MS-Moto3 2017: Proč dostal tým Alaina Broneca Mahindry tak lacino?
- Publikovno: 27.11.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Indická továrna Mahindra absolvovala při závodě GP v Misanu svůj 100. závod v Grand Prix. Mufaddal Choonia, CEO Mahindra Racing, je spokojen s letošním progresem, týmy ale přesto odcházejí.
Nejlepší pilot s motocyklem Mahindra Francesco Bagnaia z týmu Aspar skončil celkově na 4. místě: V Assenu se postaral o v první vítězství této značky v mistrovství světa, v Sepangu k němu přidal další a celkově byl 6x odmávnut v cíli v Top-3. Ovšem druhý nejlepší jezdec s tímto motocyklem se umístil až na 16. místě - Jorge Martin a jeho nejlepší umístění v letošním roce bylo v deštivém závodě v Brně, kdy dojel druhý za pilotem Peugeotu Johnem McPheem.
Motocykly Mahindra- a týmu Peugeot jsou výrobně identické, stejně jako byly KTM a Husqvarna. Pilot Peugeotu McPhee obsadil celkově 22. místo, jeho týmový kolega Albert Arenas, který nahradil Alexise Masboua v týmu Peugeot MC Saxoprint majitelů Ingo a Floriana Prüstelových, skončil celkově s hubených ziskem 2 bodů na 35. místě.
Znepokojivé: Mezi dalšími piloty s motocykly Mahindra byl Darryn Binder klasifikován na P25 (27 bodů), Marcos Ramirez na P26 (19) - jezdil ve druhé polovině sezóny s ex-Hanikovým motocyklem, Tatsuki Suzuki na P27 (16), Stefano Valtulini na P34 (3) a Lorenzo Petrarca obsadil P36 (2). Zatímco s wild card startující Stefano Manzi překvapil v Silverstone umístěním v Top-4.
Dvojnásobný vítěz závodů Grand Prix Alexis Masbou, Karel Hanika, Fabio Spiranelli, Danny Webb, Enzo Boulom, Marco Bezecchi, Vincente Perez a Gabriel Martinez-Abrego pak mistrovské body nezískali.
Nebylo tedy divu, že dva týmy Platinum Bay Real Estate a 3570 Team Italia (ti ostatně své účinkování v Grand Prix ukončili) už dále s tímto motocyklem Mahindra na startovním roštu 2017 neuvidíme a tak vznikl hodně velký problém. Aby se totiž motocykly Mahindra/Peugeot mohly vůbec šampionátu MS-Moto3 v příští sezóně zúčastnit, tak musí mít ve startovním poli minimálně 6 jezdců. A jelikož chtěl odejít ke KTM i tým Alaina Broneca CIP Starker Unikom, nesměl by startovat ani Asparův tým Mahindra a ani tovární tým Peugeot (tedy s Jakubem Kornfeilem).
CEO Mahindra Racing Mufaddal Choonia proto nabídl Bronecově stáji motocykly Mahindra doslova «za pusinku» a reglementu bylo učiněno zadost.
Na sezónu 2018 budou ale karty zamíchány nově. Do MS-Moto3 chce se svým novým týmem ze šampionátu CIV přijít Max Baggi, ten má ale se značkou Mahindra pouze jednoletou smlouvu. Německý Saxoprint Peugeot má smlouvu na 2 roky, ovšem Ingo a Florian Prüstelové se jistě budou poohlížet - viděno letošními výsledky - po jiných možnostech.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 27.11.2016
- Zařazeno v:
- Autor: