Reklama

MS-Moto3 2017: Tak budou vypadat týmy v budoucnu

Přestupový kolotoč se roztočil naplno a co platilo včera, už je dnes úplně jinak. A jak tedy vypadá aktuálně sestava týmů a jejich jezdců na sezónu 2017 v kubatuře Moto3?

Mezitím už byly vrženy kostky ve skoro všech prestižních týmech, materiál a jezdci byli v hodně případech zvoleni nově, prostě nezůstal doslova kámen na kameni.

Jelikož hodně předních jezdců kubatury Moto3 jako Brad Binder (pojede v Ajo-KTM), Jorge Navarro (u Gresiniho místo Lowese), vítěz z Assenu Francesco «Pecco» Bagnaia (pojede v novém týmu SKY VR46 od Rossiho Moto2) a Andrea Locatelli (jde do Italtransu) postoupí o kubaturu výše tedy do Moto2, tak mnoho týmovým šéfů Moto3 hledá vítězné jezdce na sezónu 2017.

V týmu SKY-VR46-KTM nebude vedle Bulegy a Migna na sezónu 2017 nasazen žádný třetí jezdec.

Mezitím byl Niccolo Antonelli potvrzen v týmu Red Bull-KTM týmovým majitelem Aki Ajo. Bastianini a Bagnaia nebyli angažování nebo tuto nabídku odmítli a tak jako týmová #2 zůstává v GP Silverstone v Top-3 Bo Bendsneyder.

Hodně nejisté období čeká naopak na tým Moto3 Leopard. Locatelli je pryč, pojede za Italtrans MS-Moto2. Fabio Quartararo chce k Ponsovi do kubatury Moto2. Aktuálně v Top-6 Joan Mir ale zůstane. Leopard Racing se dle všech informací vrací po jednom roce u KTM opět k Hondě. Jako týmový kolega Joana Mira se uvažuje třeba o Livio Loiovi. Philipp Öttl toto místo odmítl.

Po odchodech Bagnaii (k Rossimu) a Jorge Martina (ke Gresinimu) potřebuje tovární tým Aspar-Mahindra na rok 2017 ještě druhého jezdce, když #1 bude Lorenzo Dalla Porta.

„Albert Arenas a Maria Herrera mají největší šance“, říká Andreas Leuthe, Head of Motorsport Strategie u Mahindry.

Zatímco Peugeot a Mahindra v tomto roce nasazují celkem devět jezdců, v sezóně 2017 bude jejich počet snížen na šest: Dva v týmu Aspar Mahindra, dva za tým Saxoprint Prüstel-Peugeot, dva za stáj CIP-Mahindra od Alaina Broneca (Tatsuki Suzuki a Marco Bezzecchi). Saxoprint-Peugeot jedná se čtvrtým ze Silverstone Stefanem Manzim a s českým jezdcem Jakubem Kornfeilem, který je v MS aktuálně devátý.

Týmový majitel Platinum-Bay-Real-Estate Fiorenzo Caponera končí u Mahindry, domluvil se s KTM a má tyto jezdce pod smlouvou: Marcos Ramirez a Darryn Binder tvoří duo týmu, kde první polovinu sezóny jezdil náš Karel Hanika.

Tým Estrella Galicia 0,0-Honda nahradil aktuálně třetího v MS Jorge Navarra (pojede 2017 u Gresiniho MS-Moto2 místo Lowese) Eneou Bastianinim, který přichází od Gresiniho, v týmu Emilia Alzamory zůstává Aron Canet.

Gresini-Honda bude mít hodně silnou jezdeckou dvojici, kterou vytvoří na rok 2017 Fabio Di Giannantonio a Jorge Martin.

Nově se v šampionátu objeví tým SIC 58 tatínka Marca Simoncelliho, tedy Paola. Dvojice Tony Arbolino a Mattia Casadei pojede s motocykly KTM.

Tým Ongetta Rivacold-Honda majitele Mirko Cecchiniho angažoval nově jako #1 Romana Fenatiho místo Antonelliho. #2 zůstává Jules Danilo.

Tým Drive M7 SIC Racing z Malajsie si ponechá ve svých službách Adama Norrodina. „O druhé místo se rozhodne mezi dvěma jezdci z Asie“, vysvětlují souhlasně Razlan Razali, tedy CEO okruhu Sepang Circuit, a týmový manažer Johan Stigefelt. Náš web po těchto jménech zapátral a bude to jeden z dvojice Japonců z Red Bull Rookies Cupu Ayumu Sasaki nebo Kaito Toba.

Asia Honda pojede s letošním dvojnásobným vítězem Khairulem Idhamem Pawim a k němu přibude buď jeden z mladých Japonců Ayumu Sasaki či Kaito Toba nebo zkušený Hiroki Ono.

Pokud se podaří dotáhnout do konce plány BT Sports a brněnského vítěze Johna McPheeho, tak bychom viděli 2017 nový britský tým Honda-Moto3.

Philipp Öttl zůstane v týmu Schedl svého otce Petera.

Zda vůbec uvidíme na startovním roštu Team Italia a jestli ano a s kterým materiálem (Honda, KTM nebo opět Mahindra), rozhodne se definitivně po GP Aragón.

Tým RBA-KTM patří otci pilota Gabriela Rodriga, takže ten je jistý, mohl by k němu ale přibýt ještě Juanfran Guevara, který odvádí opravdu dobré výsledky.

Kdo pojede za RW Racing v sezóně 2017, pokud odejde Livio Loi opravdu k Leopardu, není vůbec jasné.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama