MIE Honda také v WorldSSP

Paní Midori Moriwaki je rozhodně těžko přehlédnutelnou osobností v paddocku Superbike. Tato Japonka je známá svými projekty, které sice často zavádějí «fantasmagorií», ale později se ukazují jako «životaschopné».

Zatím se ne všechny uskutečnily z důvodů finančního pokrytí, nyní se na sezónu 2023 rýsuje získání movitého hlavního sponzora a tak paní Midori Moriwaki chce rozšířit své působení i v prostřední kubatuře šampionátu motocyklů co nejvíce podobných těm sériovým, tedy v WorldSSP.

Jen pro upřesnění, co znamená zkratka MIE jako název týmu: MIE-Team = Midori International Engineering.

Ačkoliv nyní dle nového reglementu pro kubaturu Supersport zde mohou startovat i jiné značky jako třeba Ducati, tak spojení firmy Moriwaki je s Hondou. A to dlouhodobě, třeba i v kubaturách MotoGP nebo Moto2.

Takže i v kubatuře WorldSSP je jasné, že premiéra se odbyde s motocykly Honda CBR600RR. Budou to motocykly původně postavené v roce 2011, pochopitelně modifikované. Tedy s Ride-by-wire a předepsanou elektrotechnikou od MecTronik.

14. srpna 2021 oznámil malajský koncern Petronas, že končí své závodní působení v MS-MotoGP.

Ale, k 23. říjnu 2022 se vrátil Petronas do paddocku Grand Prix nazpět, když v závodě Grand Prix Malajsie v Sepangu závodili dva jezdci z Malajsie s wild card a to právě pod taktovkou paní Moriwaki. V závodě obsadili 19. a 22. (poslední) místo, ale je téměř veřejným tajemstvím, že 2023 budou následovat další starty s wild card.

Ale pojďme nazpět k šampionátu motocyklům, tedy těm co nejvíce podobných těm sériovým.

Petronas bude na 99,9% hlavním sponzorem týmu MIE Honda a zřejmě nejen v šampionátu WorldSBK, ale i v prostřední kubatuře tohoto šampionátu, tedy v WorldSSP.

Co se týká jezdců, tak v «premier class» je jasný jako týmová Nr. 1, a tím je Hafizh Syahrin z Malajsie. Druhý jezdec by měl pocházet z Jižní Ameriky, favorizován je Argentinec Eric Granado i z důvodů, že se v této zemi bude i v sezóně 2023 konat jeden ze závodů šampionátu WorldSBK.

V prostřední kubatuře se předpokládá nasazení jednoho pilota z Malajsie, tím druhým by měl být někdo z Jižní Ameriky v rámci nového projektu «Latin America Talent Cup», kde se bude závodit s jednotnými motocykly Honda.

Paní Midori Moriwaki nevylučuje ani závodění v Grand Prix Moto2.

Jedním z problémů je, že v Evropě se motocykly CBR600RR vůbec neprodávají a konkurence značek Yamaha, Kawasaki, Triumph, Ducati a MV Agusta je velká.

Testy MIE Honda v obou kubaturách by měly probíhat společně, tým MIE Honda v kubatuře Superbike by měl mít k dispozici letošní tovární motocykly, které pilotovali Iker Lecuona a Alex Vierge.

Co se týká kubatury Supersport, nesmíme zapomínat, že v japonském šampionátu je Honda zastoupena opravdu kvalitně a třeba Haruki Noguchi je posledním japonským šampionem STK600.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama