního smrtelníka je sotva srozumitelný.
Úpravy motoru jsou přísně zakázány, stejně jako úpravy skříně vzduchového filtru, palivové nádrže, převodovky, rámu, kyvné vidlice a ráfků. Kapotáže (v původním provedení), brzdy a zavěšení kol lze vyměnit, ale pouze za homologované produkty, spolu s jednoduchými přídavnými díly, jako jsou brzdové páky, stupačky atd. Aby se udržely nízké náklady, byly do předpisů zahrnuty různé cenové limity.
Motor musí být v provozu dva závodní víkendy, než může být generálně opraven nebo vyměněn.
Zatím známé týmy a jejich jezdci Sportbike 2026:
Kove Racing Team 109: Benat Fernandez - Phillip Tonn
MTM Kawasaki: Loris Veneman - Xavier Artigas
BrCorse Yamaha: Carter Thompson - Marco Gaggi
Arco Motor University Yamaha: Alessandro Di Persio
Track & Trades Wixx Racing Suzuki: Jeffrey Buis
ProDina XCI: David Salvador - Antonio Torres
Top-3 ze šampionátů BSB, IDM a CIV
BSB Sportbike
1.) Kas Beekmans, Suzuki
2.) Ferre Fleerackers, Aprilia
3.) Fenton Seabright, Aprilia
IDM Sportbike
1.) Iñigo Iglesias, Triumph
2.) Oliver Svendsen, Triumph
3.) Rick Kooistra, Triumph
CIV Sportbike
1.) Bruno Ieraci, Triumph
2.) Mattia Sorrenti, Aprilia
3.) Paolo Grassia, Aprilia
- Přidat komentář 1
- Publikováno: dnes
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Nová kubatura Sportbike, která nahradí MS-SSP300
- včera - Jezdec Moto2 Izan Guevara bude testovat bike MotoGP
- včera - Jeffrey Buis se Suzuki v MS-Sportbike
- včera - Aprilia SR GT 400: sportovní skútr s dobrodružnými vlastnostmi
- 18.11. - Test Valencia: Aprilia 1. – Toprak před Rinsem & Millerem
- 18.11. - Diskvalifikace: Payne/Rousseau ztratili titul mistra světa
Další z rubriky
- dnes - Nová kubatura Sportbike, která nahradí MS-SSP300
- včera - Jeffrey Buis se Suzuki v MS-Sportbike
- 19.10. - Titul pro čínský motocykl Kove, Fernandez mistrem světa
- 15.6. - Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný
- 14.6. - Thompsonovo premiérové vítězství, 26. Svoboda, Novotný crash
- 13.6. - PP získal Antonio Torres, 25. Svoboda, 29. Novotný

