Reklama

North West 200: Alastair Seeley přidal další 2 vítězství

Letošní ročník North West 200 se skončil dvěma vítěznými závody Glenna Irwina v kubatuře Superbike a také trumfem Alastaira Seeleyho, jenž počet svých vítězství na tomto okruhu zvýšil na 24!

Oba závody královské kubatury Superbike při North West 200 mají stejného vítěze, který se jmenuje Glenn Irwin.

V prvním závodě Superbike vedl mladý Severní Ir s dostatečným náskokem, ale ve 4. kole byl dlouhý na brzdy v šikaně Juniper a ztratil 3 sekundy. To už bylo také oficiálně oznámeno, že pro předčasný start dostane Seeley trest 5 sekund a tím byl aktuálně až na 5. místě. Ve stejném okamžiku už také pro defekt svého BMW chyběl v závodě Michael Dunlop, stejně jako on ale předčasně ukončili své zápolení David Johnson a Ian Hutchinson.

O vítězství Irwina tak nebylo vůbec pochyb, o druhé místo bojoval úspěšně Harrison a také dvojice Rutter a Johnston. Seeley se musel zklamaně spokojit s 5. místem.

Anchor Bar Superbike race one

1 SBK 2 Glenn IRWIN Ducati - Be Wiser Ducati Racing Team a 7 30:53.529 121.681 4:24.266 122.195 5
2 SBK 8 Dean HARRISON Kawasaki - Silicone Engineering Racing a 7 30:54.546 1.017 121.615 4:24.144 122.251 4
3 SBK 4 Michael RUTTER BMW - Bathams Racing a 7 30:56.676 3.147 121.475 4:24.338 122.162 4
4 SBK 13 Lee JOHNSTON Honda - Honda Racing a 7 30:59.760 6.231 121.274 4:24.173 122.238 2
5 SBK 34 Alastair SEELEY BMW - Tyco BMW Motorrad a 7 31:00.696 7.167 121.213 4:24.855 121.923 3
6 SBK 10 Conor CUMMINS Honda - Padgett’s Motorcycles a 7 31:10.488 16.959 120.578 4:25.062 121.828 6
7 SBK 40 Martin JESSOPP BMW - Riders Motorcycles BMW a 7 31:22.108 28.579 119.834 4:26.819 121.026 2
8 SBK 62 Sam WEST BMW - PRL Worthington a 7 31:46.867 53.338 118.278 4:29.967 119.615 5
9 SBK 37 James HILLIER Kawasaki - Quattro Plant / JG Speedfit a 7 31:52.225 58.696 117.946 4:28.936 120.073 2
10 SBK 20 Daniel COOPER BMW - IMP Cross Engineering a 7 32:07.847 1:14.318 116.991 4:34.257 117.744 2

Rovněž druhý závod Superbike vyhrál Glenn Irwin (Ducati), na stupních vítězů ho doplnili Michael Dunlop (BMW) a Lee Johnston (Honda). Závěrečný závod celého víkendu North West 200 je nejprestižnějším závodem, neboť jsou zde ceny oproti předchozím závodům podstatně navýšeny. Irwin měl jednu nezanedbatelnou výhodu, zúčastnil se pouze obou kubatur Superbike a mohl tedy nastřádat určité síly, zatímco někteří jeho konkurenti jen převlékali kombinézy. Z Pole-Position odstartoval Irwin a dostal se do čela závodu, na který byla soustředěna veškerá pozornost a dle kterého se také vše jmenuje NW 200. Ještě během prvního kola byl závod na 20 minut přerušen, aby byl vyčištěn úsek «Ballysally Roundabout».

Po této nucené přestávce se jezdci opět vydali na 14,436 km dlouhý okruh mezi městy Portstewart, Coleraine a Portrush. Do čela šel opět Irwin, a za ním se v úseku «York Corner» postupně vydali do stíhání Harrison, Dunlop, Seeley. Po 1. kole vedl Irwin už p 3,5 sekundy před Harrisonem, následovali Rutter, Dunlop, Martin Jessopp a Johnston...až na P12 Seeley.

Pak chybovali v šikaně Harrison a Hickman a Irwin vedl o 3,9 sec., za ním následovali Dunlop, Johnston, Rutter, Jessopp, Hickman, Conor Cummins, Johnson, Harrison, James Hillier a Seeley, který předjel Iana Hutchinsona.

Po 4 absolvovaných kolech bylo už jasno na prvních dvou místech, když Irwin zajel nové nejrychlejší kolo za 4:22.945 - ovšem na rekord Dunlopa z roku 2016 mu stále ještě necelá sekundy chyběla (4:22,095 = 198,282 km/h.)

Ačkoliv se v samém závěru sice pokoušel Dunlop o vítězství, tak Irwin svůj náskok z 4,788 sec zvýšil na 9,962 sekundy! V boji pětice jezdců o poslední volné pódiové místo byl nejlepší Johnston, za ním byli odmávnuti Jessopp, Cummins Harrison a Rutter.

Merrow Hotel and Spa Superbike race two

1 SBK 2 Glenn IRWIN Ducati - Be Wiser Ducati Racing Team a 7 30:43.811 122.323 4:22.945 122.809 3
2 SBK 3 Michael DUNLOP BMW - Tyco BMW Motorrad a 7 30:53.773 9.962 121.665 4:23.105 122.734 6
3 SBK 13 Lee JOHNSTON Honda - Honda Racing a 7 30:53.958 10.147 121.653 4:24.162 122.243 2
4 SBK 40 Martin JESSOPP BMW - Riders Motorcycles BMW a 7 30:54.139 10.328 121.641 4:24.247 122.204 6
5 SBK 10 Conor CUMMINS Honda - Padgett’s Motorcycles a 7 30:54.466 10.655 121.620 4:24.239 122.208 7
6 SBK 8 Dean HARRISON Kawasaki - Silicone Engineering Racing a 7 30:55.953 12.142 121.522 4:23.988 122.324 3
7 SBK 4 Michael RUTTER BMW - Bathams Racing a 7 30:57.334 13.523 121.432 4:24.708 121.991 6
8 SBK 7 Gary JOHNSON Kawasaki - RAF Regular & Reserves a 7 31:20.366 36.555 119.945 4:26.719 121.071 3
9 SBK 37 James HILLIER Kawasaki - Quattro Plant / JG Speedfit a 7 31:20.647 36.836 119.927 4:25.272 121.732 3
10 SBK 34 Alastair SEELEY BMW - Tyco BMW Motorrad a 7 31:22.619 38.808 119.801 4:25.982 121.407 3

V posledních dvou kolech dnešního závodu Supersport potvrdil Alastair Seeley, že je s motocyklem Yamaha v této kubatuře neporazitelný. Na startu chyběl ze čtvrtka zraněný William Dunlop a ze začátku závodu vedl Harrison, přičemž vedoucí 8-členná skupina ve složení Harrison, Seeley, Gary Johnson, Michael Dunlop, Hillier, Jessopp a Cummins jezdila v rozdílu max. 2 sekund. Ačkoliv se skupina několikrát roztrhala, tak díky charakteristice okruhu s dlouhými rovinkami se zase skupinka sjela. Ještě po 4 ujetých kolech nebylo jasné, kdo vyhraje. Pak ale zajel Seeley nejrychlejší kolo závodu 4:35.909 a podařilo se mu odpoutat od Johnsona a Hilliera, kteří spolu bojovali o 2. místo. Johnson, Harrison a Dunlop pak bez vidiny prvního místa bojovali o pozice 4 až 6. Po 6 kolech vyhrál Seeley, druhý byl těsně Hillier, který udržel malý náskok před Johnstonem. Dále dojeli Dunlop. Jessopp, Cummins a Johnson. Seeley zajel nový rekord okruhu této třídy výkonem 4:33.864 a bylo to jeho 12. vítězství v kubatuře Supersport.

Bet McLean Supersport race two

1 SSP 34 Alastair SEELEY Yamaha - EHA Racing a 6 27:47.289 115.906 4:33.864 117.913 6
2 SSP 37 James HILLIER Kawasaki - Quattro Plant / JG Speedfit a 6 27:52.850 5.561 115.520 4:37.213 116.488 6
3 SSP 13 Lee JOHNSTON Honda - Padgett’s Motorcycles a 6 27:53.135 5.846 115.501 4:37.440 116.393 5
4 SSP 9 Dean HARRISON Kawasaki - Silicone Engineering Racing a 6 27:53.402 6.113 115.482 4:36.843 116.644 6
5 SSP 3 Michael DUNLOP Honda - MD Racing a 6 27:53.480 6.191 115.477 4:36.673 116.715 6
6 SSP 40 Martin JESSOPP Triumph - Riders Motorcycles a 6 27:55.203 7.914 115.358 4:37.934 116.186 6
7 SSP 10 Conor CUMMINS Honda - Padgett’s Motorcycles a 6 27:55.933 8.644 115.308 4:38.280 116.041 6
8 SSP 7 Gary JOHNSON Triumph - Lee Hardy Racing a 6 28:00.434 13.145 114.999 4:38.400 115.991 5
9 SSP 52 James COWTON Kawasaki - McAdoo Kawasaki Racing a 6 28:16.037 28.748 113.941 4:41.587 114.679 2
10 SSP 11 Dan KNEEN Honda - Jackson Racing a 6 28:16.772 29.483 113.892 4:41.868 114.564 5

Až do poslední šikany to vypadalo, že Peter Hickman vyhraje i druhý závod kubatury Superstock, ale Alastair Seeley byl v úplném závěru rychlejší a tvrdší a připsal si na své konto už 24. první místo na závodě North West 200. Do závodu nejlépe odstartovala čtveřice Rutter, Dunlop, Seeley a Hickman, postupně jezdilo na špici hned osm jezdců: Kneen, Seeley, Rutter, Dunlop, Hickman, Hilier, Harrison, Jessopp, Gary Jonson a Lee Johnston, přičemž Top-5 dělilo pouze 0,999 sec. V poločase převzali komando Seeley a Hickman, přičemž do posledního kola vjížděl jako první Hickman. Ovšem v šikaně Juniper byl Seeley lepší na brzdy a dokázal vyhrát už třetí letošní závod, celkově to bylo jeho 24. prvenství v závodech North West 200. Za Hickmanem si poslední pódiové místo zajistil Harrison, Top-5 dokompletovali Dunlop a Johnson.

CP Hire Superstock race two

1 STK 34 Alastair SEELEY BMW - Tyco BMW Motorrad a 6 26:35.361 121.131 4:24.720 121.985 6
2 STK 60 Peter HICKMAN BMW - Smith’s Racing BMW a 6 26:35.547 0.186 121.117 4:24.608 122.037 5
3 STK 8 Dean HARRISON Kawasaki - Silicone Engineering Racing a 6 26:36.887 1.526 121.015 4:24.992 121.860 5
4 STK 3 Michael DUNLOP BMW - MD Racing a 6 26:37.091 1.730 121.000 4:25.257 121.739 5
5 STK 7 Gary JOHNSON Kawasaki - RAF Regular & Reserves a 6 26:38.121 2.760 120.922 4:25.608 121.578 4
6 STK 14 Dan KNEEN BMW - Tyco BMW Motorrad a 6 26:47.465 12.104 120.219 4:25.654 121.557 3
7 STK 40 Martin JESSOPP BMW - Riders Motorcycles BMW a 6 26:52.391 17.030 119.852 4:26.213 121.301 3
8 STK 37 James HILLIER Kawasaki - Quattro Plant / JG Speedfit a 6 27:00.791 25.430 119.231 4:27.793 120.586 2
9 STK 10 Conor CUMMINS Honda - Padgett’s Motorcycles a 6 27:01.989 26.628 119.143 4:28.932 120.075 2
10 STK 20 Daniel COOPER BMW - IMP Cross Engineering a 6 27:02.675 27.314 119.092 4:28.958 120.063 2

Ani ve druhém závodě kubatury Supertwin se 54-letý ex-vítěz Grand Prix Jeremy McWilliams nedočkal letos vítězství, když ho porazil James Cowton.

JM Paterson Supertwin race two

1 TWN 52 James COWTON Kawasaki - McAdoo Kawasaki Racing a 4 19:50.489 108.077 4:57.351 108.599 2
2 TWN 99 Jeremy McWILLIAMS Kawasaki - KMR Kawasaki/IEG Racing a 4 19:51.091 0.602 108.022 4:57.695 108.473 2
3 TWN 74 Joey THOMPSON Paton - Team ILR / Mark Coverdale a 4 19:51.956 1.467 107.944 4:58.284 108.259 3
4 TWN 8 Christian ELKIN Kawasaki - Dynocentre NI a 4 20:08.256 17.767 106.487 4:58.878 108.044 2
5 TWN 65 Michael SWEENEY Kawasaki - Kiely Heating Racing a 4 20:27.022 36.533 104.859 5:07.148 105.135 3
6 TWN 63 Victor LOPEZ Kawasaki - Martimotos Racing a 4 20:40.047 49.558 103.757 5:09.441 104.356 4
7 TWN 28 Denver ROBB Kawasaki a 4 20:40.994 50.505 103.678 5:09.201 104.437 3
8 TWN 42 Jonathan PERRY Kawasaki - Jonathan Perry Racing a 4 20:41.585 51.096 103.629 5:10.618 103.960 3
9 TWN 182 Xavier DENIS Kawasaki - Optimark Road Racing a 4 20:51.430 1:00.941 102.814 5:10.242 104.086 3
10 TWN 5 Marty LENNON Kawasaki - Milne Racing a 4 20:54.854 1:04.365 102.533 5:11.437 103.687 2



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama