Moto2 pro rok 2026: 3 místa jsou stále volná
- Publikovno: dnes
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Vzhledem k osmi zbývajícím víkendům Grand Prix v roce 2025 se formuje i startovní rošt Moto2 pro rok 2026. Téměř všechny týmy potvrdily své jezdecké dvojice nebo finalizovaly své plány, takže pro novou sezónu zbývají volná pouze tři místa. Níže je uveden přehled k 27. srpnu 2025.
Startovní rošt Moto2 se v této sezóně skládá z 28 jezdců ze 14 týmů a stejně tomu tak bude i v roce 2026. Velké množství týmů již potvrdilo své sestavy jezdců pro rok 2026, některé již své plány finalizovaly a brzy je potvrdí, zatímco pouze dva týmy si ohledně výběru jezdců pro období po této sezóně nechávají karty pevně při zemi.
Hotové obchody
QJMOTOR – FRINSA – MSI: Angel Piqueras a Ivan Ortola
KLINT Forward Factory Team: Jorge Navarro a Alex Escrig
OnlyFans American Racing Team: Joe Roberts a Marco Ramirez
CFMOTO Inde Aspar Team: David Alonso a Daniel Holgado
Gresini Racing Moto2: Alonso Lopez a Sergio Garcia
LIQUI Moly Dynavolt Intact GP: Manuel Gonzalez a Senna Agius
Už uzavřené příchody, ale stále (částečně) bez oficiálního potvrzení
Tým Sync SpeedRS bude i v roce 2026 pokračovat ve spolupráci s Celestinem Viettim a brzy oznámí současného jezdce Moto3 Lucu Lunettu jako nástupce Alonsa Lopeze z Gresini Racing Moto2.
Tým Elf Marc VDS Racing nedávno oznámil příchod Árona Caneta a nyní se dohodl i s Denizem Öncüem jako Španělovým týmovým kolegou.
Italtrans Racing bude i v roce 2026 pokračovat ve spolupráci s Adrianem Huertasem a již si zajistil Daniho Muñoze, nástupce Dioga Moreiry, který přechází do třídy MotoGP.
Red Bull KTM Ajo má stále jednoho jezdce podepsaného pro příští sezónu, Collina Veijera, ale dvacetiletý jezdec ze Staphorstu získá nového týmového kolegu v José Antoniu Ruedovi.
Fantic Racing bude i v roce 2026 pokračovat ve spolupráci s Barrym Baltusem, ačkoli talentovaný Belgičan bude mít po odchodu Arona Caneta nového týmového kolegu v Tonym Arbolina.
Idemitsu Honda Team Asia přivítá v roce 2026 současného jezdce Moto3 Taya Furusata, zatímco druhý jezdec zatím nebyl oznámen. Bude to však jezdec asijského původu.
Pramac Yamaha Moto2 bude i po této sezóně pokračovat s Izanem Guevarou. Po Arbolinově odchodu zůstává druhé místo týmu pro příští sezónu volné. Dlouho se zdálo, že tuto pozici obsadí současný jezdec WorldSSP Can Öncü, ale od této možnosti se nyní upustilo. Turecký jezdec zůstane aktivní v mistrovství světa produkčních motocyklů v roce 2026, kde postoupí do kategorie WorldSBK.
RW-Idrofoglia Racing GP má stále platnou smlouvu s Ayumu Sasakim na rok 2026. Zonta van den Goorbergh má naopak smlouvu s nizozemským týmem, která vyprší po této sezóně. Zda bude devatenáctiletý jezdec pokračovat v závodění za RW-Idrofoglia Racing GP i v příští sezóně, zatím není známo. Také (nový) týmový kolega japonského jezdce je v současné době neznámý, ačkoli nizozemský tým očekává značný zájem potenciálních kandidátů.
Závěr
V tuto chvíli (27. 8. 2025) jsou pro rok 2026 stále volná tři místa v Moto2. Z těchto tří míst je jedno (Idemitsu Honda Team Asia), kam se bude moci zúčastnit pouze jezdec asijského původu.
Hra o stabilní židle Moto2 se proto v dohledné budoucnosti omezí výhradně na druhé místo v týmu Pramac Yamaha Moto2 a nizozemské GP RW-Idrofoglia Racing.
Na trhu je však stále poměrně dost jmen, která by tato dvě místa obsadila. Například současní jezdci Moto2 Albert Arenas, Darryn Binder, Yuki Kunii, Mario Aji, Filip Salač a Zonta van den Goorbergh jsou stále nerozhodnutí, zatímco jména jako Somkiat Chantra, Alberto Fernandez, Milan Pawelec, Eric Fernandez, Adrian Fernandez, Joel Kelso a Ryusei Yamanaka klepou na dveře šéfů týmů Moto2 silněji než kdy jindy. A to vše s jedním cílem: delší setrvání, návrat, nová příležitost nebo debut v mistrovství světa MotoGP prostřední kubatury.
Salač a Chantra se v současnosti jeví jako dva hlavní kandidáti pro motocykl v GP RW-Idrofoglia Racing, zatímco Pramac Yamaha Moto2 téměř jistě zvolí mladého, talentovaného jezdce – pravděpodobně ze třídy Moto3 – který zapadá do rozvojového rámce týmu.
Vzhledem k výše zmíněným kandidátům však mají oba týmy spoustu možností a možnosti jsou stále otevřené. Zbývající dostupní jezdci budou nepochybně spěchat více než jejich potenciální nový a budoucí zaměstnavatel.
Kompletní přehled startovního roštu Moto2 pro rok 2026 (k 27. srpnu 2025)
QJMOTOR – FRINSA – MSI: Angel Piqueras a Ivan Ortola
KLINT Forward Factory Team: Jorge Navarro a Alex Escrig
OnlyFans American Racing Team: Joe Roberts a Marco Ramirez
CFMOTO Inde Aspar Team: David Alonso a Daniel Holgado
Gresini Racing Moto2: Alonso Lopez a Sergio Garcia
LIQUI Moly Dynavolt Intact GP: Manuel Gonzalez a Senna Agius
Sync SpeedRS Team: Celestino Vietti a Luca Lunetta
Elf Marc VDS Racing Team: Aron Canet a Deniz Öncü
Italtrans Racing Team: Adrian Huertas a Tony Arbolino
Red Bull KTM Ajo: Collin Veijer a Jose Antonio Rueda
Fantic Racing: Barry Baltus a Tony Arbolino
Idemitsu Honda Team Asia: Tayo Furusato a nnb
Pramac Yamaha Moto2: Izan Guevara a nnb
RW-Idrofoglia Racing GP: Ayumu Sasaki a nnb
Zdroj: Racesport.nl
- Přidat komentář 2
- Publikováno: dnes
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- dnes - Moto2 pro rok 2026: 3 místa jsou stále volná
- 24.8. - Poprvé vyhrál Moto2 pilot z Kolumbie, 8. Salač
- 23.8. - Pole Position získal na BalatonRingu Moreira, 10. Salač
- 22.8. - Salač postoupil v Maďarsku přímo do Q2
- 20.8. - Garcia místo zraněného Agiuse!
- 19.8. - Arbolino, Baltus – news na přestupovém trhu Moto2