Nejvíce pádů bylo v Mostě
- Publikovno: 21.12.2023
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Po neuvěřitelné sezóně je čas podívat se na data a zjistit, kteří jezdci havarovali nejvíce, které okruhy měly nejvyšší počet pádů a které zatáčky se ukázaly jako nejnáročnější…
Zatímco Mistrovství světa MOTUL FIM Superbike je mimo sezónu po 12 intenzivních kolech napínavých a nepřetržitých akcí, je čas ohlédnout se zpět a analyzovat některá data, která vzešla ze sezóny. Tentokrát se podíváme na zprávu o pádech 2023 a uvidíme, který jezdec havaroval nejvíce, která zatáčka byla nejsložitější z hlediska počtu pádů a mnoho dalšího.
CELKOVÁ ČÍSLA: méně pádů ve WorldSBK a WorldSSP300, více ve WorldSSP
Celkem došlo ve WorldSBK, WorldSSP a WorldSSP300 k 523 haváriím. Ty lze rozdělit na 172 ve WorldSBK, 220 ve WorldSSP a 131 ve WorldSSP300. Ve World Superbike se počet snížil z 217 v loňském roce, což je v průměru 14 na závod, zatímco ve WorldSSP se zvýšil ze 120 v loňském roce. Ve WorldSSP300 se počet snížil ze 143 v roce 2022 na 131 v této sezóně, což je v průměru 16 na akci v osmi kolech šampionátu.
JEZDCI S NEJVÍCE HAVÁRIEMI: Lowes nejvíc, Razgatlioglu s nejméně
Ve WorldSBK vedou dva tovární jezdci, pokud jde o pády. Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) havaroval v této sezóně 15krát, zatímco Iker Lecuona (Team HRC) zaostal jen o dva. Třetí na seznamu skončil Lorenzo Baldassarri (GMT94 Yamaha), Ital havaroval 11krát, o jeden před šampionem Alvarem Bautistou (Aruba.it Racing – Ducati) s deseti. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) zaznamenal devět, zatímco vicemistr šampionátu Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha Prometeon WorldSBK) opustil motocykl z tohoto důvodu pouze dvakrát. Byly to havárie v Austrálii, kdy ho dostihl Lowes, a v Mostě, kdy ho závada na pneumatice vyřadila z boje o vítězství.
Ve WorldSSP zaznamenal nejvíce nehod Bahattin Sofuoglu (MV Agusta Reparto Corse) s 15, těsně následovaný Glennem van Straalenem (EAB Racing Team) se 14. Tom Edwards (Yart-Yamaha WorldSSP Team), Adrian Huertas (MTM Kawasaki) a Jorge Navarro (Ten Kate Racing Yamaha) jich měli po 11.
Ruben Bijman (Arco Motor University Team) vede tabulku ve WorldSSP300 s 12 crashi před nováčkem Lorisem Venemanem (MTM Kawasaki) s deseti. Čtyři jezdci skončili se šesti pády: Samuel Di Sora (ProDina Kawasaki Racing), týmový kolega Mattia Martella, Fenton Seabright (Kawasaki GP Project) a Juan Pablo Uriostegui (Sulime Racing by MS Racing).
OKRUHY S NEJVÍCE HAVÁRIEMI: Nejnáročnější je Most, za ním následuje Imola
Dva okruhy zaznamenaly v roce 2023 každý více než 60 nehod. Autodrom Most byl na prvním místě s 65 crashi; kubatury WorldSBK a WorldSSP300 zaznamenaly po 23, zatímco v WorldSSP jich bylo dalších 19. Těsně za Mostem následoval «Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari di Imola» s 63. Tentokrát nebyly kubatury rozděleni tak rovnoměrně: Kubatura WorldSSP zaznamenala na ikonickém italském okruhu 33 pádů, WorldSBK 16 a WorldSSP300 14. Misano World Circuit “Marco Simoncelli” měl 58 pádů ve všech třech třídách, rozdělených rovnoměrně: 21 ve WorldSSP300, 20 ve WorldSSP a 17 ve WorldSBK.
NEJTĚŽŠÍ ZATÁČKY: První a poslední zatáčka na různých okruzích
Vzhledem k tomu, že Most a Imola tvoří dva ze tří okruhů s největším počtem nehod, není překvapením, že se zde objevují zatáčky z těchto tratí. Druhá část «Variante Bassa», zatáčka 22, v Imole, měla nejvíce nehod, 17, těsně následovaná pravou vlásenkou 5. zatáčky na Magny-Cours se 16. Dvě zatáčky měly každá 14 nehod. Jednalo se o 1. zatáčku v Mostě, první část úvodní šikany, a 10. zatáčku na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Celkový počet havárií pro jezdce WorldSBK v roce 2023 (jezdci s wild card a náhradní piloti nejsou zahrnuti)
15 – Alex Lowes
13 – Iker Lecuona
11 – Lorenzo Baldassarri
10 – Alvaro Bautista
9 – Loris Baz, Garrett Gerloff, Jonathan Rea, Michael van der Mark
8 – Michael Ruben Rinaldi
7 – Dominique Aegerter, Eric Granado, Xavi Vierge
6 – Axel Bassani, Remy Gardner, Oliver Konig
5 – Philipp Oettl, Scott Redding, Tom Sykes
4 – Andrea Locatelli, Tito Rabat, Bradley Ray
3 – Danilo Petrucci
2 – Toprak Razgatlioglu, Isaac Vinales
- Přidat komentář +
- Publikováno: 21.12.2023
- Zařazeno v:
- Autor: