Reklama

MS-Side: Dochází ke generační výměně

Zatím stále ještě drží žezlo v šampionátu tříkolových motocyklů zkušení piloti, ale zdá se být pouze otázkou času, kdy je vystřídají na nejvyšších stupních vítězů jejich mladší konkurenti.

Dvanáct z 15 vítězů sice letos byli zkušení jezdci sidecarů jako Markus Schlosser (49 let), Tim Reeves (48) či Ben Birchall (44). Ovšem třemi trumfy a řadou umístění v Top-3 se «mladá garda» hodně hlasitě přihlásila o slovo s tím, že vystřídání na špici je pouze otázkou času.

V minulých letech se britský šampionát side prezentoval v tom nejlepším světle a tak se angličtí šampioni Todd Ellis (2019) a Stephen Kershaw (2020) rozhodli k přestupu do světového šampionátu a oba dva Britové také nekompromisně zamíchali pořadím na špici šampionátu.

Hned při prvním závodním víkendu 2021 ale utrpěl Ellis tvrdou a nečekanou ránu do zad: Jeho spolujezdec Charlie Richardson se zranil a musel úvodní závod letošního šampionátu vynechat...V Le Mans byly ovšem přítomna jako divačka Francouzka Emmanuelle Clement, a ta zaskočila za zraněného Richardsona, což se později ukázalo jako zlaté řešení: Tento nově vytvořený pár obsadil při premiéře třetí místo, o den později dokonce druhé. A že to rozhodně nebyla náhoda, dokázali Ellis/Clement na Pannoniu dalšími dvěma pódiovými umístěními.

Při následujícím domácím závodě na Donington dokonce první závod vyhráli a ve druhém byli odmávnuti jako třetí. Následovaly závody v Assenu, Rijece a Oscherslebenu a nejhorší umístění tohoto páru byla třetí místa. Ellis/Clement tak měli před finále v Estorilu dokonce velmi dobré šance stát se mistry světa.

Podobně dobře probíhala první sezóna v MS-Side i pro Stephena Kershawa a jeho spolujezdce Ryana Charlwooda. V prvních pěti závodních jízdách měli sice Skot se svým britským spolujezdcem technické problémy, ale druhou jízdu na Doningtonu už vyhráli před páry Tim Reeves/Kevin Rousseau a Ellis/Clement.

Ačkoliv stejně jako krajan Ellis znali většinu okruhů pouze z doslechu, tak se brzy dokázali aklimatizovat. V dalších čtyřech jízdách byli vždy odmávnuti v Top-3 a teprve ve finálovém závodě letošní sezóny prohráli souboj o bronz v šampionátu s Finem Pekkou Päivärintou (50 let) a jeho nizozemskou spolujezdkyní Ilse de Haas.

Další mladá dvojice Harry Payne/Mark Wilkes mohla závodit při finále v Estorilu jen shodou šťastných okolností: V Oschersleben totiž potkali dvojnásobného mistra světa Rolfa Steinhausena, a ten jim nabídl ke zkušební jízdě svůj sajdkár. Mladí Britové se s díky zavděčili jedním vítězstvím v Portugalsku.

Lukas Wyssen sice stále ještě čeká na své první pódium, ale v Top-3 ve druhém Qualifying v Estorilu se už umístil (spolujezdcem byl krajan Thomas Hofer). Pouze špatná volba pneumatik znemožnila první pódiové umístění v Portugalsku.

Jestli pojede příští rok celý světový šampionát Ted Peugeot bude záležet především na tom, zda otec Vincent (sedí v «Bootu» jako spolujezdec) se synem Tedem dají dohromady potřebný budget. Se dvěma čtvrtými místy v Le Mans a v Assenu, stejně jako s P12 celkově už své nesporné ambice a talent naznačil.

Jedno je jisté, že Peugeot (18 let), Ellis (27), Wyssen (28), Payne (29) a Kershaw (34) jsou «mladou gardou» čekající pouze na příležitost převzít královské žezlo od zkušených jezdců jmen Schlosser, Reeves, Päivärinta a Birchall, a je jasné že předání vítězné štafety nebude zas tak dlouho trvat.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama