Reklama

MS Supersport: Jedna značka navíc, a hodně nejasností

Vedle značek Ducati, Kawasaki, MV Agusta, Triumph a Yamaha budou na startovním roštu prostřední kubatury šampionátu motocyklů co nejvíce podobných těm sériovým v sezóně 2023 i dva motocykly Honda. V šampionátu WorldSSP s největší pravděpodobností zůstane i český talent Ondřej Vostatek.

Největší novinkou je návrat značky Honda. Naposledy jsme viděli tuto značku ve stabilním týmu v roce 2020, přičemž poslední vítězství s motocyklem Honda zaznamenal v prostřední kubatuře Angličan Kyle Smith 30. října 2016 v sezonním finále v Kataru.

Šéfová týmu Midori Moriwaki kromě dvou jezdců Superbike (zřejmě Hafizh Syahrin a Eric Granado) postaví na startovní rošt také dva motocykly Supersport značky Honda. jeden by měl pilotovat mladý jezdec z Malajsie a ten druhý pak Top-pilot z Evropy. Největší šance se přisuzují britskému šampionovi z roku 2021, kterým je Tarran Mackenzie (27 let), dosavadní jezdec Yamahy.

MV Agusta získala dlouholetého pilota Moto2 Marcela Schröttera, který bude mít jako týmového kolegu mladého Turka Bahattina Sofuogla. Niki Tuuli, který v listopadu vyhrál na okruhu Mandalika pro tuto noblesní značku z Varese první závod od února 2017, odchází do továrního týmu Triumph, kde nahradí Stefana Manziho.

Tým Puccetti je výstavní výlohou Kawasaki a třetí z MS 2022 Can Öncü zůstává #1. Jeho letošní týmový kolega Yari Montella přes vítězství v Race1 na Phillip Islandu minulou sobotu si musí hledat nový tým, neboť Puccetti chce závodit pouze s jedním pilotem.

Z mnoha týmů s motocykly Yamaha zatím pouze Ten Kate - pilot Jorge Navarro a GMT94 - jezdec Valentin Debise oznámily své piloty. Zajímavé určitě bude, koho postaví Evan-Bros-Team, když letošní vicemistr světa Lorenzo Baldassarri odchází o kubaturu výš, tedy do MS- Superbike. Zajímavým volným pilotem je letos šestý Stefano Manzi. Problém je ale v tom, že zatímco 23-letý jezdec vyžaduje za své závodění gáži, tak týmový šéf Fabio Evangelista naopak požaduje sponzorský příspěvek.

Zajímavá novinka: Yamaha Thajsko pojede se dvěma mladými Thajci, kteří dostanou špičkový závodní materiál.

Týmy Ducati-Aruba.it (Bulega), Althea (Caricasulo) a Orelac (De Rosa) pokračují s dosavadními jezdci, Oli Bayliss zůstane buď u Barni, nebo odejde k D34G.

Zajímavý problém, který se řeší: Jezdci (týmy) si svými výsledky vybojovali «kila nadváhy» pro zámořské závody na sezónu 2023. Ovšem není ještě vyřešena otázka, zda jezdec, pokud přestoupí, může tato «kila nadváhy» vzít s sebou, nebo zůstanou v jeho dosavadním týmu.

Týmy a jezdci MS-Supersport 2023:

MV Agusta: Marcel Schrötter (D), Bahattin Sofuoglu (TR)

Kawasaki Puccetti: Can Öncü (TR)
Motozoo Kawasaki: Luke Power (AUS), Tom Booth-Amos (GB)
Prodina Kawasaki: Yuta Okaya (J)
MTM Kawasaki: Huertas?

Dynavolt Triumph: Niki Tuuli (FIN), Truelove?

GMT94 Yamaha: Valentin Debise (F)
Ten Kate Yamaha: Jorge Navarro (E), Smith? Van Straalen?
Arco University Yamaha: Alvaro Diaz (E)
Evan Bros Yamaha: Manzi? Sebestyen?
MS Yamaha: Vostatek?, Verdoia?
EAB Yamaha: Van Straalen? Brenner?
Yamaha Thailand: dva Thajci
VFT Yamaha: Brenner?
Kallio Yamaha: Jespersen?

MIE Honda: Kasmayudin? Anuar? Mackenzie?

Aruba.it Ducati: Nicolo Bulega (I)
Althea Ducati: Federico Caricasulo (I)
Orelac Ducati: Raffaele De Rosa (I), ?
D34G Ducati: Fuligni? Vinales? Bayliss?
Barni Spark Ducati: Bayliss?
CM Ducati: Montella?

Tučně = potvrzeno



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama