MIE Honda také v WorldSSP
- Publikovno: 2.11.2022
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Paní Midori Moriwaki je rozhodně těžko přehlédnutelnou osobností v paddocku Superbike. Tato Japonka je známá svými projekty, které sice často zavádějí «fantasmagorií», ale později se ukazují jako «životaschopné».
Zatím se ne všechny uskutečnily z důvodů finančního pokrytí, nyní se na sezónu 2023 rýsuje získání movitého hlavního sponzora a tak paní Midori Moriwaki chce rozšířit své působení i v prostřední kubatuře šampionátu motocyklů co nejvíce podobných těm sériovým, tedy v WorldSSP.
Jen pro upřesnění, co znamená zkratka MIE jako název týmu: MIE-Team = Midori International Engineering.
Ačkoliv nyní dle nového reglementu pro kubaturu Supersport zde mohou startovat i jiné značky jako třeba Ducati, tak spojení firmy Moriwaki je s Hondou. A to dlouhodobě, třeba i v kubaturách MotoGP nebo Moto2.
Takže i v kubatuře WorldSSP je jasné, že premiéra se odbyde s motocykly Honda CBR600RR. Budou to motocykly původně postavené v roce 2011, pochopitelně modifikované. Tedy s Ride-by-wire a předepsanou elektrotechnikou od MecTronik.
14. srpna 2021 oznámil malajský koncern Petronas, že končí své závodní působení v MS-MotoGP.
Ale, k 23. říjnu 2022 se vrátil Petronas do paddocku Grand Prix nazpět, když v závodě Grand Prix Malajsie v Sepangu závodili dva jezdci z Malajsie s wild card a to právě pod taktovkou paní Moriwaki. V závodě obsadili 19. a 22. (poslední) místo, ale je téměř veřejným tajemstvím, že 2023 budou následovat další starty s wild card.
Ale pojďme nazpět k šampionátu motocyklům, tedy těm co nejvíce podobných těm sériovým.
Petronas bude na 99,9% hlavním sponzorem týmu MIE Honda a zřejmě nejen v šampionátu WorldSBK, ale i v prostřední kubatuře tohoto šampionátu, tedy v WorldSSP.
Co se týká jezdců, tak v «premier class» je jasný jako týmová Nr. 1, a tím je Hafizh Syahrin z Malajsie. Druhý jezdec by měl pocházet z Jižní Ameriky, favorizován je Argentinec Eric Granado i z důvodů, že se v této zemi bude i v sezóně 2023 konat jeden ze závodů šampionátu WorldSBK.
V prostřední kubatuře se předpokládá nasazení jednoho pilota z Malajsie, tím druhým by měl být někdo z Jižní Ameriky v rámci nového projektu «Latin America Talent Cup», kde se bude závodit s jednotnými motocykly Honda.
Paní Midori Moriwaki nevylučuje ani závodění v Grand Prix Moto2.
Jedním z problémů je, že v Evropě se motocykly CBR600RR vůbec neprodávají a konkurence značek Yamaha, Kawasaki, Triumph, Ducati a MV Agusta je velká.
Testy MIE Honda v obou kubaturách by měly probíhat společně, tým MIE Honda v kubatuře Superbike by měl mít k dispozici letošní tovární motocykly, které pilotovali Iker Lecuona a Alex Vierge.
Co se týká kubatury Supersport, nesmíme zapomínat, že v japonském šampionátu je Honda zastoupena opravdu kvalitně a třeba Haruki Noguchi je posledním japonským šampionem STK600.
- Přidat komentář 6
- Publikováno: 2.11.2022
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru
- 30.6. - Závody MotoE v Assenu vyhráli Mantovani a Zaccone
- 29.6. - Marc Marquez vyhrál Dutch TT
- 29.6. - První brazilské vítězství v Moto2; Salač out
- 29.6. - Vítězem Moto3 byl prohlášen lídr šampionátu Rueda
- 28.6. - Sprint Race: Marc Marquez před bratrem Alexem
Další z rubriky
- 15.6. - Po chybě a pádu Manziho vyhrál Can Öncü, 17. Vostatek
- 14.6. - Vyhrál lokalmatador a lídr šampionátu Manzi, 22. Vostatek
- 13.6. - PP pro Ducati před MV Agustou, 22. Vostatek
- 29.5. - Co nového v Supersportech?
- 18.5. - Další turecké vítězství v Mostě; zásluhou Cana Öncua, 15. Vostatek
- 17.5. - Supersporty 1 kořistí Masii, 12. Vostatek