Návrat Grand Prix do Brna ale není jenom o podepsání pětileté smlouvy
- Publikovno: 30.8.
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Premiér Petr Fiala (ODS) ve středu spolu s hejtmanem Jihomoravského kraje Janem Grolichem (KDU-ČSL) a brněnskou primátorkou Markétou Vaňkovou (ODS) oznámili návrat motocyklových závodů, což se také dá nazvat jako předvolební pokus, na sebe více upozornit.
Na této hodně narychlo svolané tiskové konferenci: Její uskutečnění bylo oznámeno ve stejný den jejího konání a to dopoledne v 8.55 hodin, a konala se odpoledne téhož dne v 16 hodin, takže to byl docela «fofr», bylo oznámeno podepsání pětileté smlouvy o pořádání závodů mistrovství světa silničních motocyklů v Brně na «Masecu».
Co tomu všechno předcházelo? Nejdříve areál Masarykova okruhu včetně závodní dráhy, polygonu a hotelu GRID převzal začátkem srpna 2023 nový majitel. Společnost SHAKAI podnikatele a investora Karla Hubáčka počítá se zachováním současných aktivit v areálu a s jeho dalším rozvojem.
Karel Hubáček areál včetně pozemků koupil od společnosti A.B.R. HOLDING a.s. a Karla Abrahama, který areál ovládal od roku 2005. Výši transakce podnikatelé nezveřejnili.
O rok později - v srpnu 2024 - „odešla“ ředitelka Automotodromu Ivana Ulmannová, ta si s primátorkou Vaňkovou rozhodně nikdy „nepadla do náruče“: „Gratuluji paní primátorce. Je krásné, když si člověk splní svoje přání. Od začátku, co nastoupila do funkce, mluvila o tom, že Grand Prix zruší. Teď se jí to podařilo a nemusela pro to ani hnout prstem. Protože to, že nehnuli ani prstem, je toto vyústění„.
A potom to nabralo už hodně rychlý scénář!
Průběh středeční brněnské TK: Všichni přítomní akreditovaní novináři dostali dohromady k dispozici celkem «PĚT» dotazů!!!, takže třeba přítomný Filip Salač se ke slovu vůbec nedostal, ačkoliv jeho přítomnost doslova evokovala otázku, jak to bude s jediným Čechem v Grand Prix v sezóně 2025.
Ale pojďme k tomu, co jsme se dozvěděli:
Kraj i město přispějí v příštích pěti letech na konání MotoGP každý rok 35 miliony korun, vláda slibuje „vyšší desítky milionů“. Část opozice v kraji i ve městě obnovu akce kritizuje.
Nezapomínejme, že: Jedním z prvních kroků hejtmana Grolicha v čele kraje bylo na podzim 2020 oznámení konce tradičních motocyklových závodů.
„Pět let se všichni bojí říct, že to jednou celé skončí. Já myslím, že je čas říct, jak to bude: MotoGP se příští rok už nepojede. Konec. Proč? Za stávajících podmínek na to prostě nemáme. Pro kraj je strop třicet milionů. Když je všechno v pořádku, není covid a přijedou lidi, ta částka ještě dává nějaký smysl, protože se kraji při optimistickém scénáři vrátí na daních,“ ohlásil před čtyřmi lety tehdy nově zvolený hejtman Jihomoravského kraje Jan Grolich (KDU-ČSL)
Na konci svého čtyřletého mandátu ve středu vedle premiéra Fialy a primátorky Vaňkové uvítal právě Grolich návrat závodů do Brna. Krajští radní schválili příspěvek 35 milionů korun každý rok po dobu příštích pěti let.
Stejnou částkou bude přispívat město, stát na závody dá „vyšší desítky milionů“. „Vložené finance se několikanásobně vrátí,“ řekl v tiskovém středisku ve středu předseda vlády ČR.
Nezapomínejme, že: Spolek, který pořádal Grand Prix v Brně, dodnes dluží dle dostupných informací Dorně (dosavadní promotér všech závodů Grand Prix) částku přes 4 miliony Euro! A jeho členy byli mj. právě Jan Grolich a Markéta Vaňková...!
Já jsem samozřejmě hrozně rád, že byl učiněn tento první krok k obnově tradice pořádání motocyklových závodů na Masarykově okruhu v Brně - od roku 1949 s malými přestávkami nepřetržitě a od 1965 jako závody o světové mistrovské body - ale jsem hrozně zvědavý, zda se podaří dodržet plánovanou pětiletou smlouvu...!
Nesmíme zapomínat, že je potřeba položit úplně nový asfaltový povrch, rozšířit únikové zóny podél celého okruhu, vybudovat zatáčku pro «Long-Lap-Penalty», zaplatit každoročně “zalistovací poplatek" včetně stávajícího už zmiňovaného dluhu, zmodernizovat řídící věž včetně boxů pro jednotlivé týmy, vybudovat VIP prostory a zmodernizovat tiskové středisko, aj.
- Přidat komentář 5
- Publikováno: 30.8.
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Piaggio MP3 310: tříkolový skútr
- včera - Lídry před závodem na Twin Motegi jsou Jorge Martin, Ai Ogura a David Alonso
- 2.10. - Časový program Grand Prix Japonska v Motegi
- 1.10. - V Aragonu Vostatek nezopakoval Cremonu
- 1.10. - Před sidecarovým festivalem vedou Schlosser/Schmidt
- 30.9. - Remy Gardner s wild card v Motegi
Další z rubriky
- včera - Lídry před závodem na Twin Motegi jsou Jorge Martin, Ai Ogura a David Alonso
- 2.10. - Časový program Grand Prix Japonska v Motegi
- 30.9. - Remy Gardner s wild card v Motegi
- 29.9. - Martin vítězem na Lomboku a je jasným lídrem
- 28.9. - Vítězem Sprint-Race Bagnaia, 3. M. Marquez, až 10. Martin
- 28.9. - Pole Position si vyjel Martin, «MM 93» dvakrát havaroval