Reklama

Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu?

Oficiálně sice ještě není premiéra MS-Superbike na nové trati Balaton Park Circuit v Maďarsku odřeknuta, ale všechno nasvědčuje tomu, že se poslední srpnový víkend tento šampionát nepojede! a že bude brzy znám náhradní termín a v jiné zemi.

V květnu 2023 byl okruh Balaton Park Circuit otevřen a konaly se tam dokonce automobilové závody. Ale návrat šampionátu MS-Superbike a k jezeru Balaton a do Maďarska vůbec stojí na hodně vratkých nožičkách, neboť nová trať nemá dosud žádnou homologaci od FIM a do plánovaného termínu ani neobdrží, jelikož chybí velké a nutné změny k této homologaci a nikdo je zatím neřeší.

A o co jde? Ve většině zatáček jsou příliš úzké únikové zóny a na několika místech je zeď příliš blízko závodní tratě.

Je připomínám: DWO - promotér šampionátu SBK nemá smlouvu s okruhem Balaton Circuit, nýbrž s promotérem HUMDA, což je zkratka pro «Hungarian Motorsport and Green Mobility Development Agency», která byla vytvořena maďarským ministerstvem pro Inovaci a Technologii a je zodpovědná za Rozvoj motocyklového sportu a bezpečnost pro dopravu.

Další problém je ve smlouvě samotné, není v ní uvedena přesná trať a původně byla zamýšlena jako výchozí nová trať v Debrecínu na východě Maďarska. Ovšem z tohoto zamýšleného projektu zbyly pouze papírové plány.

Samozřejmě HUMDA by mohla přesunout závod šampionátu MS-Superbike na Hungaroring nebo na Pannonia-Ring, ale zde chybí rovněž homologace FIM, stejně jako pro Balaton Park Circuit.

A navíc Hungaroring jako náhradní okruh stejně letos nepřipadá v úvahu, neboť zde se usilovně pracuje na přestavbě.

Zástupce Dorny navštívil v březnu Pannonia-Ring a shledal několik problémů: Musela by se vybudovat minimálně 3 kilometry dlouhá zeď třeba ze starých pneumatik; dále chybí okružní silnice pro sanitní a pro havarijní vozy. Rovněž je zde málo místa pro diváky na tribunách, malá je i Race-Control a rovněž Medical- a Media-Center není dostatečné. A boxy a paddock by se musely dvojnásobně zvětšit, aby odpovídaly představám Dorny.

Sečteno a podtrženo: Pannonia-Ring by mohl uspořádat šampionát MS-Superbike pouze v případě enormních nákladů.

Smlouva mezi DWO (Dorna) a HUMDA běží od roku 2024 na 10 let. Z toho vyplývá, že HUMDA má dostatek času, aby požadavky FIM splnila a okruh byl později homologován.

Teprve, pokud by se tak nestalo do konce roku 2025, dostal by se celý případ k soudu.

Už nějakou dobu se španělská agentura zaobírá náhradním řešením: V polovině března navštívili zástupci DWO Hockenheim na jihu Německa, a zde by po relativně málo úpravách mohlo být vše v pořádku. Ale ne letos, comeback WSBK by se mohl nejdříve uskutečnit v Německu v sezóně 2025, pokud by se Hockenheim-Ring GmbH a Dorna dohodly.

Mezitím se nabídlo jiné řešení: Jakmile HUMDA oznámí Dorně oficiálně, že se v Maďarsku nepojede, tak v platnost vejde následující náhradní řešení:

Závod v Estorilu by se konal týden před sezonním finále v Jerezu. Týmy a celý paddock by se koncem září přesídlily z italské Cremony (20.–22.) dále do Aragonu (27.–29.), následoval by v říjnu Estoril (11.–13.) a šampionát 2024 by se zakončil v Jerezu (18.–20.).



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama